Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZPC Mieszko poprawia wyniki i zwiększa udziały rynkowe

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2014, 10:26
ZPC Mieszko poprawia wyniki i zwiększa udziały rynkowe
Ponad 486 mln zł przychodów ZPC Mieszko w 2013 r.

W 2013 roku Grupa Kapitałowa ZPC Mieszko SA osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 486,39 mln zł, tj. na poziomie prawie 1,0 proc. wyższym niż w ubiegłym roku. zysk netto sięgnął 15,21 mln zł w porównaniu z 14 mln zł rok wcześniej.

W 2013 roku udział kosztów sprzedaży w przychodach ze sprzedaży produktów wzrósł z poziomu 16,0 proc. wartości przychodów ze sprzedaży do poziomu 16,5 proc. Z kolei udział kosztów ogólnozakładowych zmniejszył się z poziomu 7,7 proc. w 2012 roku do poziomu 7,5 proc. w bieżącym okresie. W efekcie tego w 2013 roku Grupa Mieszko osiągnęła wynik na działalności operacyjnej na poziomie 31,85 mln zł. Odnosząc ten wynik do wyniku z działalności operacyjnej osiągniętego rok wcześniej w wysokości 34,5 mln zł uzyskamy dynamikę zysku operacyjnego na poziomie -7,5 proc. Zysk operacyjny był niższy niż rok wcześniej o ponad 2,5 mln zł. Zysk EBITDA wyniósł w 2013 roku 50,92 mln zł i był wyższy od zysku EBITDA w 2012 roku o 0,6 proc.

Jak podał Mieszko w raporcie, 2013 to kolejny rok, w którym spółka umocniła pozycję w strategicznym segmencie pralin. W okresie od grudnia 2012 do listopada 2013 wartościowa sprzedaż Mieszko w segmencie pralin wzrosła o 6 proc. w porównaniu z okresem od grudnia 2011 do listopada 2012. Zanotowana dynamika przy wzroście rynku o 2,9 proc. pozwoliła Mieszko na zwiększenie udziałów do poziomu 4,8 proc. Segmenty, które wygenerowały wzrosty to produkty upominkowe oraz wiśnie.

Segment produktów upominkowych generujący 49 proc. sprzedaży całego rynku pralin zanotował w okresie od grudnia 2012 do listopada 2013 wartościowy wzrost o 3,9 proc. (dynamika w odniesieniu do okresu od grudnia 2011 do listopada 2012). Sprzedaż Mieszko wzrosła w analizowanym okresie o 9,4 proc., natomiast udziały osiągnęły poziom 5,4 proc. Czynnikami, które w największym stopniu przełożyły się na wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych było uruchomienie nowych kanałów dystrybucji dla bombonierki Mieszko Amoretta oraz rozwój przedaży innowacyjnych produktów - Mieszko Trufle Francuskie.

W segmencie wiśni w likierze w roku 2013 Mieszko wyraźnie umocnił swoją pozycję. Wartościowe udziały Mieszko w segmencie wiśni w likierze wzrosły w okresie grudzień 2012 - listopad 2013 o 5 p.p. do poziomu 23,2 proc. (w porównaniu do okresu grudzień 2011 - listopad 2012). Wzrost sprzedaży był efektem rozbudowy półki, głównie w kanale nowoczesnym, także w zakresie innowacyjnych rozwiązań - nowość Cherrissimo white - wiśnie w likierze w białej czekoladzie.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotrek 19-08-2014, 10:25:
A kto poważnie traktuje wpisy na GOWORK? Benek spróbuj poczytać komentarze pracowników w innych firmach na Goworku- są co najmniej na tym samym poziomie, lub gorszym.
  • Benek45 18-08-2014, 22:37:
Chyba nadal ich zyski ida w dół, widac to chociaż po komentarzach na forum pracowników gowork.pl/opinie_czytaj,27528 szkoda, bo to dobra firma.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH