Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wawel: czekolada poprawia nastrój, a wtedy chętniej czynimy dobrze

Czekolada poprawiaj nastrój, a ludzie chętniej po nią sięgają gdy są w złym nastroju, bo jej spożycie poprawia samopoczucie za sprawą tryptofanu – oceniają eksperci. Producent słodyczy, firma Wawel, przekonuje zaś, że w dobrym nastroju jesteśmy bardziej skłonni do dobroczynności.

Wawel: czekolada poprawia nastrój, a wtedy chętniej czynimy dobrze
fot. Shutterstock

– To nie przypadek, że ludzie sięgają właśnie po czekoladę kiedy są w złym nastroju. Jej spożycie poprawia nasze samopoczucie za sprawą tryptofanu, czyli związku chemicznego odpowiedzialnego za  podnoszenie w mózgu poziomu serotoniny - mówi dr hab. inż. Agnieszka Filipiak-Florkiewicz, prof. UR, specjalistka ds. technologii żywności i żywienia z Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, członek Rady Ekspertów firmy Wawel.

- Badania wskazują, że niekiedy sam zapach czy konsystencja czekolady wywołują poczucie szczęścia –zaznacza. ­– Dodatkowo, czekolada wspomaga produkcję dopaminy – neuroprzekaźnika, który wywołuje dobry nastrój oraz wpływa na wydzielanie fenyloetyloaminy, czyli hormonu, który wydzielany jest także wtedy, gdy jesteśmy zakochani. To dlatego wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez czekolady. Jednak kluczowe jest, aby sięgać po wyroby najwyższej jakości i zachowywać umiar w konsumpcji nie tylko czekolady, ale także żywności w ogóle – dodaje dr Filipiak-Florkiewicz.

Inspirowanie ludzi do dobrych uczynków poprzez wprowadzanie ich w dobry nastój jest głęboko wpisane w DNA marki Wawel, która dąży do tworzenia wysokiej jakości słodyczy dostępnych dla konsumentów na co dzień. Jednak, jak podkreśla dr Tomasz Sobierajski, trudno o dobre uczynki gdy jesteśmy w złym nastroju.

- Czynienie dobra – co wynika z warunków psychospołecznych oraz z balansu procesów chemicznych w mózgu – jest niezwykle mocno skorelowane z tym, jak sami się czujemy. Im lepszy nasz nastrój i samopoczucie, tym chętniej realizujemy dobre uczynki wobec innych – mówi dr Tomasz Sobierajski.

Wawel, zgodnie ze swoim ostatnim hasłem marketingowym „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”, realizuje je w każdym aspekcie swojej działalności, od tworzenia najwyższej jakości słodyczy z dobrymi składnikami, które wpływają na dobre samopoczucie, po wieloletnią działalność dobroczynną i budowanie społeczności wokół idei czynienia dobra.

Czynienie dobra w wykonaniu producenta słodyczy to przede wszystkim dostarczanie konsumentów najlepszej jakości produktu – tak, aby każdy mógł pozwolić sobie na dobry nastrój bez obaw o to, czy w produkcie  zastosowano niepotrzebne „ulepszacze”. Realizacja tej misji była główną motywacją do wdrożenia innowacyjnego projektu „Dobre Składniki”, który zakłada usunięcie z wyrobów Wawelu wszelkich zbędnych dodatków.

- Zależało nam na osiągnięciu krótkiego i nieskomplikowanego składu produktów – bez substancji konserwujących, barwników, sztucznych aromatów, E476 – dając przy tym 100% smaku i przyjemności w rozsądnej cenie. W naszych słodyczach postawiliśmy także na najwyższej jakości ziarna kakaowca, lecytynę z certyfikowanych ziaren soi bez GMO, organiczne substancje słodzące i żelujące oraz naturalne aromaty – mówi Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu firmy Wawel.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    Tadeusz Czarniecki RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.71.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.