Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

ZPC Otmuchów: Sprzedaż w I półroczu wzrosła o 10 proc.

W I połowie 2016 roku Grupa ZPC Otmuchów osiągnęła 116,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Grupa w minionym półroczu rozpoczęła wdrażanie nowej strategii, która ma na celu koncentrację na trzech kluczowych obszarach działalności: żelkach, batonach i produktach śniadaniowych. W ramach tych obszarów sprzedaż Grupy wzrosła o 10 proc. (r/r) osiągając poziom 48,5 mln zł. Spółka jednocześnie dokonała odpisów aktualizujących wartość pozostałych aktywów wytwórczych przeznaczonych do sprzedaży.

ZPC Otmuchów: Sprzedaż w I półroczu wzrosła o 10 proc.
fot. grupaotmuchow.pl

Celem Grupy - zgodnie z nową strategią - jest dywersyfikacja i wzrost sprzedaży do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności produktów, a także wzrost udziału eksportu w całości sprzedaży. W I półroczu sprzedaż eksportowa Grupy wzrosła o 19 proc. (r/r) osiągając poziom 21 proc. udziału w sprzedaży ogółem (17 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego).

Przychody ze sprzedaży w strategicznych segmentach wzrosły o 10 proc. (r/r), natomiast eksport tych produktów zwiększył się w I półroczu 2016 roku o 15% .

- W pierwszym półroczu, zgodnie ze zaktualizowaną strategią, przeprowadziliśmy szereg zmian w strukturze Grupy. Wyodrębniliśmy kluczowe segmenty na których chcemy się koncentrować, a część majątku przeznaczona na sprzedaż została wyceniona i przygotowana do procesu dezinwestycji. Dzięki sprzedaży tych aktywów pozyskamy dodatkowy kapitał  na rozwój kluczowych obszarów za jakie uważamy żelki, produkty śniadaniowe i batony. Równolegle rozpoczęliśmy w pierwszym półroczu realizację inwestycji w segmencie produktów śniadaniowych. Wierzymy, że dzięki tym działaniom osiągniemy silną pozycję rynkową w obszarach, które uważamy za strategicznie ważne dla przyszłego rozwoju Grupy - powiedział Mariusz Popek, Prezes Zarządu ZPC Otmuchów S.A.

W pierwszej połowie 2016 roku sprzedaż Grupy Otmuchów wyniosła 116,6 mln zł (wobec 118,8 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Strata na poziomie netto wyniosła 37,8 mln zł (w porównaniu do zysku 1,6 mln zł w 2015 r). Poziomy zysków zostały obciążone kosztami z aktualizacji wyceny aktywów, które spółka przeznaczyła do zbycia. W wyniku wyceny stwierdzono utratę bilansowej wartości aktywów wytwórczych i dokonano odpisów aktualizujących na kwotę 36,9 mln zł na poziomie Grupy. Utworzone odpisy wpływają negatywnie na wyniki bieżącego okresu przy czym należy podkreślić księgowy charakter operacji i brak wpływu na sytuację płynnościową Spółki.

Grupa dzięki potencjalnej sprzedaży wyodrębnionych aktywów będzie mogła pozyskać środki, które w części przeznaczy na kolejne inwestycje w obszary strategiczne. Na ten cel w latach 2016-2018 spółka zamierza przeznaczyć do 40 - 60 mln zł. W pierwszym półroczu br. łączna wartość inwestycji wyniosła 12,9 mln zł. Dzięki nowym liniom produkcyjnym oraz rozwinięciu działalności logistycznej i magazynowej Grupa będzie wyróżniać się innowacyjnością oraz wysoką jakością swoich produktów poprawiając jednocześnie  efektywność kosztową.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

Mariusz Popek RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    wyniki ZPC Otmuchów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.