Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ukraińcy o polskim rynku żywności: Uwaga na kwestie historyczne

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2016, 15:30
Ukraińcy o polskim rynku żywności: Uwaga na kwestie historyczne
fot. shutterstock

- W naszym portfolio znajduje się marka słodyczy Suworow. Wiedzieliśmy, że wprowadzenie jej na rynek polski byłoby nie do przyjęcia. Tak nazywał się przecież rosyjski generał, który wymordował 20 tysięcy Polaków podczas Rzezi Pragi. Warto, aby ukraińscy producenci żywności uświadomili sobie tego typu historyczne niuanse, które, niezauważone, mogą przysporzyć im sporych problemów na rynku polskim - mówił Włodzimierz Szybicki, prezes zarządu Sweets United Sp. z o.o. podczas Forum Biznesowego "Polska-Ukraina".

Jak zaznaczył na wstępie Szybicki, dla polskiego konsumenta liczy się przede wszystkim jakość.

- Produkt może być droższy, ale musi podążać za tym odpowiednio wyższa jakość. Warto o tym pamiętać. Wiemy bowiem, że niektórzy ukraińscy producenci podejmowali próby wejścia na rynek polski z towarami o średniej jakości, co zakończyło się fiaskiem - dodał.

W ocenie Szybickiego równie istotną kwestią dla polskiego konsumenta jest opakowanie produktu.

- W polskich marketach nawet ziemniaki są umyte i sprzedawane w siatkach lub kartonach. Ukraińscy producenci muszą także uważać, aby na opakowaniu nie było żadnych napisów cyrylicą. Polakom kojarzy się to z językiem rosyjskim, a więc źle. Wygląd opakowania ma kluczowy wypływ na postrzeganie danego produktu. Musieliśmy zutylizować 60 proc. opakowań z napisami po ukraińsku. Gdy w sklepach pojawiły się nowe wzory z napisami po angielsku, sprzedawały się świetnie - dodał.

Jak dodał prezes Sweets United ukraińscy producenci powinni pamiętać, że jeśli dany produkt sprzedaje się dobrze na Wschodzie, zwłaszcza w Rosji, nie gwarantuje to sukcesu na rynku polskim.

- Znam przypadek producenta wyrobów mleczarskich, który chciał wejść na rynek polski z produktem o smaku podsmażanego mleka. W Rosji i na Ukrainie to prawdziwy hit, firma jest liderem w swojej kategorii. Tymczasem w Polsce nikt tego nie kupował, gdyż konsumentom nie odpowiadał specyficzny smak, a firma nie rozumiała co się dzieje - dodał.

Szybicki przyznał, że ukraińskim firmom planującym ekspansję na rynek polski zaleca przede wszystkim cierpliwość.

- Nie da się zdobyć polskiego rynku tzw. blitzkriegiem i od razu sprzedawać całe tiry towaru. Trzeba to robić powoli przystosowując się do rynku. Większość sieci handlowych działających w Polsce współpracuje z polskimi firmami. Dla nich ważne jest na przykład to, że firma płaci podatki w Polsce. Nad Wisłą silnie rozwija się patriotyzm konsumencki. Jest to nacjonalizm, ale w dobrym rozumieniu tego słowa. Firmy wzajemnie się wspierają a nie wypychają z rynku - dodał.

Sweets United to międzynarodowa firma zajmująca się handlem produktami spożywczymi. Firma działa w Polsce od 2013 roku. Specjalnością firmy jest import rosyjskich i ukraińskich słodyczy do Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH