Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Storck zwiększył swoje udziały we wszystkich kategoriach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2015, 22:11
Storck zwiększył swoje udziały we wszystkich kategoriach

- W ubiegłym roku udało nam się urosnąć we wszystkich kategoriach. Najszybciej rosły Śmiejżelki, fantastycznie rozwijała się też Mamba - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny Storck.

W kategorii cukierków, Storck w 2014 r. zwiększył swoje udziały rynkowe o 0,5 punktu procentowego, do 13,7 proc. W przypadku samych żelków, udziały wartościowe firmy wyniosły 18,5 proc. W kategorii wafli udziały rynkowe Storcka wzrosły z 5,4 proc. rok wcześniej do 7,2 proc., a w segmencie pralin - z 12,8 proc. do 13,7 proc. (wszystkie dane za Nielsen, cała Polska, wartość, MAT styczeń 2015).

- Na całym rynku wszystkie kategorie słodyczy mierzone przez Nielsena zanotowały „wzrost" dokładnie na poziomie 0,0, a więc sprzedaż stała w miejscu. Na znaczeniu straciły przede wszystkim marki własne. Dla nas dobrą informacją pozostaje to, że Storck jest drugą najszybciej rosnącą firmą w pierwszej dziesiątce największych producentów słodyczy działających w Polsce. Rok do roku zanotowaliśmy wzrost w wysokości 8,6 proc. (za Nielsen, cała Polska, wartość, MAT styczeń 2015). Miniony rok był więc bardzo dobry dla naszej firmy. Obecnie jesteśmy piątym producentem na rynku słodyczy - zdradza Dąbrowiecki.

Producent Merci i Toffifee rozpoczął rok 2015 od kolejnej fali działań promocyjnych. Firma zdecydowała, że w styczniu nie będzie odpoczywać po świętach, jak robi znaczna część konkurencji, lecz powalczy o dalsze wzrosty sprzedaży.

- Na rynku znajdującym się w stagnacji trzeba szukać takich rozwiązań, które są oczywiste. Kiedy rynek dynamicznie rośnie albo spada, owych oczywistości po prostu się nie dostrzega. Zazwyczaj po grudniu, będącym czasem żniw dla branży, następuje spowolnienie. Poświąteczne uśpienie dotyczy nie tylko producentów słodyczy, ale całego rynku. Styczeń zawsze był martwym okresem. W związku z tym w obecnym roku postanowiliśmy to zmienić - tłumaczy Dąbrowiecki.

Prezes Storcka zauważa, że styczeń z punktu widzenia wydatków medialnych był miesiącem bardzo tanim - miejsce w mediach wykupic można było stosunkowo niedrogo. Firmie udało się przy okazji namówić do współpracy detalistów chcących powtórzyć działania promocyjne słodyczy prowadzone w okresie Bożego Narodzenia. W ocenie Dąbrowieckiego, przyjęta przez firmę strategia okazała się sukcesem, ale za rok nie będzie już tak łatwo, gdyż konkurencja podąży drogą Storcka.

Przeczytaj pełny, obszerny (21 stron) wywiad z Maciejem Dąbrowieckim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konkurent 25-03-2015, 09:52:
Ojojoj! Panie Prezesie nieprecyzyjne dane: w rynku tabliczek czekoladowych - największej cześci rynku czekoladowego udziały rynkowe MERCI TABLETS (wg danych NIELSEN za okres DJ 2015) spadły zarówno wartościowo jak i ilościowo: odpowiednio - z 0,4 na 0,2% oraz z 0,17 na 0,09%.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH