Wawel planuje kolejne inwestycje w zakładzie w Dobczycach

Wawel zaplanował na 2015 r. kolejne inwestycje w zakładzie w Dobczycach. Nowe nakłady inwestycyjne związane będą przede wszystkim z rozbudową powstającego centrum badawczo-rozwojowego, która ma wspierać decyzje w zakresie poprawy jakości i innowacji produktowych. Jak zapewnia prezes firmy, Dariusz Orłowski, skala inwestycji realizowanych w bieżącym roku, jak i planowanych do przeprowadzenia w roku kolejnym jest znaczna i może w istotny sposób wpłynąć na pozycję spółki na rynku.
- Inwestujemy również w poprawę dystrybucji i dostępności naszych produktów dzięki innowacyjnym rozwiązainom do ekspozycji produktów w punktach sprzedaży. Zwiększamy także nakłady związane z promocją marki i komunikacją z otoczeniem - tłumaczy Orłowski w liście skierowanym do akcjonariuszy.
Jak zapewnia prezes spółki, strategia firmy na najbliższe lata nie ulegnie w najbliższym czasie zasadniczym zmianom. Wawel zamierza w dalszym ciągu przykładać bardzo dużą wagę do polskiego rynku, szukając jednocześnie możliwości rozwoju poza krajem, w szczególności w krajach Unii Europejskiej.
- Wysoka konkurencyjność naszych produktów, przede wszystkim z uwagi na walory smakowe i jakościowe, ale też koszty wytworzenia, powoduje, że możemy zakładać wzrosty sprzedaży na rynkach zagranicznych - argumentuje Orłowski.
W ocenie prezesa firmy, 2014 r. zgodnie z wewnętrznymi prognozami spółki był dość stabilny w zakresie osiągniętej sprzedaży i wyników operacyjnych. Wawel bez przeszkód zrealizował kolejne inwestycje, które w założeniu miały wpłynąć na dalszą poprawę jakości i wydajności produkcji, a także wprowadził do swojej oferty kilka nowych asortymentów.
Przychody netto ze sprzedaży produktów firmy Wawel w 2014 r. kształtowały się na niemal identycznym poziomie, co rok wcześniej. Wyniosły 594,1 mln zł wobec 595,6 mln zł w 2013 r. - podała dziś spółka w sprawozdaniu finansowym.
Wawel w minionym roku odnotował zysk na sprzedaży w wysokości 101,9 mln zł, co także jest wynikiem zbliżonym do tego z roku 2013. Rok wcześniej zysk na sprzedaży wyniósł 96,6 mln zł.
Zysk netto spółki za cały rok 2014 ukształtował się na poziomie 88 mln zł, a więc był o ok. 8 mln wyższy, niż rok wcześniej.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)