Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słodycze wzbogacone wapniem mogą być odpowiedzią na potrzeby rynku w Polsce

  • polska.mintel.com
  • Autor: portalspozywczy.pl/Mintel
  • Data: 09-06-2015, 13:38
Słodycze wzbogacone wapniem mogą być odpowiedzią na potrzeby rynku w Polsce
Fot. Grupa Otmuchów

Aż 65 proc. Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że byliby zainteresowani słodyczami z dodatkami (np. witaminami). To więcej, niż odsetek podobnych odpowiedzi w przypadku mieszkańców rozwiniętych krajów Europy Zachodniej. Próba zaproponowania produktów wpisujących się w ten trend może być dla polskich producentów słodyczy dobrym posunięciem biznesowym.

Jak wynika z badania Lightspeed GMI/Mintel, ze wspomnianym powyżej stwierdzeniem zgadza się 55 proc. Włochów, 45 proc. Hiszpanów, 41 proc. Francuzów i tylko 33 proc. Niemców. Badanie przeprowadzone zostało w marcu 2014 r. na grupie użytkowników internetu w wieku co najmniej 16 lat, którzy spożywali słodycze w ciągu poprzednich sześciu miesięcy. Próba badawcza w przypadku Polski wyniosła 1667 osób.

Analitycy firmy Mintel sugerują, że dla polskich producentów wyrobów cukierniczych eksperymentowanie z oświadczeniami o funkcjonalności i "dodatkach" to obiecujący kierunek. Szczególnie dobre perspektywy wiązać można z innowacjami skierowanymi do dorosłych konsumentów.

Kierunek rozwoju biznesu, o jakim mowa, został w Polsce dostrzeżony przez PWC Odra (spółka należąca do Grupy Kapitałowej Otmuchów), której portfolio jest intensywnie rozszerzane o wyroby cukiernicze wzbogacane dodatkami. Jednym z tego typu produktów są Karmelki Mleczne Nadziewane Wzbogacone Wapniem pod marką Milky's. Warto zauważyć, że karmelki zwykle kojarzone są ze szkodliwym wpływem na uzębienie, ale oferta karmelków z wapniem może zmienić wyobrażenia konsumentów w tym względzie.

W ujęciu globalnym, pomiędzy kwietniem 2014 r. a marcem 2015 r., oświadczenia o dodatku wapnia znajdowały się na mniej niż 1 proc. wszystkich nowych produktów w kategorii słodyczy nieczekoladowych. W rozbiciu na kraje, najwięcej tego typu nowości odnotowano w Japonii (61 proc. globalnych premier słodyczowych z dodanym wapniem), w Chinach i Tajwanie (po 17 proc.).

W Polsce w tym samym czasie na wypuszczonych na rynek wyrobach cukierniczych dominowały oświadczenia powiązane z demografią (24 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się oświadczenia dotyczące pozycjonowania (12 proc.), dodatkowych składników (9 proc.), naturalności produktu (5 proc.), braku pewnych składników (4 proc.), przyjazności środowisku/etyczności produktu (4 proc.). Oświadczenia o tym, że produkt jest funkcjonalny, dotyczyły jedynie 2 proc. premier w tej kategorii produktów.

Produkty spożywcze wzbogacone wapniem póki co nie są w Polsce szczególnie popularne w kategorii wyrobów cukierniczych, jednak ich pozycja jest już ugruntowana w innych kategoriach. Najwięcej nowości z oświadczeniami o dodatku wapnia w okresie od kwietnia 2014 r. do marca 2015 r. pojawiło się w kategorii nabiału (38 proc.), płatków śniadaniowych (19 proc.), a także w kategorii deserów (12 proc.).

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH