Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zielona super żywność wzmocni rynek innowacyjnych przekąsek

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 05-05-2016, 15:57
Zielona super żywność wzmocni rynek innowacyjnych przekąsek
fot. shutterstock

Badanie Mintela z kwietnia 2015 roku wykazało, że 7 na 10 Polaków postrzega przekąski jako ciekawą propozycję na szybkie śniadanie. Jednym z producentów, który reprezentuje trend innowacji w na rynku przekąsek jest polska firma Purella Food produkująca m.in. batony na bazie chlorelli.

Wraz ze wzrostem popularności całodziennych przekąsek, które wypierają tradycyjne posiłki, producenci żywności i napojów wprowadzają na rynek różnorodną gamę wygodnych i pożywnych posiłków do spożycia „w biegu”. Zaletą przekąsek jest nie tylko to, że można je łatwiej przetransportować i zjeść w dowolnym miejscu, ale także wysoka wartość odżywcza i energetyczna.

Próbą włączenia się w trend zwiększonego zainteresowania Polaków zdrowymi przekąskami było wprowadzenie na rynek w marcu 2016 r. przez firmę Purella Food surowych przekąsek wzbogaconych chlorellą. Nowa gama produktów pod nazwą Chlorella Natural Energy Bar oferowana jest w trzech wariantach smakowych: orzechowa, żurawinowa i pomarańczowa. Wszystkie są w stu procentach naturalne: nie zawierają cukru, soi, glutenu i laktozy. W każdym z produktów oferowanych przez Purella Food znajduje się jeden "superskładnik". Oprócz chlorelli są to kamu kamu, baobab i jagody goji.

Założona w 2015 roku Purella Food zaczynała jako producent suplementów diety na bazie chlorelli, np. czystej chlorelli w tabletkach, a także shake'ów w proszku o smaku czekoladowym, owoców leśnych i mango. Firma promuje chlorellę na rynku polskim jako bogatą w składniki odżywcze zieloną żywność. W promowaniu swoich produktów Purella Food wykorzystuje szczególnie media społecznościowe. W przekazie marketingowym firma podkreśla detoksykujące właściwości chlorelli, wysoką energetyczność, a także jej pozytywny wpływ na zwiększenie odporności. Producent zwraca także uwagę na wysoką zawartość chlorofilu i beta-karotenu, a także ukazuje chlorellę jako dobre źródło wysokiej jakości białka roślinnego, co czyni ją szczególnie polecaną dla wegetarian i wegan. 

Pomimo wysokiej wartości odżywczej, chlorella pozostaje wciąż rzadko spotykanym składnikiem przekąsek wprowadzanych na rynek światowy. Od marca 2013 do lutego 2016 r. ich globalny udział wyniósł mniej niż 1 procent. Za 70 proc. przekąsek wzbogaconych chlorellą odpowiadały Stany Zjednoczone, 17 procent Kanada, a 9 proc. Finlandia. Dla porównania w tym samym czasie spirulina była wykorzystywana nieco częściej, stanowiąc 1 proc. nowości produktowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.