Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Własny biznes w branży lodów – jakie są korzystne opcje i koszty?

Jeśli chcesz otworzyć własną lodziarnię to jedną z najbardziej korzystnych opcji jest przyłączenie się do sieci franczyzowej. Dzięki niej otrzymujemy nie tylko gotowe know-how, ale przede wszystkim – obniżamy koszty inwestycji – ocenia firma LodyBonano.

Własny biznes w branży lodów – jakie są korzystne opcje i koszty?
fot. LodyBonano

Franczyza to gwarancja rozpoznawalności marki, która już na starcie zachęca klientów do odwiedzenia nowego lokalu. Dzięki sieci nie wchodzimy bowiem na rynek z nieznanym produktem, ale wykorzystujemy cały potencjał istniejącego już brandu. Na tym jednak nie koniec – niezwykle istotne dla przedsiębiorcy są bowiem koszty inwestycji oraz szybkość ich zwrotu.

– W przypadku franczyzy LodyBonano szacowana wysokość wkładu finansowego waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Franczyzobiorcy mogą jednak liczyć na stosunkowo szybkie wygenerowanie zysków. Średnio, już po pierwszym sezonie nasi partnerzy osiągają zwrot kosztów inwestycji. To właśnie dlatego wielu z nich decyduje się na otworzenie kolejnego punktu sprzedaży – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci.

Z jakimi wydatkami wiąże się prowadzenie własnej lodziarni? Przy ich szacowaniu należy wziąć pod uwagę kilka czynników:

Koncept i prace adaptacyjne

Pierwszą kwestią, jaką należy rozważyć, jest koncept. W sieci LodyBonano franczyzobiorcy mają cztery opcje: lodziarnię stacjonarną, lodobus, punkt gastronomiczny Bonano Holiday oraz wyspę lodową. Każda z nich charakteryzuje się inną specyfiką i sprawdzi się w odmiennych lokalizacjach.

Lodziarnia stacjonarna to opcja dla osób, które już dysponują lub dopiero poszukują lokalu w atrakcyjnym miejscu. Jeśli nie chcemy wynajmować oddzielnego pomieszczenia, możemy zdecydować się na jeden z trzech innych wariantów – do założenia lodobusa i Bonano Holiday wystarczy nam bowiem dzierżawa niewielkiego kawałka działki. Wyspa lodowa sprawdzi się natomiast w galeriach handlowych. Ten koncept pozwala także na prowadzenie sprzedaży przez cały rok.

Koszt adaptacji lodziarni stacjonarnej to około 15.500 zł netto. W rzeczywistości ta kwota może być niższa. Nieco tańszy jest natomiast koncept Bonano Holiday. Tutaj musimy liczyć się z wydatkiem rzędu jedynie 14.000 zł netto.

Jeśli chodzi o lodobus, to w pełni wyposażona przyczepa wyniesie nas 21.900 zł netto – jednak nie trzeba od razu decydować się na zakup. Sieć oferuje także możliwość dzierżawy za 2.500 zł netto/ miesięcznie. Ostatnią opcją jest wyspa lodowa – jej instalacja to wydatek w kwocie około 25.000 zł netto.

Pierwszy miesiąc działalności

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    Lodziarnie Lody Bonano RSS ALERT    /    Lody Bonano RSS ALERT    /    Monika Zalewska RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT    /    franczyza LodyBonano RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.251.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.