REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zielona super żywność wzmocni rynek innowacyjnych przekąsek

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 05-05-2016, 15:57
Zielona super żywność wzmocni rynek innowacyjnych przekąsek
fot. shutterstock

Badanie Mintela z kwietnia 2015 roku wykazało, że 7 na 10 Polaków postrzega przekąski jako ciekawą propozycję na szybkie śniadanie. Jednym z producentów, który reprezentuje trend innowacji w na rynku przekąsek jest polska firma Purella Food produkująca m.in. batony na bazie chlorelli.

REKLAMA

Wraz ze wzrostem popularności całodziennych przekąsek, które wypierają tradycyjne posiłki, producenci żywności i napojów wprowadzają na rynek różnorodną gamę wygodnych i pożywnych posiłków do spożycia „w biegu”. Zaletą przekąsek jest nie tylko to, że można je łatwiej przetransportować i zjeść w dowolnym miejscu, ale także wysoka wartość odżywcza i energetyczna.

Próbą włączenia się w trend zwiększonego zainteresowania Polaków zdrowymi przekąskami było wprowadzenie na rynek w marcu 2016 r. przez firmę Purella Food surowych przekąsek wzbogaconych chlorellą. Nowa gama produktów pod nazwą Chlorella Natural Energy Bar oferowana jest w trzech wariantach smakowych: orzechowa, żurawinowa i pomarańczowa. Wszystkie są w stu procentach naturalne: nie zawierają cukru, soi, glutenu i laktozy. W każdym z produktów oferowanych przez Purella Food znajduje się jeden "superskładnik". Oprócz chlorelli są to kamu kamu, baobab i jagody goji.

Założona w 2015 roku Purella Food zaczynała jako producent suplementów diety na bazie chlorelli, np. czystej chlorelli w tabletkach, a także shake'ów w proszku o smaku czekoladowym, owoców leśnych i mango. Firma promuje chlorellę na rynku polskim jako bogatą w składniki odżywcze zieloną żywność. W promowaniu swoich produktów Purella Food wykorzystuje szczególnie media społecznościowe. W przekazie marketingowym firma podkreśla detoksykujące właściwości chlorelli, wysoką energetyczność, a także jej pozytywny wpływ na zwiększenie odporności. Producent zwraca także uwagę na wysoką zawartość chlorofilu i beta-karotenu, a także ukazuje chlorellę jako dobre źródło wysokiej jakości białka roślinnego, co czyni ją szczególnie polecaną dla wegetarian i wegan. 

Pomimo wysokiej wartości odżywczej, chlorella pozostaje wciąż rzadko spotykanym składnikiem przekąsek wprowadzanych na rynek światowy. Od marca 2013 do lutego 2016 r. ich globalny udział wyniósł mniej niż 1 procent. Za 70 proc. przekąsek wzbogaconych chlorellą odpowiadały Stany Zjednoczone, 17 procent Kanada, a 9 proc. Finlandia. Dla porównania w tym samym czasie spirulina była wykorzystywana nieco częściej, stanowiąc 1 proc. nowości produktowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH