Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zabiegani Polacy chętnie sięgają po słodkie pieczywo w małych opakowaniach

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-11-2014, 13:35
Zabiegani Polacy chętnie sięgają po słodkie pieczywo w małych opakowaniach
fot. Wikimedia Commons, na licencji CC BY-SA 3.0, Larry D. Moore

Ciągły brak czasu powoduje, że Polacy coraz częściej przestawiają się na spożywanie przekąsek, zamiast pełnowartościowych dań w ciągu dnia. Rośnie zainteresowanie tzw. produktami on-the-go, również w kategorii słodkiego pieczywa - wynika z analizy firmy Mintel.

Producenci słodkiego pieczywa w Polsce coraz chętniej poszukują nowych rozwiązań, takich jak na przykład małe, poręczne opakowania, aby zaspokoić potrzeby konsumentów, którzy chcą sięgać po przekąski o dowolnej porze i w dowolnym miejscu - tak w domu, jak i poza nim. Mintel spodziewa się, że ważnym obszarem rozwoju kategorii przekąsek będą produkty dedykowane dzieciom. Poza tym rozwijać będą się marki wpisujące się w trend dbania o zdrowie i dobre samopoczucie.

Polacy są narodem wyjątkowo często narzekającym na brak czasu. Aż 65 proc. naszych rodaków zgadza się ze stwierdzeniem, że nie ma czasu na to, aby rano spożyć śniadanie, w skład którego wchodzi chleb lub inne wypieki (badanie na internautach mających minimum 16 lat). Dla porównania, we Włoszech odsetek takich osób wynosi 30 proc., we Francji 22 proc., a w Niemczech i Hiszpanii po 19 proc. Warto zaznaczyć, że spora część wypieków spożywanych jest w Polsce jako przekąski, a Polacy najczęściej sięgają po nie po południu lub rano.

Producenci, chcąc wpisać się w aktualne trendy i potrzeby konsumentów, decydują się na wprowadzanie mniejszych opakowań, idealnych jako szybka przekąska w ciągu dnia. W 2012 r. udział opakowań poniżej 150 g w nowościach produktowych w kategorii ciast, ciastek i innych wyrobów słodkich, wynosił 58 proc. Rok później było to już 62 proc.

Format przekąskowy w kategorii słodkiego pieczywa coraz częściej dedykowany jest nie tylko dorosłym, ale także dzieciom. Producenci starają się angażować młodszego konsumenta poprzez odpowiednie pozycjonowanie swoich marek i wprowadzanie małych opakowań idealnych do tzw. lunch box'ów. Jak wynika z badania firmy Mintel, obejmującego okres od stycznia 2012 r. do sierpnia 2014 r., w przypadku słodkiego pieczywa w Polsce, oświadczenie o przeznaczeniu produktu dla dzieci było jednym z częściej stosowanych na opakowaniu. Pojawiło się ono w przypadku 5 proc. nowości produktowych w badanym okresie.



Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie. Więcej informacji na: http://polska.mintel.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kl 24-11-2014, 14:02:
co za wyjątkowe obrzydlistwo na tym zdjęciu !
Sama chemia.
Tak jak wszystkie "sewen dejs" i inne takie ...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH