Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZPC Brześć: w 2018 r. rynek słodyczy czeka ożywienie, ale nie zabraknie też wyzwań

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-01-2018, 15:03
ZPC Brześć: w 2018 r. rynek słodyczy czeka ożywienie, ale nie zabraknie też wyzwań
Arkadiusz Drążek fot. ZPC Brześć

W 2018 r. można spodziewać się lekkiego ożywienia na rynku słodyczy po lekkiej stagnacji w ostatnich latach spowodowanej nasilającą się konkurencją wewnętrzną i wyzwaniami związanymi m.in. ze współpracą z sieciami handlowymi. Wynika to przede wszystkim z dobrej koniunktury, ewoluującej oferty dostosowanej do zmieniających się trendów konsumenckich i rozwoju polskiego eksportu. Z drugiej strony, producenci muszą zmierzyć się z rosnącymi cenami jaj oraz ze zwiększającymi się wydatkami na logistykę czy marketing.

Zgodnie z prognozami ekspertów, polski rynek słodyczy ma wzrosnąć w 2018 roku do 4,4 mld dolarów.

O tym, w jakim kierunku zmierzają rodzimi producenci słodkich wyrobów oraz jak zmieniają się preferencje konsumentów mówi Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy w firmie ZPC Brześć, produkującej słodycze i przekąski.

Rewolucja smaków i wzrost segmentu „premium”

W dobie dynamicznie rosnącej świadomości, ale i zamożności konsumenckiej, producenci słodyczy stawiają coraz mocniej na jakość i różnorodność składników. Po pierwsze popularnością cieszą się produkty wzbogacone zdrowymi składnikami z kategorii tzw. superfoods, np. nasionami i orzechami. Jednocześnie ograniczana jest ilość sztucznych barwników, konserwantów i dodatków. W ostatnich miesiącach mogliśmy też zaobserwować mocny rozwój słodyczy z segmentu „premium” – jest to widoczne zwłaszcza pod markami własnymi dużych sieci handlowych. Marki własne „de luxe” kuszą klientów sklepów eleganckimi opakowaniami oraz oryginalnymi smakami. Kolejne miesiące przyniosą dalszy rozwój „luksusowych” słodyczy, limitowanych, sezonowych serii łakoci, wyrobów rzemieślniczych opartych na tradycyjnych recepturach oraz słodkich produktów inspirowanych smakami z różnych stron świata. To następstwo rewolucji kulinarnej i podróżniczej, która jest widoczna w naszym kraju w ciągu ostatnich kilku lat.

Przede wszystkim transparentność

Rosnąca świadomość klientów wymusi też na producentach słodyczy większą transparentność w komunikacji składu produktów. Konsumenci dokładnie studiują nabywane produkty pod kątem składu, jakości czy pochodzenia poszczególnych składników. Popularne staje się też tzw. „free form”, czyli poszukiwanie wyrobów pozbawionych określonego składnika, np. glutenu czy składników pochodzenia zwierzęcego. Podążając za trendami zachodnimi, polscy producenci już teraz wyróżniają skład swoich wyrobów, eksponując kluczowe składniki bądź ich wspomniany brak. Czasy, gdzie skład produktu jest zamieszczony w najmniej widocznym miejscu opakowania drobnym druczkiem i niezrozumiałym językiem, odchodzą więc powoli w zapomnienie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 507) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH