REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Z polskiego rynku znikną praliny wyróżniające się tylko opakowaniem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2015, 14:30
Z polskiego rynku znikną praliny wyróżniające się tylko opakowaniem
Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny firmy Storck (fot. zelaznastudio.pl)

- Myślę, że z rynku (pralin - dop. red.) będą znikały produkty, które mają ładne tylko opakowanie, a zawartość już znacznie gorszą. Sądzę, że ludzie będą chętni zapłacić trochę więcej, żeby móc dać w prezencie sprawdzoną markę, świetnie pasującą do okazji, mającą świetną jakość - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny firmy Storck.

REKLAMA

Jak wyglądają wasze udziały w kategorii pralin?

W 2014 r. wyniosły one 13,7 proc., podczas gdy rok wcześniej kształtowały się na poziomie 12,8 proc. Aktualnie jesteśmy pod względem wartościowym na trzecim miejscu w Polsce (za Nielsen, cała Polska, wartość, MAT styczeń 2015).

Jakie są perspektywy dla dalszego rozwoju kategorii pralin w naszym kraju?

My w tej kategorii mamy swoich dwóch reprezentantów: Toffifee i Merci. (...) Skupię się na tym drugim brandzie. To świetna marka o bardzo dobrym pozycjonowaniu. Oczywiście, nie możemy zasypiać gruszek w popiele i liczyć, że Merci będzie „samograjem” już na zawsze. A jednak ja wciąż uważam, że istnieje spory potencjał na polskim rynku pralin, szczególnie dla Storcka i szczególnie dla Merci. Wiąże się to z tym, że do tej pory większość kupowanych w sklepach pralin Merci nie było konsumowanych przez osoby, które zakupiły ten produkt. Merci jest dawane w prezencie, zresztą właśnie tak pozycjonujemy wszystkie nasze reklamy. Sądzę natomiast, że przyszłością dla Merci będzie powolne zwiększanie elementu self-consumption. Liczę na to, że Polacy coraz częściej będą kupować Merci nie tylko dla kogoś, lecz również dla samych siebie.

To właśnie stąd wziął się podział Merci na różne kolory?

Tak, między innymi właśnie z tego powodu. Nasza czerwona wersja Merci jest najbezpieczniejsza, ponieważ zawiera w środku mieszankę dla wszystkich. Załóżmy, że nie znamy dobrze danej osoby, której chcemy sprawić niespodziankę w postaci niezobowiązującego prezentu  i nie wiemy, czy woli taką, czy inną wersję produktu – wtedy kupujemy jej czerwone Merci. Natomiast rozszerzenia o nowe kolory, jak niebieski czy zielony, to jest dokładnie pójście w kierunku większej specjalizacji. To próba zaoferowania dokładnie tego, co klient, który ma jakiś własny ulubiony smak Merci, może pragnąć dla samego siebie. Myślę, że rynek Merci właśnie w tym kierunku będzie się zmieniał. Cały rynek pralin powinien ewoluować w tym samym kierunku. Większość bombonierek – jak w powszechnym języku określa się praliny – cały czas kupuje się na prezent, ale to się będzie lekko zmieniać.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pp 11-06-2015, 18:32:
polska nazwa to czekoladki a praliny to ohydna kalka z niemieckiego.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH