Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wawel z gorszymi wynikami w 2018 r. Spółka przygotowana na turbulencje

Wawel w roku 2018 utrzymał swoją pozycję na rynku cukierniczym w Polsce, choć zanotował spory spadek zysku netto i lekki spadek przychodów. Spółka wskazuje na dalsze zmiany struktury handlu detalicznego, zakaz handlu w niedziele oraz zaostrzającą się walkę konkurencyjną w branży słodyczy. Firma jest przygotowana na turbulencje - wynika ze słów prezesa Dariusza Orłowskiego.

Wawel z gorszymi wynikami w 2018 r. Spółka przygotowana na turbulencje
Dariusz Orłowski, prezes firmy Wawel fot. Wawel

Wawel zanotował spadek przychodów o 1 proc. do 559,2 mln zł z 566,3 mln zł w 2017 roku, a zysk netto spadł do 77,3 mln zł z 113,3 mln zł. Zarząd Wawelu planuje wypłatę dywidendy.

W roku 2018 następowała dalsza modernizacja zakładu produkcyjnego w Dobczycach - modernizacja parku maszynowego i zwiększenie mocy produkcyjnych w wybranych obszarach.

- Obserwowaliśmy dalsze zmiany struktury handlu detalicznego, a więc zwiększenie udziału dyskontów, zmniejszenie liczby sklepów w tzw. handlu tradycyjnym, wzrost znaczenia kanału „convenience” oraz dalsze problemy hipermarketów, które próbują utrzymać zdobytą wcześniej pozycję rynkową. Wszystkie te zmiany, w kontekście pozycji marki Wawel na rynku krajowym, wymuszają wiele korekt strategii, zarówno w obszarze produktowym, dystrybucyjnym jak i komunikacyjnym. Dużo zostało już zrobione w latach poprzednich – informuje prezes spółki Dariusz Orłowski.

- Bieżący rok będzie w znacznej mierze kontynuacją tych działań, gdyż w naszej opinii daleko jeszcze do stabilizacji struktury handlu detalicznego na polskim rynku. Dodatkowy czynnik niepewności wnoszą regulacje dotyczące ograniczeń handlu w niedziele, które w sposób istotny wpływają na dynamikę rozwoju sprzedaży detalicznej. W naszej kategorii produktowej widoczna jest zaostrzająca się walka konkurencyjna oraz pojawianie się nowych graczy spoza rynku Unii Europejskiej - dodaje.

- Jest to z jednej strony potwierdzenie siły rynku, a z drugiej – ciągle dużej jego zmienności. I również w tym obszarze nie zapowiada się na szybkie zakończenie wspomnianych procesów – ocenia też prezes Wawelu.

Spółka przygotowana na turbulencje

Prezes wskazuje, że wartość rynku uległa nieznacznym zmianom, a świadomość tendencji rynkowych jest wyzwaniem  

- Charakterystyczne jest pojawianie się nowych kategorii produktów, które coraz częściej zajmują znaczące powierzchnie półek. Marka Wawel jest aktywna w tych segmentach, w szczególności poprzez działania o charakterze jakościowym, tj. realizowany w bardzo szerokim zakresie program „Dobre Składniki”, który polega na ciągłej analizie naszych receptur przy udziale ekspertów zewnętrznych. Zaznaczamy też swoją obecność dostosowując nasze produkty do oczekiwań klientów poszukujących wartości dodanej. Tradycyjne kategorie produktowe pozostają stabilne  – informuje Dariusz Orłowski.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    Dariusz Orłowski RSS ALERT    /    wyniki Wawel RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.119.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.