Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes ZPC Otmuchów: Musimy dywersyfikować sprzedaż

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 14:32
Wiceprezes ZPC Otmuchów: Musimy dywersyfikować sprzedaż
(fot. Łukasz Rawa)

Na polskim rynku słodyczy jest coraz mniej miejsca. Dlatego znakomita większość producentów szuka możliwości dywersyfikacji przychodów. Najczęściej wybieraną ścieżką w ramach tych działań jest rozwijanie eksportu – mówi Bartłomiej Bień, wiceprezes i zarazem dyrektor ds. sprzedaży i marketingu ZPC Otmuchów.

Grupa Otmuchów wyraźnie intensyfikuje działania proeksportowe, co widać w wynikach opublikowanych po trzecim kwartale tego roku. Udział eksportu w całości sprzedaży wzrósł do 18 proc., zaś w wartościach bezwzględnych sprzedaż eksportowa wzrosła o ponad 3 mln zł. - Z punktu widzenia naszej firmy wszystkie rynki eksportowe są dobre. Planując eksport zwracamy uwagę przede wszystkim na ich pojemność sprzedażową oraz możliwości uzyskania godnej marży na sprzedaży naszych produktów – komentuje Bartłomiej Bień.

- Oczywiście przed podjęciem działań na potencjalnie interesującym rynku, analizujemy również szereg innych czynników, m.in. odległość kraju, do którego chcemy eksportować, gdyż koszty logistyki są obecnie dość wysokie. Ważnym elementem we współpracy zagranicznej jest też pewność kontraktów, które podpisujemy z nowymi klientami lub odnawiamy. Kolejna istotna rzecz to zagrożenie czynnikami, na które nie mamy wpływu, takimi jak np. embarga czy kwestie związane z bezpieczeństwem – dodaje.

Wiceprezes ZPC Otmuchów podkreśla, że podjęta pół roku temu decyzja o przyspieszeniu ekspansji zagranicznej jego spółki jest konsekwentnie realizowana. – Niezależnie od tego jakie czasowe wahania mogą się pojawić, naszym celem jest zwiększenie eksportu, szczególnie produktów z tych kategorii, w których jesteśmy liderami rynkowymi. Wiąże się to z optymalizacją kosztową. Z drugiej strony nasza firma stawia na innowacje. Dla klientów, którzy są tym zainteresowani, wprowadzamy produkty, jakich jeszcze nikt do tej pory nie widział – zaznacza Bień.

- Wracając do tematu eksportu. Chcemy go rozwijać przede wszystkim na dwóch płaszczyznach. Pierwszą z nich jest współpraca z klientami sieciowymi, drugą współpraca z klientami na poziomie B2B. Oba kierunki będziemy konsekwentnie i permanentnie rozwijać – zapowiada wiceprezes ZPC Otmuchów.


Wypowiedź pochodzi z panelu „Kierunki i bariery rozwoju eksportu słodyczy”, który odbył się na konferencji Rynek Słodyczy 2016 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • beza 18-12-2015, 11:30:
Tak sprzedaż rośnie a pracownicy mają coraz niższe pensje,śmieszny socjal i umowy śmieciowe,niedługo kadra z Odry sama zostanie wtedy może oczy im się otworzą.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH