Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Szef LOTTE Wedel: Na rynku słodyczy trwa wyścig producentów

Na nasyconym i dojrzałym polskim rynku słodyczy „wyścig” producentów przebiega w obszarze innowacji produktowych i tempa odpowiadania na zmieniające się potrzeby konsumentów i ich rosnących oczekiwań. Dla części graczy strategiczny będzie na pewno rozwój eksportu - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel. Na rynku widoczne są trendy health and wellness, premiumizacja oraz tzw. koncepcja on the go.

Szef LOTTE Wedel: Na rynku słodyczy trwa wyścig producentów
Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel fot. spółka

Polski rynek słodyczy osiągnął dojrzałość, przez co zdecydowanie spadła dynamika jego wzrostu. Główną rolę odgrywa kilku kluczowych graczy będących w posiadaniu niemal połowy udziałów, reszta jest bardzo rozdrobniona przez co konkurencyjność utrzymuje się na wysokim poziomie.

- „Wyścig” przebiega w obszarze innowacji produktowych i tempa odpowiadania na zmieniające się potrzeby konsumentów i ich rosnące oczekiwania. Widoczny jest z pewnością trend health and wellness oraz coraz wyższa świadomość konsumentów dotycząca składu produktów i ich właściwości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman.

- Poza tym na znaczeniu zyskuje kategoria premium – w związku z tym, konsumenci oczekują nie tylko produktów wysokiej jakości, ale również takich, które poprzez opakowanie i odpowiednie pozycjonowanie dostarczają wyjątkowe doświadczenie - dodaje.

- Coraz popularniejsza jest też tzw. koncepcja on the go, czyli wygoda w użytkowaniu produktów. Między innymi dlatego zmniejszyliśmy format naszej czekolady Cookie, teraz jest ona dostępna również w wersji 100g o innym kształcie niż standardowe „setki”, dzięki czemu może towarzyszyć naszym konsumentom we wszystkich aktywnościach dnia codziennego – mówi też CEO LOTTE Wedel. 

Rynek charakteryzuje się sezonowością, nasyceniem i dużym rozdrobnieniem. W 2018 roku branży dało się we znaki upalne i długie lato będące szczególnym wyzwaniem dla słodyczy czekoladowych. Z kolei trendy zdrowotne i moda na zdrowe odżywianie zmusza producentów do innowacji i ciągłych poszukiwań. W ubiegłym roku nową rzeczywistość dla polskiego biznesu nakreślił też zakaz handlu niedziele, wyraźnie odczuwalny w przypadku produktów impulsowych.

W 2019 oku branża słodyczy będzie musiała walczyć z podobnymi wyzwaniami co w 2018 - ponownie z długim i upalnym latem, ze wzrostem kosztów pracy i cen energii.

- Tak jak w roku ubiegłym w związku z nasyceniem rynku, warunkiem osiągnięcia oczekiwanej pozycji rynkowej kluczowych graczy będą innowacje i zaskakiwanie nowościami, zarówno, jeżeli chodzi o skład, jak i format produktów. Naszą rzeczywistość biznesową kształtują również zmienne ceny surowców tj. kakao, mleka czy masła oraz dynamiczny wzrost kosztów pracy i cen energii. W tym roku ponownie spodziewamy się wyzwań związanych z długim i upalnym latem – w długim okresie to właśnie zmiany klimatyczne będą jednym z ważniejszych dla naszej branży czynników, ponieważ wpływają po pierwsze na dostępność surowców (kakao), a po drugie na rotację - mówi Maciej Herman.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy w Polsce RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    E.Wedel RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.159.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.