Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

WHO: Nie ma dowodów na to, że podatek cukrowy poprawia zdrowie konsumentów

Doświadczenia krajów, które eksperymentowały z "podatkiem cukrowym" pokazują, że takie rozwiązanie nie zawsze wpływa na zmianę nawyków żywieniowych obywateli, a przez to na poprawę ich zdrowia - czytamy na Money.pl

WHO: Nie ma dowodów na to, że podatek cukrowy poprawia zdrowie konsumentów
fot. shutterstock

Wprowadzenie podatku cukrowego w Wielkiej Brytanii okazało się zupełnie nieskuteczne. Z zakładanych ponad 500 milionów funtów wpływów do budżetu wpłynęła zaledwie połowa tej kwoty. Co więcej, pomimo wprowadzenia daniny, konsumpcja cukru nadal w Wielkiej Brytanii rośnie.

Z kolei na Węgrzech, gdzie opodatkowanie nałożono na szerokie spektrum napojów oraz żywności, podatek spotkał się z ostrą krytyką opinii publicznej. Wzrost cen zmusił konsumentów do poszukiwania nowych, tańszych produktów, niekoniecznie cechujących się niższą kalorycznością czy wyższą jakością.

Dania zrezygnowała z podatku cukrowego już w 2014 roku. Okazało się bowiem, że Duńczycy zamiast ograniczenia spożywania napojów słodzonych, kupowali te same produkty taniej w Niemczech.

W Meksyku tylko w 2016 roku w efekcie wprowadzenia podatku zlikwidowano 11 tysięcy miejsc pracy, a z rynku zniknęło 30 tysięcy małych sklepów. Co prawda, zanotowano spadek sprzedaży napojów słodzonych, jednak nie wiązał się on ze zmniejszeniem otyłości. Liczba kalorii spożywanych przez przeciętnego Meksykanina zmniejszyła się zaledwie o 4 kalorie w skali doby.

Światowa Organizacja Zdrowia stoi na stanowisku, że nie istnieją dowody na to, że regulacje fiskalne na wybrane kategorie produktowe skutkują realną poprawą zdrowia konsumentów.

Więcej na Money.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek cukrowy RSS ALERT    /    cukier w żywności RSS ALERT    /    podatek od cukru RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.200.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.