Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Śmiałe plany Mondelez International. Grupa planuje rewolucję w portfolio

  • Autor: portalspozywczy.pl/Confectionery News
  • Data: 22-09-2015, 10:49
Śmiałe plany Mondelez International. Grupa planuje rewolucję w portfolio
Otwarta na początku sierpnia "linia przyszłości" w zakładzie Mondelez International w Skarbimierzu (fot. Mondelez)

Mondelez International ogłosił nową strategię rozwoju, obejmującą okres do roku 2020 włącznie. Amerykańska grupa zamierza zrewolucjonizować swoje portfolio, stawiając na odświeżanie receptur produktów i wykorzystywanie trendu zdrowego odżywiania. Mondelez chce, aby w 2020 r. przychody ze sprzedaży "zdrowych produktów" stanowiły 50 proc. całkowitych przychodów grupy.

Jak donosi "Confectionery News", Mark Clouse, wiceprezes i zarazem dyrektor ds. rozwoju w Mondelez, zapowiedział w ubiegłym tygodniu, że amerykański producent planuje poszerzać swoje portfolio o zdrowsze wersje swoich przekąsek i słodyczy, o obniżonej wartości kalorycznej. Mondelez chce, aby konsumenci jego produktów czuli, że odżywiają się zdrowo i nie zrezygnowali z wyrobów pod markami Milka czy Oreo na rzecz "zdrowszych" produktów oferowanych przez konkurencję.

Do 2020 r. Mondelez planuje ograniczenie w produktach z własnego portfolio o 10 proc. zawartości tłuszczów nasyconych oraz sodu, przy równoczesnym zwiększeniu zawartości pełnych ziaren zbóż o 25 proc. Firma chce także uprościć receptury swoich produktów i wyeliminować z nich sztuczne barwniki i aromaty. Mondelez ogłosił także, że zamierza umieścić informację o wartości kalorycznej swoich słodyczy i przekąsek na przedniej etykiecie każdego z produktów dostępnych w sprzedaży na całym świecie.

Szczególną rolę w rozwoju grupy Mondelez w najbliższych latach odegrać mają marki zbożowych przekąsek, takie jak Belvita, Barni czy Enjoy Life. Już teraz przychody z ich sprzedaży w skali roku w ujęciu globalnym to odpowiednio 600 mln dol., 300 mln dol. i 40 mln dol. Oprócz tego Mondelez planuje też dalsze mieszanie różnych marek ze swojego portfolio, zwłaszcza łączenie brandów czekoladowych z ciastkowymi. Firma poinformowała, że sprzedaż wyrobów powstałych z połączenia Milki i Oreo generuje już globalnie 500 mln dol., a wkrótce wpływy ze sprzedaży takich produktów mają dobić do granicy 1 mld dol.

Jak zauważa "Confectionery News", analitycy z firmy Technavio spodziewają się, że innowacje produktowe, stawianie na wyroby o obniżonej wartości kalorycznej oraz silna obecność w social media pozwolą Mondelezowi na rośnięcie w najbliższej przyszłości średnio o 1,64 proc. rocznie. W 2019 r. przychody grupy zdaniem Technavio wyniosą 37,77 mld dol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • huthuthat 23-09-2015, 03:43:
Eh, jak zmienia sie smaki np. milki to bedzie to strzał w kolano, malo kto je czekoladę, bo się odchudza. Na forum pracowników gowork.pl/opinie_czytaj,852171 tez krytykuja te plany.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH