REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zmarł dr Hans Riegel współtwórca firmy Haribo

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-10-2013, 16:29
Zmarł dr Hans Riegel współtwórca firmy Haribo
fot. Wikimedia Commons

15 października w Bonn w wieku 90 lat zmarł współtwórca firmy Haribo, dr Hans Riegel. Przez 67 lat zarządzał przedsiębiorstwem jako współwłaściciel i syn twórcy koncernu.

REKLAMA

Po udanym usunięciu niezłośliwego guza mózgu dr Hans Riegel odbywał rehabilitację i znalazł się na dobrej drodze do wyzdrowienia. W następstwie niewydolności serca zmarł jednak nagle i nieoczekiwanie.

"Wszyscy ubolewamy nad utratą jedynego w swoim rodzaju przedsiębiorcy oraz wybitnej osobowości, która pozostanie w pamięci wielu ludzi. Zapamiętamy go jako przyjaciela, promotora, jako mentora, ale przede wszystkim jako inspirującą postać. Ze swoim duchem przedsiębiorczości stworzył niepowtarzalną na całym świecie firmę i markę, której sława i popularność nie mają sobie równych." - napisali liście przedstawicele polskiego oddziału firmy Haribo.

"Dr Hans Riegel poświęcił swoje życie firmie HARIBO i do samego końca z zachwytem i entuzjazmem podążał za swoją wizją, według której marka Haribo ma nieść radość i uśmiech ludziom w ich codziennym życiu." - dodali.

Jednocześnie przekazali wyrazy współczucia bliskim, krewnym i przyjaciołom Hansa Riegla.

 

Hans Riegel urodził się w 1923 roku.

Pracę dla firmy HARIBO, którą została założona przez ojca Hans Riegel w 1920 roku w mieście Bonn, rozpoczął zaraz po drugiej wojnie światowej. Wraz z bratem, Paul'em Riegel rozpoczął pełną sukcesów odbudowę firmy podupadającej po wojnie.

Bracia podzielili między sobą obowiązki w firmie. Hans Riegel junior przejął prowadzenie spraw handlowych, młodszy brat Paul Riegel (zmarły w 2009 roku) zajął się prowadzeniem spraw produkcyjnych. Ten podział pracy okazał się skuteczny po dziś dzień.

W 1947 roku Hans Riegel otrzymał tytuł doktora na Katedrze Ekonomicznej Uniwersytetu Bonn. Jako przedsiębiorca posiadał dobre wyczucie rynku i gustów, co przejawiało się w kreowaniu innowacyjnych produktów, nawiązujących do panujących trendów.

Jego receptą na tworzenie popularnych produktów było podążanie za gustami konsumentów, obserwowanie tego, co lubią, o czym myślą. W pracy nad nowymi pomysłami inspirował się serialami dla dzieci, prasą młodzieżową i komiksami. „Kocham dzieci. Są moimi klientami. Aby sprostać ich oczekiwaniom muszę być blisko ich świata", twierdził dr Hans Riegel. Dlatego stały kontakt z młodymi osobami, szczególnie młodym pracownikami HARIBO, był bardzo ważnym elementem jego pracy i życia.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH