Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wedel: Rynek czekolady jest bardzo sezonowy (wideo)

- Rynek czekolady jest rynkiem bardzo sezonowym. Aktualnie wchodzimy w najwyższy sezon. Jesień, zima i święta Bożego Narodzenia, później Wielkanoc to czas, kiedy słodyczy jemy bardzo dużo. W okresie letnim spożycie czekolady troszeczkę spada - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Kołodziejska, Kierownik Komunikacji Marketingowej LOTTE Wedel.

Wedel: Rynek czekolady jest bardzo sezonowy (wideo)
Magdalena Kołodziejska, Kierownik Komunikacji Marketingowej LOTTE Wedel

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 09-10-2018, 09:23

 Jak podaje Wedel, mieszkaniec Polski rocznie zjada 4,7 kg czekolady rocznie. Szacuje się, że do 218,5 mld dol. w 2022 r. wzrosną przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie.

- Spożycie czekolady w Polsce w ujęciu ilościowym kształtuje się na bardzo podobnym poziomie od kilku lat. W ostatnim czasie zauważamy jednak wzrost spożycia czekolady w ujęciu wartościowym, co oznacza, że przeciętny Polak wydaje coraz więcej na słodycze - tłumaczy Magdalena Kołodziejska, Kierownik Komunikacji Marketingowej LOTTE Wedel.

Pierwsze cztery miesiące 2018 roku pokazują wzrost produkcji czekolady i wyrobów czekoladowych o 16,2 proc. wobec takiego samego okresu roku 2017 roku. Od stycznia do kwietnia wyprodukowano ich łącznie 144 tys. ton W kwietniu 2018 produkcja samej czekolady wzrosła rok do roku o 19,9 proc, co dało 89,3 tys. ton, a w stosunku do marca 2018 spadła o 9,1 proc. W całym roku 2017 czekolady (łącznie z białą) wyprodukowano 247 tys. ton.

Głównym kierunkiem eksportowym polskich słodyczy są kraje Unii Europejskiej. Największym odbiorcą są  Niemcy, do których w 2016 roku trafiło prawie 21 proc. słodyczy. Trzy kolejne kraje - Wielka Brytania, Czechy i Francja - kupiły w sumie łącznie ponad 27 proc. sprzedawanych przez Polskę słodkich specjałów.

Wedlowskie produkty można znaleźć w ponad 60 krajach m.in. w Australii, Nowej Zelandii, Rosji, Irlandii, Niemczech, Holandii, Bośni, Grecji, Kosowie, Emiratach Arabskich, Katarze, Meksyku oraz na Ukrainie. Obecnie kluczowymi rynkami dla LOTTE Wedel są Stany Zjednoczone, Kanada i Wielka Brytania. Wśród nowych krajów, do których Wedel eksportuje swoje wyroby znajdują się: Rosja, Urugwaj, Filipiny, Chile, Brazylia. Firma prezentuje również swoje produkty na międzynarodowych targach spożywczych. W ostatnich latach można było spróbować ich produkty podczas targów: Anuga w Koloni, ISM w Kolonii, Gulfood w Dubaju, Alimentaria w Barcelonie oraz FHA w Singapurze.

Wedel należy do grupy 3 firm-liderów z kategorii czekoladowej, która posiada w sumie ok. 50-procentowy (dokładnie 47,5%) udział w rynku. Flagowy produkt E.Wedel: Ptasie Mleczko jest najchętniej wybieraną przez Polaków marką czekoladową, co znajduje swoje potwierdzenie w danych rynkowych. Ptasie Mleczko jest obecnie liderem w segmencie pianek w czekoladzie z udziałem rynkowym na poziomie 64%. Aż 90% Polaków zna tę markę, a 15% wskazuje, że Ptasie Mleczko to ich ulubiona marka w kategorii pralin, czekoladek i pianek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    spożycie czekolady RSS ALERT    /    eksport czekolady RSS ALERT    /    Ptasie Mleczko RSS ALERT    /    Magdalena Kołodziejska RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Monika 2018-10-12 15:54:55
    Co to dokładnie oznacza: "Wedel należy do grupy 3 firm-liderów z kategorii czekoladowej, która posiada w sumie ok. 50-procentowy (dokładnie 47,5%) udział w rynku". Jakie są dokładne udziały Wedla, a jakie pozostałych 2 firm liderów, które chyba również powinny być w tym miejscu wymienione z imienia i nazwiska.
  • Monika 34 2018-10-15 22:09:47
    1. Ferrero 2. Mondelez 3. Wedel i udziały spadają

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.