Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Witold Michalik komentuje plany rozwoju Nestle w kategorii lodów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2015, 11:25
Witold Michalik komentuje plany rozwoju Nestle w kategorii lodów
Witold Michalik, szef Dywizji Lodów w Nestle Polska (fot. Nestle)

Koncern Nestle liczy w przyszłorocznym sezonie lodowym w Polsce na "zyskowne wzrosty" we wszystkich segmentach: lodach impulsowych, lodach familijnych i na ryku gastronomicznym, a także na wzrost udziałów w rynku. Witold Michalik, szef Dywizji Lodów Nestle zapowiada, że firma skupi się na dalszym rozwijaniu głównie kategorii rożków, lodów dziecięcych i lodów impulsowych.

- Staramy się też rozwijać segment lodów HoReCa, w którym Nestlé posiada bardzo mocną pozycję i stale przybywa nam klientów. Aktualnie na tym rynku działamy pod dwoma brandami, Nestlé Schöller i Mövenpick, i inwestujemy w nowe produkty, w sprzęt gastronomiczny oraz rozwiązania dystrybucyjne - deklaruje Michalik.

Przedstawiciel Nestle ocenia, że ubiegłoroczna decyzja o powrocie marki lodów Schöller na polski rynek okazała się trafna. Jak tłumaczy, "wyniki mówią same za siebie": Nestle po wrześniu mogło się pochwalić dwucyfrowym przyrostem rynku w badaniach YTD. Dynamika przyrostu sprzedaży lodów Nestle przewyższyła w tym roku dynamikę rynku i plasuje firmę w rynkowej lodowej czołówce roku 2015. Koncern w perspektywie całego roku spodziewa się lepszych wyników, niż w roku 2014.

- Nestlé Schöller to znana i, jak się okazało, doskonale pamiętana przez konsumentów, a także silna wizerunkowo marka. Wielu klientów deklaruje, że cały czas kupuje lody od Schöllera. To właśnie popularność marki Schöller wśród konsumentów skłoniła nas do podjęcia decyzji o powrocie do korzeni i przywrócenia marki Nestlé Schöller. Przeprowadzona w 2014 roku reaktywacja znanego brandu Nestlé Schöller, a co za tym idzie, zmienione logo na wszystkich materiałach reklamowych i opakowaniach, pozwoliło na wiele nowych działań, takich jak na przykład tegoroczna kampania multibrandowa, która okazała się naszym dużym sukcesem, a reklamowane w niej brandy świetnie rotowały - podsumowuje Michalik.

Nestle w przyszłym roku zamierza rozwijać także segment lodów koszernych. Jak dotąd firma zrealizowała w Polsce produkcję jednego koszernego wyrobu - waniliowo-kakaowych rożków Kit Kat, przeznaczonych wyłącznie na rynek izraelski. W 2015 r. spółka wyprodukowała ich w Namysłowie znacznie ponad 1 mln sztuk. Nestle nie wyklucza tego, że w przyszłości wyrób sprzedawany będzie również w Polsce.

- Mimo iż w Polsce pojęcie koszerności wciąż kojarzy się przede wszystkim z religią, na przykład w Ameryce produkty koszerne są zwyczajnie modne, uznawane za bardziej ekologiczne i zdrowsze, zarówno od tradycyjnych wyrobów, jak również od produktów oznaczonych jako „naturalne”. Dzięki temu żywność koszerna jest bardzo popularna wśród wszystkich konsumentów, a jej sprzedaż od lat rośnie. W naszym kraju producenci także powoli odkrywają potencjał tego rynku - zauważa Witold Michalik.

Szef Dywizji Lodów Nestle zdradza też, iż skoro firma zgromadziła już doświadczenie w produkcji koszernej żywności i jej certyfikacji, to być może zdecyduje się na produkcję kolejnych tego typu wyrobów. Nastąpi to jednak tylko wtedy, jeśli trend koszerności będzie się rozwijał na rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH