REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W kategorii żywności prozdrowotnej jesteśmy 10 lat za Czechami i Słowacją

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-11-2016, 10:02
W kategorii żywności prozdrowotnej jesteśmy 10 lat za Czechami i Słowacją
fot. Facebook.com/Forhealth.musthave

- Podczas gdy w Polsce boom na musli, produkty owsiane czy batony dopiero się zaczyna, u naszych południowych sąsiadów ta moda powoli się kończy. Sprzedaż batonów proteinowych w Polsce osiąga wielkości określane w promilach, podczas gdy w Czechach producenci robią w tej kategorii wielki biznes - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Marcin Karaszkiewicz, właściciel firmy MCP Group oraz twórca 4health, nowej marki na rynku żywności.

REKLAMA

Marcin Karaszkiewicz zwraca uwagę, że, choć w sieciach handlowych w Polsce pojawia się coraz więcej batonów proteinowych, to praktycznie nie znajdziemy ich w asortymencie stacji benzynowych.

- Tymczasem w Czechach i na Słowacji na każdej stacji Slovnaft, Shell czy BP znajdziemy 5-10 różnych indeksów. Ale to nie tylko stacje. W polskim Tesco jest jeden regał prozdrowotny, tam – cały korytarz. W Polsce na rynku płatków śniadaniowych prozdrowotnych typu musli i crunche mamy trzy firmy, które liczą się na rynku i wprowadziły łącznie ponad 20 indeksów. W Czechach też są dwie-trzy firmy, ale indeksów jest ok. 60. Lider na rynku czeskim i słowackim ma 16 produktów musli na półce. Nam, jako głównemu importerowi tej firmy w Polsce udało się wrzucić na półkę jedynie 4-5 smaków tej firmy - dodaje.

Karaszkiewicz przekonuje, że tak duża różnica w poziomie rozwoju rynków żywności prozdrowotnej wynika z odmiennej świadomości konsumentów.

- Czesi wcześniej zaczęli myśleć o tym żeby jeść zdrowiej. U nas ten rynek dopiero zaczyna rosnąć. Według danych za 2015 rok jego wartość to 700 mln zł. Tymczasem na Słowacji, która liczy 5,5 mln mieszkańców, rynek zdrowej żywności wart jest dziś ok. 5 mld zł - mówi.

Twórca marki 4health przyznaje, że w świetle powyższych statystyk polski rynek ma przed sobą znakomite perspektywy rozwoju.

- Analitycy twierdzą, że ta kategoria będzie rosła w tempie około 20 procent rok do roku - dodaje.

4health to nowa marka na polskim rynku żywności prozdrowotnej. W asortymencie znajdują się obecnie dwa batony na bazie orzechów o smaku pistacji z gorzką czekoladą oraz migdała z miodem, a także musli o smaku jagody z maliną i nasionami chia oraz czekolady z orzechami i chia. Batony w kategorii cenowej 1,99-2,49 zł do końca roku trafią do sprzedaży w sieciach: Rossmann, Hebe, Superpharm, Stokrotka, Tesco i Auchan. Musli w cenie ok. 8 zł trafi do dystrybucji na początku 2017 roku.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Michał 06-12-2016, 20:29:
Szanowna Pani Anno . Jestem pewien że ten człowiek był częściej w CZ niż Pani w toalecie.Pozdrawiam :)
  • Ania 30-11-2016, 14:45:
hello a byłeś w Czechach? Druga sprawa trzeba odróżniać produkty pro zdrowotne, produkty ekologiczne, produkty bezglutenowe. Proponuję zrobić wycieczkę do CZ.
  • Jacek 29-11-2016, 21:27:
Ale bzdura, w polskim Tesco też jest cały korytarz i cała alejka z ekologicznymi produktami, helloł

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 329) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH