Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Spadek produkcji czekolady we wrześniu i po trzech kwartałach

Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła we wrześniu w ujęciu rocznym o 5,4 proc., zaś w ujęciu miesięcznym wzrosła o 5,6 proc. Po dziewięciu miesiącach 2017 roku produkcja spadła o 0,6 proc. wobec takiego samego okresu 2016 roku.

Spadek produkcji czekolady we wrześniu i po trzech kwartałach
fot. Shutterstock

Z danych GUS i wyliczeń serwisu portalspozywczy.pl wynika, że we wrześniu 2017 roku produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła wobec września 2016 roku o 5,4 proc. do 39,5 tys. ton.

Z wyliczeń serwisu portalspozywczy.pl na podstawie danych GUS wynika też, że w ujęciu miesięcznym produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych we wrześniu 2017 roku wzrosła wobec sierpnia 2017 roku o 5,6 proc.

W okresie styczeń-wrzesień 2017 roku produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła o 0,6 proc. wobec takiego samego okresu 2016 roku i wyniosła łącznie 282 tys. ton.

Z danych GUS i wyliczeń serwisu portalspozywczy.pl wynika, że produkcja samej czekolady (łącznie z czekoladą białą) wyniosła we wrześniu 24,4 tys. ton i była niższa o 5,6 proc. niż rok wcześniej, a wobec sierpnia 2017 roku wzrosła 3,6 proc.

Z danych GUS wynika też, że w okresie styczeń-wrzesień 2017 roku produkcja samej czekolady wzrosła rok do roku o 0,4 proc. i wyniosła 178 tys. ton.

Z danych GUS wynika również, że produkcja cukierków czekoladowanych we wrześniu w ujęciu rocznym wzrosła o 7,3 proc. do 5,8 tys. ton, zaś w ujęciu miesięcznym – wobec sierpnia 2017 r. – wzrosła o 9,8 proc.

W ciągu dziewięciu miesięcy 2017 roku produkcja cukierków czekoladowanych wzrosła natomiast o 5,1 proc. w ujęciu rocznym i wyniosła 39,8 tys. ton.

W całym 2016 roku produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła o 4,2 proc. wobec roku 2015 do 400 tys. ton. Z kolei produkcja czekolady (łącznie z białą) wzrosła w 2016 roku o 6,6 proc. do 247 tys. ton, a produkcja cukierków czekoladowanych spadła o 8,9 proc. do 55,1 tys. ton.

W 2015 roku produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wyniosła 384 tys. ton, czyli o 2,4 proc. więcej niż w 2014 roku. Produkcja czekolady w 2015 roku wyniosła 232 tys. ton i była o 1,3 proc. wyższa niż w 2014 roku, a produkcja cukierków czekoladowanych wzrosła wtedy o 8,1 proc. do 60,4 tys. ton.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    produkty czekoladowe RSS ALERT    /    cukierki czekoladowe RSS ALERT    /    produkcja czekolady RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    GUS RSS ALERT    /    Główny Urząd Statystyczny RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Dorota 2017-10-25 15:44:07
    Może ludzie podobnie jak ja wolą kupować mniej, ale lepszą. Od jakiegoś czasu przerzuciłam się na czekolady polskiego producenta: Manufaktura Czekolady - ponieważ smak jest nieporównywalnie lepszy niż przy tabliczkach wedla czy milki. Prawdziwa czekolada bez chemii.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.71.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.