Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spółdzielnia Pokój zmienia strategię: chce rozwijać własny brand na polskim rynku

  • Autor: Paweł Jachowski, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2015, 13:40
Spółdzielnia Pokój zmienia strategię: chce rozwijać własny brand na polskim rynku
fot. Shutterstock

Spółdzielnia Pokój z Bielska-Białej od kilku miesięcy wdraża nową strategię rozwoju. Producent krówek chce zerwać z wizerunkiem firmy skupiającej się na private label i na rynkach eksportowych. Spółdzielnia podjęła decyzję o tym, aby budować rozpoznawalność własnego brandu Pokój i wkroczyć na stałe do sieci handlowych działających na polskim rynku.

Wyroby Spółdzielni Pokój to przede wszystkim pomadki mleczne niekrystaliczne typu krówki, toffi oraz irysy mleczne. W przeszłości firma wytwarzała również galaretki i nie wyklucza powrotu do ich produkcji.

Spółdzielnia Pokój na razie rozwija się w Polsce głównie w kanale tradycyjnym, ale liczy na wejście do dużych sieci handlowych. - Gdy zbudujemy rozpoznawalność brandu w kanale tradycyjnym, to łatwiej będzie nam pojawić się w kanale nowoczesnym. Bardzo nam zależy na tym, aby polski rynek nas poznał. Chcemy wejść z własnym brandem, chcemy żeby nazwa Pokój była kojarzona właśnie z krówką bielską i z dobrym, tradycyjnym smakiem – tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dorota Dziendziel, prezes zarządu i kierownik Spółdzielni Pokój.

Spółdzielnia w ostatnim czasie dostosowała swoje główne portfolio do klienta sieciowego: wyodrębniła krówki ekonomiczne, krówki tradycyjne (zwykła półka cenowa) i krówki premium. Pokój nadal doskonali swą ofertę handlową, tworząc nowe receptury, poszukując nowych form pakowania oraz wprowadzając nowe szaty graficzne opakowań.

- Firmom, które chciałyby z nami współpracować, proponujemy tradycyjne wsparcie sprzedaży: reklamy w gazetkach czy wsparcie w postaci rabatów - podkreśla prezes spółdzielni.

Wyroby karmelowe firmy dedykowane są głównie klientom w wieku od 40 lat wzwyż, dla których krówki i toffi to smaki dzieciństwa. Firma od czasu do czasu wprowadza także do swojego portfolio nowości, które mogłyby zainteresować również młodszych konsumentów. To przykładowo krówki truskawkowe, krówki miętowe, czy... krówki z pieprzem.

Historia Spółdzielni Pokój sięga roku 1949. Od początku swego istnienia firma zajmowała się produkcją słodyczy, głównie krówek. Spółdzielnia Pokój jest Zakładem Pracy Chronionej - ponad 60 proc. pracowników firmy stanowią osoby z różnymi stopniami niepełnosprawności. Przychody spółdzielni w 2013 r. wyniosły 44,82 mln zł, co było sporym wzrostem w porównaniu z 36,47 mln zł rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Muka 03-12-2015, 17:25:
Fajna firma. Powinno byc więcej takich na rynku

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH