Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zielona super żywność wzmocni rynek innowacyjnych przekąsek

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 05-05-2016, 15:57
Zielona super żywność wzmocni rynek innowacyjnych przekąsek
fot. shutterstock

Badanie Mintela z kwietnia 2015 roku wykazało, że 7 na 10 Polaków postrzega przekąski jako ciekawą propozycję na szybkie śniadanie. Jednym z producentów, który reprezentuje trend innowacji w na rynku przekąsek jest polska firma Purella Food produkująca m.in. batony na bazie chlorelli.

Wraz ze wzrostem popularności całodziennych przekąsek, które wypierają tradycyjne posiłki, producenci żywności i napojów wprowadzają na rynek różnorodną gamę wygodnych i pożywnych posiłków do spożycia „w biegu”. Zaletą przekąsek jest nie tylko to, że można je łatwiej przetransportować i zjeść w dowolnym miejscu, ale także wysoka wartość odżywcza i energetyczna.

Próbą włączenia się w trend zwiększonego zainteresowania Polaków zdrowymi przekąskami było wprowadzenie na rynek w marcu 2016 r. przez firmę Purella Food surowych przekąsek wzbogaconych chlorellą. Nowa gama produktów pod nazwą Chlorella Natural Energy Bar oferowana jest w trzech wariantach smakowych: orzechowa, żurawinowa i pomarańczowa. Wszystkie są w stu procentach naturalne: nie zawierają cukru, soi, glutenu i laktozy. W każdym z produktów oferowanych przez Purella Food znajduje się jeden "superskładnik". Oprócz chlorelli są to kamu kamu, baobab i jagody goji.

Założona w 2015 roku Purella Food zaczynała jako producent suplementów diety na bazie chlorelli, np. czystej chlorelli w tabletkach, a także shake'ów w proszku o smaku czekoladowym, owoców leśnych i mango. Firma promuje chlorellę na rynku polskim jako bogatą w składniki odżywcze zieloną żywność. W promowaniu swoich produktów Purella Food wykorzystuje szczególnie media społecznościowe. W przekazie marketingowym firma podkreśla detoksykujące właściwości chlorelli, wysoką energetyczność, a także jej pozytywny wpływ na zwiększenie odporności. Producent zwraca także uwagę na wysoką zawartość chlorofilu i beta-karotenu, a także ukazuje chlorellę jako dobre źródło wysokiej jakości białka roślinnego, co czyni ją szczególnie polecaną dla wegetarian i wegan. 

Pomimo wysokiej wartości odżywczej, chlorella pozostaje wciąż rzadko spotykanym składnikiem przekąsek wprowadzanych na rynek światowy. Od marca 2013 do lutego 2016 r. ich globalny udział wyniósł mniej niż 1 procent. Za 70 proc. przekąsek wzbogaconych chlorellą odpowiadały Stany Zjednoczone, 17 procent Kanada, a 9 proc. Finlandia. Dla porównania w tym samym czasie spirulina była wykorzystywana nieco częściej, stanowiąc 1 proc. nowości produktowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH