Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

ZPC Grupa Otmuchów aktualizuje wartość księgową aktywów

Grupa Otmuchów przeprowadziła testy na utratę wartości aktywów, których sprzedaż jest rozważana w oparciu o zaktualizowaną w I połowie br. strategię. Na podstawie otrzymanej wyceny, spółka dokonała odpisów aktualizujących. Poddane testom aktywa produkcyjne nie generują satysfakcjonującej wartości dodanej w grupie i ich potencjalna sprzedaż będzie miała w dłuższej perspektywie pozytywny wpływ na rozwój kluczowych obszarów.

ZPC Grupa Otmuchów aktualizuje wartość księgową aktywów
Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów fot. ZPC Otmuchów

Nowa strategia Grupy Otmuchów – jednego z największych, polskich producentów słodyczy, słonych przekąsek oraz płatków śniadaniowych – zakłada w kolejnych latach koncentrację na trzech kluczowych obszarach: produkcji żelek, batonów oraz produktów śniadaniowych.

Pozostałe grupy asortymentowe produkowane w PWC Odra S.A., spółce Jedność, spółce Aero Snack oraz w samym ZPC Otmuchów zostały wyodrębnione jako przedmiot potencjalnej sprzedaży. W wyniku dokonanej profesjonalnej wyceny stwierdzono utratę bilansowej wartości aktywów wytwórczych i dokonano odpisów aktualizujących na kwotę 36,9 ml zł na poziomie sprawozdania skonsolidowanego oraz na kwotę 33,7 mln zł na poziomie sprawozdania jednostkowego ZPC Otmuchów. Różnica w wysokości odpisów z poszczególnych sprawozdań związana jest z różnymi metodami rachunkowego ujęcia danych aktywów na poziomie sprawozdania jednostkowego oraz skonsolidowanego. W związku z dokonanymi zabiegami księgowymi, spółka przedstawiła wstępne, szacunkowe dane nt. wyników finansowych za I półrocze 2016 r. - skonsolidowane przychody ze sprzedaży mają wynieść 116,6 mln zł, zaś strata netto 37,6 mln zł. Z kolei wstępne jednostkowe wyniki spółki w I półroczu br. to 71,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 33,7 mln zł straty netto.

 - Odpisami objęto spółki produkcyjne w grupie oraz zorganizowaną część przedsiębiorstwa ZPC Otmuchów przeznaczone do zbycia. Przesłanki do ich dokonania wynikają z naszej nowej strategii, która zakłada koncentrację na strategicznych segmentach: żelkach, batonach i wyrobach śniadaniowych. Utworzone odpisy wpływają negatywnie na wyniki bieżącego okresu przy czym należy podkreślić niepieniężny charakter tych operacji i brak jakiegokolwiek ich wpływu na sytuację płynnościową spółki - mówi Mariusz Popek, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Celem Grupy zgodnie z nową strategią jest dywersyfikacja i wzrost sprzedaży do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności produktów, a także wzrost udziału eksportu w całości sprzedaży. Grupa dzięki sprzedaży wyodrębnionych aktywów będzie mogła pozyskać środki, które w części przeznaczy na kolejne inwestycje w obszary strategiczne. Grupa zamierza przeznaczyć na inwestycje w latach 2016-2018 40-60 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Otmuchów RSS ALERT    /    Grupa Otmuchów RSS ALERT    /    Mariusz Popek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.