Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Święta to wymagający czas dla branży słodyczy

Boże Narodzenie to z perspektywy kategorii czekoladowej najważniejszy okres w roku, również pod kątem potencjału sprzedaży. Konsumuje się wtedy nie tylko więcej, ale i inaczej, co determinuje ofertę produktową. Producenci co roku przygotowują okolicznościowe propozycje wypracowywane wiele miesięcy wcześniej. Wedel, wśród dominujących trendów świątecznych wskazuje m.in. premiumizację i dominującą rolę słodyczy – elementu dopełniającego spotkania z bliskimi, pomysłu na upominek czy dekorację.

Święta to wymagający czas dla branży słodyczy
fot. materiały prasowe Lotte Wedel

Okres przedświąteczny to czas, w którym konsumenci słodycze kupują przede wszystkim w dyskontach oraz częściej niż w pozostałych miesiącach – w hipermarketach. Słodkości, obok kosmetyków, kawy i herbaty, należą do grupy produktów, szczególnie chętnie kupowanych w promocji.

Obecność w sklepach w tym czasie jest dla producentów kluczowa. Odpowiednio zaplanowana dystrybucja oferty świątecznej oraz zapewnienie jej jak najlepszej widoczności to klucz do sukcesu, ponieważ konkurencja jest wtedy ogromna.

– Zależy nam na najlepszych lokalizacjach w sklepach, a także pierwszeństwie ekspozycji, aby kupujący od razu widzieli strefę świąteczną Wedla. Ważne jest zwrócenie uwagi atrakcyjnymi materiałach POS, dlatego często stosuje się elementy świecące, ruchome, wiszące. W wedlowskich strefach do takich dekoracji należą m.in. samolot z wypadającymi prezentami (jeden z symboli tegorocznej kampanii), zebra ciągnąca sanie czy migające światełka w domkach będących częścią ekspozycji. Poza efektowną prezentacją produktów, tworzymy w sklepie świąteczny nastrój i po prostu umilamy zakupy. Dla kluczowych klientów, przygotowujemy propozycje „szyte na miarę” – np. strefy z nazwą miasta, w którym zlokalizowany jest dany sklep – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Lotte Wedel.

Zakupy w przelocie

Ważnym kanałem sprzedaży, o dużym potencjale przed i podczas świąt, są sklepy na lotniskach. Poza alkoholami, papierosami i perfumami słodycze stanowią w nich wiodącą kategorię. Wzmożony ruch w tym czasie jest okazją do zwiększenia sprzedaży – konsumenci podróżują, aby spotkać się z bliskimi i poszukują upominków, które osłodzą wspólne chwile.

– W okresie bożonarodzeniowym rośnie sprzedaż głównie na małych lotniskach, ponieważ dużo ludzi podróżuje m.in. do Wielkiej Brytanii.  Nasze produkty kupują Polacy odwiedzający rodzinę za granicą, stęsknioną za klasykami tj. Ptasie Mleczko®, Mieszanka Wedlowska, Torcik Wedlowski, ale również obcokrajowcy wybierający legendarne polskie słodycze na pamiątkę – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

Jako prezent i dekoracja

Słodycze, obok kosmetyków, jako prezenty najczęściej wręczane są kobietom. Królują również, jeżeli chodzi o upominki dla dzieci i osób starszych. Prezentowy charakter produktów czekoladowych w okresie świąt sprawia, że producenci prześcigają się w pomysłach na atrakcyjne opakowania i zaskakujące formy produktów. 

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    E.Wedel RSS ALERT    /    Aleksandra Kusz vel Sobczuk RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    Ptasie Mleczko RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.