Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wytwórnia Lodów Polskich o trendach na rynku lodów. Zapowiada całkiem zaskakujące smaki

Polacy najbardziej lubią lody śmietankowe, czekoladowe i truskawkowe, jednak są grupy, które lubią eksperymentować, ale nowinki lodowe są bardziej dla koneserów i mają raczej krótki żywot. Ponadto Polacy wolą lody mleczne od sorbetów – ocenia Magdalena Kwiatkowska, specjalistka ds. rozwoju sieci w Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy”. Wytwórnia z kolei szykuje na ten sezon oprócz tradycyjnych lodów także smaki w zaskakującej odsłonie.

Wytwórnia Lodów Polskich o trendach na rynku lodów. Zapowiada całkiem zaskakujące smaki
fot. Wytwórnia Lodów Polskich

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 23-02-2018, 11:07

Choć to może wydawać się niemożliwe, są wśród nas tacy, którzy nigdy nie próbowali lodów innych niż śmietankowe. Należą do nich przedstawiciele starszego pokolenia (50+) i... najmłodszego (10-). Pozostałe grupy wiekowe lubią czasami  eksperymentować, ale też nie wszyscy. Polacy bowiem wierni są tradycyjnym smakom, choć lubią takie „trochę podkręcone”.

Podstawą do takiego stwierdzenia są twarde dane sprzedażowe lodziarni. W menu wszystkich bez trudu znajdziemy wspomniane lody o smaku śmietanki. Choć nie potwierdzają tego badania za rok 2017, opracowane przez firmę ARC Rynek i Opinia, z których wynika, że 2/3 klientów chodzi do cukierni, bo chce poznać nowe smaki. Najwięksi eksperymentatorzy to nastolatkowie.

- Motywacja seniorów i kilkulatków, którzy zawsze wybierają packę śmietankowych jest jednak inna. Starsi jedzą tylko takie, bo w swoim życiu spróbowali już wszystkiego i wiedzą, co jest najlepsze, a najmłodsi, bo boją się jeść czegoś, czego nie znają – stwierdza na podstawie obserwacji Magdalena Kwiatkowska, specjalistka ds. rozwoju sieci w Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy”.

- Generalnie jednak, co ma potwierdzenie w wynikach sprzedaży, Polacy najbardziej lubią lody śmietankowe, czekoladowe i truskawkowe. Zdecydowanie wolą mleczne (wybiera je pod 70 proc. naszych klientów) od sorbetów. Jadają je głównie latem, ale coraz częściej pojawiają się też na stołach podczas przyjęć o różnych porach roku - dodaje.

Faktem jest, że Polacy przekonują się do lodów coraz bardziej. Daleko im wprawdzie do Nowozelandczyków czy Amerykanów, którzy zjadają ponad 20 litrów rocznie - nasi krajanie na razie niewiele ponad 4 litry - ale trend jest wzrostowy. Wydają też coraz więcej na mrożone desery.

Przeciętny Kowalski, według danych GUS, rocznie  kupuje lody za sumę prawie 50 zł, ale jak pokazują statystyki, z każdym sezonem kwota ta nieznacznie - o złotówkę, dwie - ale jednak - wzrasta. Według analiz firmy Euromonitor Intenational rynek lodów w Polsce w 2018 roku osiągnie pułap 1,82 mld złotych.

Nowinki smakowe na rynku lodów

Producenci wabią klientów różnymi nowymi smakami: oscypka, ogórka kiszonego, pokrzywy z mleczem, ale Polacy, po zaspokojeniu pierwszej ciekawości, spróbowaniu ich raz czy dwa razy, wracają do swoich stałych preferencji.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    Magdalena Kwiatkowska RSS ALERT    /    Wytwórnia Lodów „u Lodziarzy” RSS ALERT    /    Wytwórnia Lodów Polskich RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • wydar 2018-02-23 16:35:04
    Pomóżmy odrodzić się Browarowi Fuhrmann w Połczynie-Zdroju !!! Sprawmy aby legendarne Piwo Połczyńskie powróciło na Pomorze. Do dnia dzisiejszego czeski nabywca spółki - Browary Lobkovicz nie podały oficjalnego powodu odstąpienia od transakcji przejęcia Browaru Fuhrmann. Skutki były tragiczne i doprowadziły do rocznej przerwy w produkcji piwa w połczyńskim browarze. Naraziły też na straty wielu dostawców i wpędziły w nędzę wielu pracowników.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.