Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wawel podwoił wydatki marketingowe. 22 proc. sprzedaży trafia do Biedronki

Wawel w ub.r. na działania marketingowe wydał 32,11 mln zł, o 92,6 proc. więcej niż rok wcześniej. 22,1 proc. wpływów sprzedażowych firmy pochodziło od Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Firma zanotowała 559,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 77,25 mln zł zysku netto.

Wawel podwoił wydatki marketingowe. 22 proc. sprzedaży trafia do Biedronki
fot. shutterstock

Marketing to trzecia pod względem wielkości kategoria kosztów firmy Wawel. Producent zdecydowanie najwięcej wydaje na zużycie materiałów i energii - te nakłady zmalały z 305,26 mln zł w 2017 roku do 286,88 mln zł w ub.r. Wydatki na wynagrodzenia wzrosły w skali roku z 60,18 do 65,11 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 11,63 do 12,93 mln zł.

Natomiast nakłady marketingowe zwiększyły się aż o 92,6 proc. - z 16,67 do 32,11 mln zł. Jesienią 2017 roku producent ujednolicił komunikację reklamową swoich słodyczy Mieszanka Krakowska, Malaga, Tiki Taki, Kasztanki oraz Fresh & Fruity, wprowadzając hasło „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”. Jednocześnie zaczęła akcję społeczno-konsumencką „Serce rośnie” z udziałem Ewy Błaszczyk, Anny Dymnej, ks. Jacka Stryczka i Jana Meli.

W ub.r. 57 proc. sprzedaży produktów firmy (w ujęciu kwotowym) trafiło do sieci handlowych, 31 proc. - do kanału hurtowego, a 10 proc. - na eksport. W sprawozdaniu finansowym wyliczono, że Wawel sprzedaje swoje słodycze do prawie wszystkich czołowych sieci sklepów, m.in. Tesco, Carrefoura, Makro Cash and Carry, Auchan i Biedronki. Zdecydowanie największy udział w przychodach producenta - 22,1 proc. - w ub.r. miała ta ostatnia sieć.

Więcej na wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

Wawel RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.