Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes ZWC Miś ujawnia nową strategię firmy

  • Autor: PJ, portalspożywczy.pl
  • Data: 31-07-2013, 11:39
Wiceprezes ZWC Miś ujawnia nową strategię firmy

Odbudowa eksportu, poszerzanie portfolio o nowe produkty, reagowanie na zmiany rynkowe, dbanie o marki własne w sieciach handlowych oraz ekspansja na całą Polskę w handlu tradycyjnym - to główne elementy nowej strategii Zakładów Wyrobów Cukierniczych "Miś", o których serwis portalspożywczy.pl dowiedział się od Tomasza Filipka, wiceprezesa spółki.

- W ostatnich latach eksport został w firmie zaniedbany. Odbudowujemy ten kierunek sprzedaży - mówi Filipek. W tej chwili firma eksportuje do Stanów Zjednoczonych, Niemiec oraz krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wiceprezes firmy podkreśla zarazem, że prowadzi ona rozmowy na temat rozpoczęcia eksportu do Rosji, Rumunii, krajów bałtyckich, Kanady oraz Bliskiego i Dalekiego Wschodu. - Zainteresowanie naszymi produktami pozwala nam optymistycznie patrzeć na rozwój w tym segmencie - tłumaczy Filipek.

"Miś" od kilku lat odnotowywał straty i zwiększał zadłużenie. W styczniu 2013 r. właścicielem producenta słodyczy została firma Horizon Equity, inwestująca w małę i średnie przedsiębiorstwa działające w Polsce. - Nowy właściciel przejmując firmę zrestrukturyzował jej zadłużenie i koncentruje się na znaczącej poprawie rentowności oraz na odbudowanie pozycji konkurencyjnej i przygotowaniu firmy do szybkiego rozwoju - mówi Filipek.

- Zmiana podejścia do prowadzenia biznesu będzie fundamentalna. Firma ma być bardziej dynamiczna, szybciej reagować na zmiany rynkowe i oferować lepszą obsługę sieciom handlowym w zakresie marki własnej - zapowiada wiceprezes firmy. Podkreśla przy tym, że "Miś" zamierza poszerzać portfolio o nowe produkty, jak również przygotowywać nowe opakowania dla produktów już obecnych na rynku. - Planujemy pozostać przy produktach o atrakcyjnej cenie i wysokiej jakości - zapowiada.

Jak niedawno informowaliśmy, "Miś" planuje również zwiększenie sprzedaży w handlu tradycyjnym w tych regionach, w których dotychczas był nieobecny. Do tej pory firma działała głównie w zachodniej i południowo-zachodniej części kraju.

"Miś" w trzecim kwartale 2013 r. planuje osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego na poziomie EBITDA. W pierwszych dwóch kwartałach firma notowała stratę, co było związane z przeprowadzoną w spółce głęboką restrukturyzacją. Renegocjacja niektórych kontraktów zauważalnie zmniejszyła poziom sprzedaży, ale pozytywnie wpłynęła na wyniki finansowe firmy. - W drugim kwartale widzieliśmy już pierwsze efekty naszej pracy nad poziomem sprzedaży - ocenił Filipek.

Zakłady Wyrobów Cukierniczych „Miś" działają na rynku od 1956 roku. Firma zajmuje się produkcją cukierniczą m.in. wafli, ptasiego mleczka, galaretek w czekoladzie, herbatników i rożków do lodów. Spółka posiada zakłady w Obornikach Śląskich, Sobótce i Jelczu-Laskowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH