Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Dywizji Lodów Nestle: Zwiększamy sprzedaż szybciej, niż rośnie rynek lodów w Polsce

  • Autor: PJ, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2015, 12:01
Szef Dywizji Lodów Nestle: Zwiększamy sprzedaż szybciej, niż rośnie rynek lodów w Polsce
Witold Michalik, szef Dywizji Lodów w Nestle Polska (fot. Nestle)

Koncern Nestle wyraźnie zwiększył w 2015 r. produkcję lodów w fabryce w Namysłowie. Szwajcarska firma spożywcza powiększyła także swoją sprzedaż - w kategorii lodów rosła szybciej, niż rynek. To nie tylko efekt upalnego lata - zapewnia Witold Michalik, szef Dywizji Lodów w Nestle Polska.

- Dane analizy rynku po wrześniu wskazują dwucyfrowy przyrost rynku w badaniach YTD. Dynamika przyrostu sprzedaży Nestlé przewyższyła w tym roku dynamikę rynku i plasuje firmę w rynkowej lodowej czołówce roku 2015. Spodziewamy się lepszych wyników rocznych niż rok temu - komentuje Michalik dla serwisu portalspozywczy.pl.

Największe wzrosty sprzedaży Nestle odnotowało w segmencie lodów impulsowych oraz kategorii "take home". Jak zapewnia Michalik, wzrosty jakie nastąpiły w tych segmentach przewyższyły plany firmy. Wzrost rotacji dotyczył wszystkich marek Nestle, a najlepiej rotującym lodem impusowym w portfolio Nestlé Schöller pozostał Kaktus.

Szef Dywizji Lodów Nestle chwali się tym, że wprowadzona do sprzedaży limitowana edycja Kaktusa w nowym smaku jabłkowo-cytrynowym uzyskała miesięczny poziom rotacji zbliżony do standardowego Kaktusa, obecnego na rynku od ponad 20 lat. Również klasyczny truskawkowo-cytrynowo-pomarańczowy Kaktus odnotował wzrosty sprzedaży.

- Obok Kaktusa, najlepiej sprzedawały się także rożki Kit Kat, Lion oraz Princessa, jak również tegoroczne nowości familijne w opakowaniach o pojemności 1 litra. Oprócz pogody, przyczyn wzrostu upatrujemy w multibrandowej kampanii reklamowej, która zyskała akceptację i sympatię konsumentów - tłumaczy Michalik.

Producenci lodów w Polsce mocno skorzystali na rekordowo wysokich temperaturach w wakacyjnych miesiącach. Jak zdradza Michalik, w fabryce lodów Nestlé Schöller w Namysłowie w gorące dni produkowane było nawet 300 tys. lodów na patyku dziennie. W porównaniu ubiegłym rokiem, produkcja do końca sierpnia wzrosła o 34 proc.

Przedstawiciel Nestle przewiduje, że w związku z wyhamowaniem dynamiki przyrostu placówek sprzedaży wielkopowierzchniowej oraz widocznym trendem walki cenowej w segmencie lodów familijnych, firma w przyszłości będzie - przy dobrej pogodzie - notować większą dynamikę wzrostu w kategorii lodów impulsowych, a nie familijnych.

Na korzyść Nestle działać może także nowa strategia dyskontów. Niektóre z nich postawiły kilkanaście miesięcy temu mocno na rozszerzanie portfolio i wprowadzanie do oferty więcej produktów brandowych. Odbiło się to także na kategorii lodów.

- Następuje dywersyfikacja kanałowa i dla nas ważnym elementem strategii jest dostosowanie ofert i modelu sprzedaży do poszczególnych kanałów. Jeden produkt dobry dla wszystkich kanałów powoli przechodzi do historii - zauważa szef Dywizji Lodów Nestle Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH