REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes ZWC Miś ujawnia nową strategię firmy

  • Autor: PJ, portalspożywczy.pl
  • Data: 31-07-2013, 11:39
Wiceprezes ZWC Miś ujawnia nową strategię firmy

Odbudowa eksportu, poszerzanie portfolio o nowe produkty, reagowanie na zmiany rynkowe, dbanie o marki własne w sieciach handlowych oraz ekspansja na całą Polskę w handlu tradycyjnym - to główne elementy nowej strategii Zakładów Wyrobów Cukierniczych "Miś", o których serwis portalspożywczy.pl dowiedział się od Tomasza Filipka, wiceprezesa spółki.

REKLAMA

- W ostatnich latach eksport został w firmie zaniedbany. Odbudowujemy ten kierunek sprzedaży - mówi Filipek. W tej chwili firma eksportuje do Stanów Zjednoczonych, Niemiec oraz krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wiceprezes firmy podkreśla zarazem, że prowadzi ona rozmowy na temat rozpoczęcia eksportu do Rosji, Rumunii, krajów bałtyckich, Kanady oraz Bliskiego i Dalekiego Wschodu. - Zainteresowanie naszymi produktami pozwala nam optymistycznie patrzeć na rozwój w tym segmencie - tłumaczy Filipek.

"Miś" od kilku lat odnotowywał straty i zwiększał zadłużenie. W styczniu 2013 r. właścicielem producenta słodyczy została firma Horizon Equity, inwestująca w małę i średnie przedsiębiorstwa działające w Polsce. - Nowy właściciel przejmując firmę zrestrukturyzował jej zadłużenie i koncentruje się na znaczącej poprawie rentowności oraz na odbudowanie pozycji konkurencyjnej i przygotowaniu firmy do szybkiego rozwoju - mówi Filipek.

- Zmiana podejścia do prowadzenia biznesu będzie fundamentalna. Firma ma być bardziej dynamiczna, szybciej reagować na zmiany rynkowe i oferować lepszą obsługę sieciom handlowym w zakresie marki własnej - zapowiada wiceprezes firmy. Podkreśla przy tym, że "Miś" zamierza poszerzać portfolio o nowe produkty, jak również przygotowywać nowe opakowania dla produktów już obecnych na rynku. - Planujemy pozostać przy produktach o atrakcyjnej cenie i wysokiej jakości - zapowiada.

Jak niedawno informowaliśmy, "Miś" planuje również zwiększenie sprzedaży w handlu tradycyjnym w tych regionach, w których dotychczas był nieobecny. Do tej pory firma działała głównie w zachodniej i południowo-zachodniej części kraju.

"Miś" w trzecim kwartale 2013 r. planuje osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego na poziomie EBITDA. W pierwszych dwóch kwartałach firma notowała stratę, co było związane z przeprowadzoną w spółce głęboką restrukturyzacją. Renegocjacja niektórych kontraktów zauważalnie zmniejszyła poziom sprzedaży, ale pozytywnie wpłynęła na wyniki finansowe firmy. - W drugim kwartale widzieliśmy już pierwsze efekty naszej pracy nad poziomem sprzedaży - ocenił Filipek.

Zakłady Wyrobów Cukierniczych „Miś" działają na rynku od 1956 roku. Firma zajmuje się produkcją cukierniczą m.in. wafli, ptasiego mleczka, galaretek w czekoladzie, herbatników i rożków do lodów. Spółka posiada zakłady w Obornikach Śląskich, Sobótce i Jelczu-Laskowicach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH