Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

To będzie słaby rok dla lodów

Niskie temperatury i droższe surowce sprawiły, że lody w tym roku mniej smakują Polakom. Sytuacji nie poprawiła nawet przemijająca fala upałów - czytamy w Pulsie Biznesu.

To będzie słaby rok dla lodów
W pierwszej połowie tego roku rynek lodów skurczył sie (licząc wartościowo) o 0,7 proc.

Jak oceniają na łamach Pulsu Biznesu przedstawiciele Nielsen Poland, w pierwszej połowie 2012 roku rynek lodów w opakowaniach (impulsowych i familijnych) wzrósł, licząc rok do roku, o 19,3 proc. wartościowo i o 11,1 proc. ilościowo. Natomiast pierwsze półrocze 2013 roku przyniosło spadek pod względem wartości o 0,7 proc. i wzrost ilościowy o 2,1 proc.

Jak wynika z danych Nielsena, w okresie grudzień 2012 - maj 2013 rynek lodów wart był 408 mln zł. Całoroczna sprzedaż zamyka się na poziomie 1,3 mld zł. O 99 proc. sprzedaży decyduje pogoda - w Polsce sezon kończy się praktycznie 15 sierpnia. Po tym okresie sklepy bardzo mało zamawiają, bo obawiają się, że pozostaną z zapasami do kolejnego sezonu.

Jako barierę rozwoju rynku lodów producenci wymieniają właśnie ostrożność detalistów, szczególnie małych sklepów, które mają mniej szaf chłodniczych, a zatem mniej oferują. Ponadto, branża opiera się na dystrybutorach, dlatego producenci nie mają wpływu na szerokość oferty w sklepie. Sytuację pogarsza wzrost cen surowców, szczególnie mleka w proszku i śmietany - czytamy w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    lody familijne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.