Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zdrowe przekąski coraz ważniejsze w diecie Polaków

  • polska.mintel.com
  • Autor: portalspozywczy.pl / Mintel
  • Data: 08-01-2015, 12:07
Zdrowe przekąski coraz ważniejsze w diecie Polaków

Polscy konsumenci coraz bardziej interesują się wpływem spożywanej przez nich żywności na ich zdrowie. W konsekwencji coraz więcej osób decyduje się na zbilansowaną dietę, co wpływa na wybory odpowiednich przekąsek przy półce sklepowej.

Jak wynika z badań firmy Mintel z drugiej połowy 2014 r., aż 45 proc. Polaków deklaruje gotowość do zmiany stylu życia na zdrowszy. Dla porównania, jeszcze w pierwszej połowie ubiegłego roku odsetek tego typu deklaracji wynosił zaledwie 31 proc. Oba badania przeprowadzone zostały na grupie 1 tys. internautów w wieku minimum 16 lat.

Mimo to, głównymi czynnikami decydującymi o wyborze przekąsek przez Polaków są cena oraz ulubiony smak (po 55 proc. odpowiedzi). Mniej więcej co trzecia osoba wybiera przekąskę ze względu na to, że jest ona w ofercie promocyjnej (36 proc. deklaracji) lub ze względu na zaufanie, jakim darzy daną markę (33 proc.). Dla 29 proc. Polaków najważniejszy jest smak/marka lubiany/a przez całą rodzinę, a dla 27 proc. wyrazisty bądź oryginalny smak przekąski.

Mniej Polaków, bo tylko niemal co piąty, deklaruje duże przywiązanie do walorów zdrowotnych kupowanych przekąsek. Najważniejszymi czynnikami zakupowymi są dla nich naturalne składniki (22 proc.), niska zawartość tłuszczu (21 proc.) i niska kaloryczność (19 proc.) produktu.
Takie zachowania zakupowe Polaków mocno wpływają na decyzje firm dotyczące rozwoju produktów. W przypadku nowych przekąsek coraz częściej nacisk kładziony jest zarówno na smak, jak i na walory zdrowotne. Dzięki temu marki są w stanie równocześnie zdobyć uznanie wśród dwóch różnie zorientowanych grup konsumentów.

Jak wynika z badania firmy Mintel, w okresie od stycznia 2013 r. do września 2014 r. na opakowaniach produktów z kategorii przekąsek debiutujących na polskim rynku, dominowały oświadczenia o walorach zdrowotnych. Co prawda najwięcej, bo 6 proc. nowych produktów, zawierało informacje o wygodnym opakowaniu, lecz niemal równie wiele (5 proc.) opakowań informowało o niskiej zawartości alergenów (bądź ich braku), niskiej zawartości tłuszczu (lub jego braku) lub o braku glutenu. W przypadku 4 proc. debiutów rynkowych znaleźć można było oświadczenie o niskiej zawartości sodu lub o tym, że dany produkt jest organiczny.

Niewykluczone, że w przyszłości zorientowanie producentów przekąsek w kierunku informowania o walorach zdrowotnych produktów będzie rosło. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Lightspeed GMI/Mintel w drugiej połowie 2014 r., ponad połowa Polaków (57 proc.) deklarowała unikanie kupowania żywności i napojów zawierających sztuczne słodziki, dodatki i konserwanty. To relatywnie większy odsetek niż w przypadku mieszkańców Włoch (45 proc.), Francji (38 proc.), Niemiec (37 proc.) i Hiszpanii (30 proc.).

Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie. Więcej informacji na: http://polska.mintel.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH