Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słodycze są sprzedawane głównie w kanale dyskontowym

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 15-04-2014, 15:27
Słodycze są sprzedawane głównie w kanale dyskontowym

Według firmy doradczej KPMG, kluczowym trendem, który w przyszłości będzie miał wpływ na cały rynek słodyczy, jest coraz większa rola dyskontów. Obecnie odpowiadają one za 37 proc. sprzedaży słodyczy w Polsce, a według firm biorących udział w badaniu KPMG znaczenie dyskontów jeszcze wzrośnie.

- Dyskonty zostały uznane jednomyślnie za najbardziej perspektywiczny kanał dystrybucji słodyczy w Polsce. Wszystkie badane firmy są zdania, że dyskontom uda się jeszcze zwiększyć swój udział w rynku. Na drugim biegunie znajdują się małe sklepy osiedlowe i sklepy z obsługą zza lady. Ponad 70 proc. badanych firm uważa, że w następnych latach sprzedaż w tego typu sklepach będzie spadać - mówi Rafał Wiza, dyrektor KPMG w Polsce.

Według raportu KPMG „Rynek słodyczy w Polsce. Edycja 2014", hipermarkety, supermarkety i małe sklepy osiedlowe mają po 20 proc. udziału w sprzedaży słodyczy w Polsce.

Jak wynika z badania, polski konsument jest tradycjonalistą - ponad połowa badanych konsumentów jest otwarta na degustowanie nowych i nietypowych kompozycji smakowych, ale jednocześnie 90 proc. deklaruje, że na co dzień preferuje wyroby klasyczne.

- Nowatorskie produkty stanowią ważne uzupełnienie oferty producentów, ale nie zastąpią słodyczy tradycyjnych. Podczas gdy w takich krajach jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania słodycze z egzotycznymi dodatkami maja duże grono zwolenników, w Polsce większość konsumentów traktuje tego typu produkty jako ciekawostkę, ale nie kupuje ich regularnie - mówi Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

- Stosunkowo najwięcej zagorzałych zwolenników nowych receptur jest wśród osób do 24 roku życia. Prawie jedna piąta ankietowanych w tej grupie (18 proc.) twierdzi, że preferuje smaki nietypowe - dodaje.

Przeczytaj także:

Dyskonty mają już niemal połowę rynku FMCG

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH