Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Świąteczny koszyk smakołyków. Jakie słodycze wybierają Polacy?

Wielkanoc to moment, w którym w polskich domach królują tradycyjne ciasta i inne słodycze.
U większości Polaków, oprócz potraw, które są charakterystyczne dla świątecznego posiłku, możemy znaleźć na stole także przekąski w każdej formie – od czekoladowych pisanek, po praliny i cukierki - informuje Perfetti Van Melle.

Świąteczny koszyk smakołyków. Jakie słodycze wybierają Polacy?
fot. pixabay.com

Z analizy przeprowadzonej przez firmę Nielsen wynika, że przygotowując się do świąt, konsumenci poza czekoladowymi królikami czy barankami z cukru, kupują także praliny, czekoladki oraz mieszanki.

- W Perfetti Van Mele zawsze staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Wyjątkowy smak naszych produktów sprawia, że idealnie nadają się one również na podarunki przy tak specjalnych okazjach jak Wielkanoc - mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle.  

Przygotowania do świąt rozpoczynają się dużo wcześniej. Wtedy też zaczynamy planować wielkanocne śniadanie, piec ciasta i inne tradycyjne specjały – słodkie i wytrawne. Coraz częściej wielkanocne stoły Polaków uzupełniane są również o gotowe, zakupione w sklepie słodycze w różnych kształtach nawiązujących do charakteru święta, podobnie jak ma to miejsce w trakcie Bożego Narodzenia.

Wypieki na świątecznych stołach Polaków, to najczęściej tradycyjne, dobrze wszystkim znane ciasta, takie jak baby, mazurki, sękacze czy serniki. Z analizy Nielsena wynika, że w okresie przedświątecznym zaobserwować można wyraźne zwiększenie sprzedaży produktów niezbędnych do przygotowania słodkich wypieków, a więc m.in. dodatków do ciast, mąki, margaryn czy mielonych twarogów.

Co ciekawe, wzrasta również sprzedaż gotowych wypieków. Podobnie jest w przypadku czekolady, pralinek, czekoladowych figurek i gotowych zestawów. Co roku sprzedaż tych produktów w okresie wielkanocnym sukcesywne się zwiększa. Produkty te konsumenci kupują przede wszystkim w sklepach wielkoformatowych, do których udają się po większe zakupy. Zestawienie Nielsena pokazuje, że aż 67 proc. sprzedaży czekolad, figurek i zestawów świątecznych odbywa się właśnie w super i hipermarketach.

Jak widać Polacy chętnie sięgają po słodycze i często je kupują. Konsumenci zwracają uwagę na m.in. estetykę produktów i możliwość ozdobienia nimi stołu. Wielkanoc to czas, w którym popyt na łakocie jest niebywale duży, również dlatego, że ulubione smakołyki konsumenci często kupują jako drobne prezenty ofiarowywane najbliższym podczas wielkanocnych spotkań. Najczęściej wybierane kategorie słodyczy to czekolada, np. praliny, czy żelki i draże dla dzieci.

Szeroka oferta Pefetti Van Melle  jest w stanie zaspokoić gusta zakupowe swoich konsumentów. Wykwintne czekoladki The Belgian Praliny Serduszka (200g) czy owocowe Fruittella Serduszka Żelki (90g) mogą być doskonałym uzupełnieniem wielkanocnych słodkości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    Wielkanoc RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    Michał Bonecki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.156.58
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.