Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wedel chce znów być czekoladowym numerem jeden

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 30-10-2014, 08:46
Wedel chce odzyskać pozycję czekoladowego lidera w 2016 r.
fot. za wedel.com

W 2016 r. producent z grupy Lotte chce znów być czekoladowym numerem jeden. Liczy na nowości i łakocie z oferty japońskiego właściciela - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Po utracie pozycji lidera na rzecz Mondeleza (dawniej Kraft Foods) przyszedł czas na tłustsze lata. Lotte Wedel przekonuje, że w ciągu dwóch lat powróci na szczyt.

- Nasza sprzedaż poza dyskontami (w styczniu bieżącego roku spółka zniknęła z Biedronki - red.) urosła w tym roku o 19 proc., mimo że rynek (z wyłączeniem dyskontów) urósł w tym czasie tylko o 2 proc. To zdecydowanie najwyższy wzrost spośród wszystkich producentów wyrobów czekoladowych w Polsce. Nakręcił go flagowy produkt, czyli Ptasie Mleczko, oraz czekolady. To dowodzi, że potrafimy rosnąć i powiększać rynkowe udziały. Numerem jeden chcemy być ponownie w 2016 r. - deklaruje na łamach "PB", Maciej Herman, dyrektor marketingu i sprzedaży w Lotte Wedel.

Zdaniem Piotra Grauera, eksperta firmy doradczej KPMG, pozyskanie nawet 1 proc. udziałów w rynku wyrobów czekoladowych jest bardzo trudne. Największa konkurencja jest w segmencie produktów masowych, czyli czekoladzie w tabliczkach i pralinach.

Maciej Herman zapowiada, że Lotte Wedel będzie zmieniać wygląd produktów. Będzie też częściej wprowadzał nowości, a wśród nich produkty z oferty japońskiego właściciela - czytamy w "PB".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (17)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pracownik III 25-11-2014, 22:41:
Nie bedziemy liderem,od pażdziernika hamujemy sprzedaż mamy zrobiona premie roczną a od 2015 bedzie nowy prezes musimy pokazać mu wzrosty i utrzymać ciepłe posadki.
  • Realista 17-11-2014, 14:32:
No nie można tak pisać że kłamstwo. Każdy może mieć swoje marzenia.
Pan MH też. A że nic z tego nie wynika to już inna sprawa.
Oprócz tego, że musiałby morze slodyczy sprzedać to jeszcze tyle samo
musi mieć po stronie produkcji. Czy Wedel ma takie moce ? Wątpliwe
To tak trochę z tą wypowiedzią jak sen kotka któremu śniła się rzeka pełna mleka.
  • kollA 13-11-2014, 23:26:
Drodzy,
ten artykuł to nieporozumienie, zakładajać ze kategoria słodyczy wynosi tak na szybko 6 mld to zeby zdobyć 1% rynku to trzeba sprzedać za 60 mln,
Obecnie Mondelez 19% rynku Ferrero 13% Wedel 11% i jeśli Wedel ma być w 2016 liderem i zakladając iż zabierze Mondelezowi 4% rynku i 1% Ferreo to musi dodatkowo do swojej najniższej od 15 lat sprzedaży sprzedać ok. 300 mln więcej a to jest bajka i to się nie wydaży wieć nie ma o czym pisać ta wypowidź to KLAMSTWO. Szkoda,że nie powoiedziano jak sie to odbedzie pamietająć,że nie chcą wspolpracować z B, ktora w 2013 stanowiła 20% całej produkcji.

Zobacz wszystkie komentarze (17)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH