Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes ZPC Śnieżka: I półr. 2017 trudne dla producentów słodyczy, ale IV kw. będzie udany

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2017, 12:12
Wiceprezes ZPC Śnieżka: I półr. 2017 trudne dla producentów słodyczy, ale IV kw. będzie udany
Maciej Wójcik, wiceprezes ZPC Śnieżka fot. spółka

Pierwsza połowa roku 2017 nie była sprzyjającym okresem dla producentów słodyczy ze względu na niestabilne ceny surowców, rosnące koszty pracy i wzrost konkurencji ze strony produktów ze Wschodu, ale czwarty kwartał może być udany - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl wiceprezes producenta słodyczy ZPC Śnieżka, Maciej Wójcik.

- Pierwsza połowa roku 2017 nie była sprzyjającym okresem dla producentów słodyczy. Brak stabilizacji cen surowców na przełomie roku 2016/2017, wzrastający poziom kosztów pracy oraz wzrost napływu produktów konkurencji ze wschodu, w istotny sposób utrudniały pozycje negocjacyjne przy zawieraniu kontraktów sprzedażowych, zwiększając tym samym poziom kosztochłonnych działań osłonowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Wójcik.

- A zatem wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym nie znajduje bezpośredniego przełożenia, co do oczekiwanych wzrostów parametrów finansowych, w pierwszym półroczu roku 2017 - dodaje.  

- Widoczna stabilizacja cen istotnych składników surowcowych, jak uwolnienie cen cukru, niższy poziom cen czekolady wskazuje, iż ostatni kwartał mijającego roku, będzie można zaliczyć do udanych. Nie można jednak określić tych tendencji jako stałe w aspekcie perspektyw na rok 2018 - mówi również wiceprezes ZPC Śnieżka.

Ponadto rynek słodyczy charakteryzuje się dużą sezonowością, a okres największego popytu przypada właśnie na czwarty kwartał roku, co jest spowodowane sprzyjającą spożywaniu wyrobów czekoladowych aurą jesienno-zimową, ale przede wszystkim okresem przedświątecznych zakupów.

Firma ZPC Śnieżka rozpoczęła działalność w 1946 roku jako „Fabryka Czekolady” z siedzibą w Świebodzicach. W 1946 roku na terenie starej niemieckiej firmy „Hochwald Schokoladen Fabrik” zbudowana została nowa Fabryka Czekolady – polska firma o nazwie „Śnieżka”. To właśnie na ten rok datuje się jej początki, współcześnie znanej pod nazwą ZPC Śnieżka, dawniej Śnieżka-Invest. 

Obecnie ZPC Śnieżka jest firmą rodzinną, w której trzon kadry menadżerskiej to członkowie rodziny. To spółka, która jest w 100 proc. w rękach polskiego kapitału.

W roku 2010 rokujące perspektywy dla tego zakładu wyznaczył nowy jej właściciel, przejmując firmę z wieloma problemami zarówno kapitałowymi jak i rynkowymi. Trudne, ale skuteczne przekształcenia własnościowe na przestrzeni ostatnich siedmiu lat doprowadziły do stabilizacji kapitału spółki i do wyznaczenia jednolitego kierunku rozwoju.

Trwający w latach 2010–2017 proces restrukturyzacji powoli przynosi oczekiwaną stabilizację rynku dystrybucji. Spółka podkreśla, że jest to efektem utrzymywania, wbrew wszechobecnym praktykom, wysokiej jakości produkowanych przez nią wyrobów jak też poszerzania asortymentu adekwatnie do oczekiwań rynkowych. W 2017 roku nastąpiło przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialności w spółkę akcyjną.

Najmocniejszym brandem spółki od ponad 70 lat, rozpoznawalnym przez większość polskich konsumentów, są produkty pod nazwą „michałki” i „michałki z HANKI”. ZPC Śnieżka na dzień dzisiejszy posiada 28 zarejestrowanych w Urzędzie Patentowym znaków towarowych pod nazwą „michałki”, których jest jedynym, prawnym właścicielem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.