Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Zakończył się letni sezon dla lodziarni. Jak poradzą sobie zimą?

Bardzo udany sezon lodowy 2018 przeszedł do przeszłości. Większość lodziarni została już zamknięta, ale te, które prowadzą sprzedaż przez cały rok zaczynają prawdziwą walkę o klienta. Branża lodowa w okresie jesienno-zimowym gwałtownie się kurczy. Jak lodziarnie będą przekonywać do jedzenia lodów zimą?

Zakończył się letni sezon dla lodziarni. Jak poradzą sobie zimą?
fot. materiały prasowe

Około 80 proc. lodziarni w Polsce kończy sprzedaż w październiku. Sprzedaż tzw. lodów impulsowych (dla jednej osoby) prawie zamiera, nadal schodzą – choć słabiej - duże opakowania familijne. Wiąże się to oczywiście z tym, że lody w naszym kraju ciągle uważane są za przysmak sezonowy.

Dla przykładu co drugi Amerykanin ma zawsze litrowy zapas lodów w zamrażalce i zjada ich 20 litrów rocznie. Polacy spożywają ich niewiele ponad cztery litry, i to głównie latem. Tak więc 20 proc. krajowych lodziarni, które decydują się na handel zimą, musi się do tego okresu specjalnie przygotować i wykazać dużą kreatywnością. Choć i tak muszą nastawić się na to, że zyski będą do maja mniejsze.

Zimne i gorące razem

Jesienią i zimą na lody chodzi się zazwyczaj do stacjonarnych lodziarni, które dysponują większym lokalem, tak by klienci mogli wygodnie usiąść przy stoliku i porozkoszować się porcją elegancko podanych lodów.

- Jednak same lody teraz nie wystarczą. Często bywają tylko dodatkiem – mówi Artur Kaczyński, reprezentujący Wytwórnię Lodów Polskich „u Lodziarzy”, produkujących wysokiej jakości lody rzemieślnicze.

– Namawiam, żeby zatrudnić dobrego baristę, prawdziwego czarodzieja kawy. Zimą wypijamy więcej czarnego naparu, uważamy, że dodaje energii, stawia nas na nogi. A jeśli już idziemy na kawę do lokalu, to chcemy, by nam zaserwowano coś wyjątkowego, wyszukanego, czego nie zrobilibyśmy sobie sami w domu. Stąd popularność kaw z różnymi dodatkami, takimi jak kardamon, cynamon, albo też lody - dodaje.

Bariści szukają różnych sposobów na wyjątkową kawę. Jedni używają szlachetnych i egzotycznych ziaren, inni mają autorskie metody jej parzenia. Są też artyści latte, malujący na piance w filiżance. Lodziarze kuszą różnymi deserami z dodatkiem lodów, przestawiają się na ciasta.

- My stawiamy na naturalność, jakość składników i na rodzime tradycje – dodaje Kaczyński. – Poza kawą w naszych lokalach podajemy oczywiście różne herbaty. Lubimy ekologiczne trendy. Nasza firma wywodzi się z zielonego Podlasia, gdzie mamy łatwy dostęp do ziół, dobrego miodu. Herbata też niech będzie specjalna, inna niż w domu, podawana z dodatkiem powideł, suszonych owoców, aromatycznych przypraw takich jak np.: imbir, goździki, pigwa czy alkohol. Ciasta powinny być też najlepszej jakości, ale więcej niż domowe. U nas najlepiej sprzedaje się arcypolska szarlotka, która pachnie jabłkami, trochę orzechami. Ale dokładamy do niej gałkę lodów śmietankowych czy cynamonowych. Zestaw zimne z gorącym to jest to, co klienci lubią najbardziej. Dowodem na to niech będzie niesłabnąca popularność Bąbel Wafla, lodów podawanych w ciepłym, gofrowym rożku, formowanym na oczach klientów.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    Wytwórnia Lodów „u Lodziarzy” RSS ALERT    /    Artur Kaczyński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.240.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.