Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Storck myśli nad wejściem na polski rynek pick-and-mix

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2015, 12:45
Storck myśli nad wejściem na polski rynek pick-and-mix
Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny Storck (fot. zelaznastudio.pl)

Storck, obecny na rynku pick-and-mix w Hiszpanii, zastanawia się, w jaki sposób mógłby zaistnieć na tym samym rynku w Polsce. W rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny Storcka, zdradza, że wejście w tę formę sprzedaży w naszym kraju mogłoby nastąpić na pewno nie wcześniej, niż w przyszłym roku.

Jakie są najważniejsze trendy, jakie dostrzega pan na polskim rynku słodyczy i co one oznaczają dla Storcka?

Według mnie najważniejszym trendem, który warto odnotować, jest sprzedaż cukierków luzem – wyspy, znany z Europy Zachodniej pick-and-mix. Dla nas oznacza to, że my także musimy odnaleźć tutaj możliwość zaistnienia. Ten pociąg już dość szybko jedzie, my na razie jeszcze w nim nie siedzimy, ale musimy mieć opracowany koncept, w jaki sposób chcielibyśmy się rozwijać na tym rynku.

Produkty Storcka pojawią się wyspach z cukierkami?

Na pewno mogę powiedzieć, że nad tym pracujemy.

Czy na innych rynkach europejskich działacie w ten sposób?

Tak, działamy w ten sposób w sklepach w Hiszpanii. W tym kraju rynek pick-and-mix jest bardzo rozwinięty, znacznie bardziej niż w Polsce. Jednak to portfolio, które mamy w Hiszpanii, nie jest tym, którym moglibyśmy zawojować rynek pick-and-mix w Polsce. Musimy zobaczyć, w jaki sposób możemy zaistnieć na rynku pick-and-mix w Polsce z tymi markami cukierków, które są silne tutaj.

Na jaką markę cukierków postawicie w pierwszej kolejności w tym kontekście?

Gdy spojrzymy na strukturę tego rynku, dominują na nim albo cukierki twarde, albo cukierki w jakiejś formie czekoladowe. Myślę, że nie płynąłbym pod prąd, nie szukałbym innych rozwiązań.

Jak bardzo odległa jest to perspektywa czasowa?

Na pewno nie nastąpi to w tym roku, ponieważ wymaga to zastosowania różnych rozwiązań produkcyjnych. Teraz technologicznie jesteśmy nastawieni na produkcję w torebkach. W dużej mierze jest to spowodowane tym, że na wielu rozwiniętych rynkach, na których działamy, pick-and-mix nie występuje. Na przykład jest tak w Niemczech.

Uważam, że wejście w pick-and-mix w Polsce to na pewno nie jest perspektywa roku 2015. Czy 2016? Chciałbym, ale jest wiele czynników niezależnych od organizacji polskiej, żeby ta chęć zakończyła się ofertą, którą będę miał dla detalistów w przyszłym roku.

Przeczytaj pełny, obszerny (21 stron) wywiad z Maciejem Dąbrowieckim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH