Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Właściciel Wedla ogłasza gigantyczny plan inwestycyjny w Japonii sięgający 1,2 mld USD

Dzięki turystyce i starzejącej się populacji, produkty premium z segmentu słodyczy i kategorii takich jak lody, czekolada czy inne słodyczy stanowią atrakcyjny wybór dla konsumentów w Japonii. Koncern Lotte, właściciel polskiego Wedla, ogłosił, że planuje wydać na inwestycje kapitałowe w Japonii 130 miliardów jenów (ok. 1,18 mld USD) w ciągu pięciu lat.

Właściciel Wedla ogłasza gigantyczny plan inwestycyjny w Japonii sięgający 1,2 mld USD
fot. Shutterstock

Lotte planuje poszerzyć w Japonii działalność w segmencie lodów oraz wyrobów czekoladowych, którego wartość do 2023 roku może wzrosnąć do około 22,3 miliarda dolarów.

Największą marką firmy Lotte w Japonii jest guma Xylitol, a inne linie, w tym czekolada Ghana i lody Coolish, są równie ważnymi produktami na tamtym rynku.

Celem Lotte jest osiągniecie sprzedaży na poziomie 500 miliardów jenów (4,63 miliarda dolarów) w ciągu najbliższych pięciu lat. Firma chce też zwiększyć eksport japońskich słodyczy i ryżowych lodów Yukimi Daifuku do Ameryki Pólnocnej.

Lotte planuje także zwiększyć moce produkcyjne zarówno w zakładach produkcji lodów, jak i czekolady w mieście Saitama i prefekturze Fukuoka, a także zakładach produkcji cukierków i gum do żucia w prefekturze Saitama.

Raport Fitch Solutions prognozuje, że wartość japońskiego rynku słodyczy w 2019 roku wyniesie 22,3 mld USD. Przewidywany wzrost wydatków w Japonii na wyroby cukiernicze to średnioroczni 3,6 proc. od 2019 do 2023 roku, w porównaniu do 1,4 proc. wzrostu zaobserwowano w latach 2014-2018.

Fitch Solutions ocenia też, że wzrost wydatków będzie napędzany przez samych konsumentów japońskich, ponieważ coraz chętniej kupują oni wyroby czekoladowe premium i wyższej jakości. Z prognoz wynika, że w 2019 roku konsumenci w Japonii wydadzą na słodycze ok. 175,7 USD na głowę, a w 2022 r. może to być 213,2 USD na osobę.

Japoński rynek słodyczy rósł w ostatnich latach m.in. dzięki popytowi ze strony turystów. Japońskie słodyczy stały się już standardowo upominkiem turystycznym, podobnie jak kosmetyki czy produkty zdrowotne. Szacuje się, że ok. 80 proc. turystów  odwiedzających Japonię kupuje słodycze jako upominek z tego kraju, z czego największym zainteresowaniem cieszą się wyroby czekoladowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    Lotte Group RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    słodycze premium RSS ALERT    /    lody premium RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 148.64.56.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.