Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wawel zwiększył przychody i poprawił zyski w I kwartale br.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-04-2015, 10:18
Wawel zwiększył przychody i poprawił zyski w I kwartale br.
fot. materiały prasowe / Wawel SA

W I kwartale br. przychody ze sprzedaży firmy Wawel SA wyniosły 170,5 mln zł, co stanowi 114 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.

Zysk z działalności operacyjnej w I kw. br. wyniósł 34,24 mln zł w porównaniu do 26,08 mln zł rok wcześniej.

Spółka Wawel zanotowała zysk netto w pierwszych trzech miesiącach 2015 r. wyniósł 27,88 mln zł (22,58 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego).

Do głównych zagrożen i czynników ryzyka dla dalszych wyników spółki należy zaliczyć: wzrost cen podstawowych surowców do produkcji (gł. ziarna kakaowego) oraz wystapienie niekorzystnych zmian kursów walutowych, co w konsekwencji moe wpłynac na wzrost kosztów zakupu surowców z importu.

- W związku z pogarszającą się sytuacją polityczną i ekonomiczną na Ukrainie istnieje ryzyko w
działalności spółki „Lasoszczi” ( jednostka stowarzyszona, w której Wawel S.A. posiada 48,5 proc. udziałów). W związku z tym zarzad nie wyklucza w kolejnych okresach sprawozdawczych dokonania odpisu wartości posiadanych udziałów oraz udzielonych pożyczek spółce „Lasoszczi”, których łączna wartość księgowa na dzień 31.03.2015 wynosi 3.618 tys. zł (w tym: udziały 2.180 tys. zł i pożyczki 1.438 tys. zł) - podała spółka w raporcie finansowym.

Wawel SA to jeden z najstarszych i najbardziej znanych producentów słodyczy w Polsce, którego tradycje sięgają końca XIX wieku. Firma specjalizuje się w produkcji wyrobów z ciemnej czekolady deserowej oraz czekoladek z nadzieniami. Najbardziej znane produkty marki Wawel to: Kasztanki, Malaga, Tiki Taki, Michałki oraz Mieszanka Krakowska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • życzliwy 03-05-2015, 10:31:
To dobra firma, ale musi uważać żeby się nie dać zniszczyć dyskontom dostosowujac u nich ceny swoich produktów do cen chłamu dyskontowego bo zniszczy swoją markę i straci dotychczasowych klientów dzięki którym osiaga obecne wyniki

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.