Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wielu przedsiębiorców swój pierwszy biznes opiera o franczyzę

  • Autor: pr
  • Data: 12-04-2015, 20:19

Polacy są narodem przedsiębiorczym. Wiele osób w naszym kraju marzy o własnym biznesie. Czasami najlepszym rozwiązaniem staje się franczyza, czyli skorzystanie z gotowego konceptu, który sprawdził się już wielokrotnie. Decydując się na samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej musimy się liczyć z pewnymi zagrożeniami. W przeciwieństwie do etatu, tu nie ma pewnego wynagrodzenia. Co więcej, własna firma na ogół generuje koszty, które ponosimy niezależnie od osiąganego dochodu.

By zminimalizować ryzyko ewentualnego niepowodzenia, wielu przedsiębiorców swój pierwszy biznes opiera zatem o system franczyzowy i korzysta z gotowego, wielokrotnie już sprawdzonego rozwiązania. Warto zastanowić się, co najczęściej stoi u podstaw takich decyzji.

Pierwszym, najbardziej rzucającym się w oczy elementem, jest siła marki, pod jaką rozpoczynamy działalność.

- Stworzenie firmy całkowicie od podstaw jest bez wątpienia dużo trudniejsze, niż osiągnięcie sukcesu pod rozpoznawalnym w całym kraju szyldem - mówi Radosław Charubin, franczyzodawca, twórca Lodów Bonano.

I dodaje: W tym drugim wypadku na naszą korzyść zdecydowanie przemawia fakt, iż mimo, że my w danym biznesie stawiamy dopiero pierwsze kroki, nasi potencjalni klienci prawdopodobnie już nas znają.

Równie istotne, zwłaszcza w przypadku pierwszego biznesu, jest merytoryczne wsparcie. Nie jest tajemnicą, iż w wielu przypadkach dobre chęci to nie wszystko, a przyszłym przedsiębiorcom najzwyczajniej w świecie brakuje wiedzy i doświadczeń związanych z mechanizmami rządzącymi prowadzeniem działalności.

Dobrą praktyką zatem jest pomoc ze strony franczyzodawcy. Podstawę stanowi tu pełen pakiet informacji niezbędnych do rozpoczęcia pracy, dzięki czemu nie jesteśmy zdani sami na siebie.

- Zaznajomienie z produktami, szkolenie z obsługi maszyn czy podpowiedzi przy doborze najlepszej lokalizacji – to tylko kilka elementów, na które powinniśmy w tym wypadku zwrócić szczególną uwagę – dodaje przedstawiciel Lodów Bonano.

Do tego dochodzi także wsparcie marketingowe. Mimo, iż funkcjonowanie pod znaną marką zwiększa nasze szanse na sukces, to otwarcie np. nowego punktu w mieście każdorazowo wymaga prowadzenia działań promocyjnych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH