Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wawel: czekolada poprawia nastrój, a wtedy chętniej czynimy dobrze

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-11-2017, 14:08
Wawel: czekolada poprawia nastrój, a wtedy chętniej czynimy dobrze
fot. Shutterstock

Czekolada poprawiaj nastrój, a ludzie chętniej po nią sięgają gdy są w złym nastroju, bo jej spożycie poprawia samopoczucie za sprawą tryptofanu – oceniają eksperci. Producent słodyczy, firma Wawel, przekonuje zaś, że w dobrym nastroju jesteśmy bardziej skłonni do dobroczynności.

– To nie przypadek, że ludzie sięgają właśnie po czekoladę kiedy są w złym nastroju. Jej spożycie poprawia nasze samopoczucie za sprawą tryptofanu, czyli związku chemicznego odpowiedzialnego za  podnoszenie w mózgu poziomu serotoniny - mówi dr hab. inż. Agnieszka Filipiak-Florkiewicz, prof. UR, specjalistka ds. technologii żywności i żywienia z Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, członek Rady Ekspertów firmy Wawel.

- Badania wskazują, że niekiedy sam zapach czy konsystencja czekolady wywołują poczucie szczęścia –zaznacza. ­– Dodatkowo, czekolada wspomaga produkcję dopaminy – neuroprzekaźnika, który wywołuje dobry nastrój oraz wpływa na wydzielanie fenyloetyloaminy, czyli hormonu, który wydzielany jest także wtedy, gdy jesteśmy zakochani. To dlatego wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez czekolady. Jednak kluczowe jest, aby sięgać po wyroby najwyższej jakości i zachowywać umiar w konsumpcji nie tylko czekolady, ale także żywności w ogóle – dodaje dr Filipiak-Florkiewicz.

Inspirowanie ludzi do dobrych uczynków poprzez wprowadzanie ich w dobry nastój jest głęboko wpisane w DNA marki Wawel, która dąży do tworzenia wysokiej jakości słodyczy dostępnych dla konsumentów na co dzień. Jednak, jak podkreśla dr Tomasz Sobierajski, trudno o dobre uczynki gdy jesteśmy w złym nastroju.

- Czynienie dobra – co wynika z warunków psychospołecznych oraz z balansu procesów chemicznych w mózgu – jest niezwykle mocno skorelowane z tym, jak sami się czujemy. Im lepszy nasz nastrój i samopoczucie, tym chętniej realizujemy dobre uczynki wobec innych – mówi dr Tomasz Sobierajski.

Wawel, zgodnie ze swoim ostatnim hasłem marketingowym „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”, realizuje je w każdym aspekcie swojej działalności, od tworzenia najwyższej jakości słodyczy z dobrymi składnikami, które wpływają na dobre samopoczucie, po wieloletnią działalność dobroczynną i budowanie społeczności wokół idei czynienia dobra.

Czynienie dobra w wykonaniu producenta słodyczy to przede wszystkim dostarczanie konsumentów najlepszej jakości produktu – tak, aby każdy mógł pozwolić sobie na dobry nastrój bez obaw o to, czy w produkcie  zastosowano niepotrzebne „ulepszacze”. Realizacja tej misji była główną motywacją do wdrożenia innowacyjnego projektu „Dobre Składniki”, który zakłada usunięcie z wyrobów Wawelu wszelkich zbędnych dodatków.

- Zależało nam na osiągnięciu krótkiego i nieskomplikowanego składu produktów – bez substancji konserwujących, barwników, sztucznych aromatów, E476 – dając przy tym 100% smaku i przyjemności w rozsądnej cenie. W naszych słodyczach postawiliśmy także na najwyższej jakości ziarna kakaowca, lecytynę z certyfikowanych ziaren soi bez GMO, organiczne substancje słodzące i żelujące oraz naturalne aromaty – mówi Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu firmy Wawel.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH