Amerykański koncern Hershey produkuje w niewielkich ilościach swoje słynne czekoladki Kiss przy pomocy technologii druku 3D. Wytworzenie jednej czekoladki trwa blisko 1,5 godz. To dopiero początki obcowania branży spożywczej z technologią, która w przyszłości może odmienić cały przemysł - informuje TVN24 BiŚ za Bloombergiem.
Jednym z największych problemów w wykorzystaniu technologii „drukowania żywności" może okazać się surowiec. Materiał użyty w drukarce 3D musi zostać odpowiednio zmodyfikowany, aby nadawał się do aplikowania przez drukarkę, bez pogorszenia jego jakości - uważa Kamil Dziadkiewicz z Omni3D.
Druk 3D produktów żywnościowych może być interesujący dla firm, które korzystają ze wsparcia marketingowego - uważa Kamil Dziadkiewicz z Omni 3D. Jak podkreśla, druk żywności polega na formowaniu jej w kształty i nie jest produkcją żywności.
Technologia "drukowania żywności" nie jest jeszcze powszechna, ponieważ brak komercyjnych urządzeń do wytwarzania produktów spożywczych tą metodą. Niedawno jednak firma 3D Systems zaprezentowała pierwszą komercyjną drukarkę 3D drukującą z cukru. Jeśli okaże się sukcesem, wkrótce na rynku może pojawić się szereg urządzeń tego typu oferujących druk 3D z innych materiałów spożywczych - ocenia Paweł Ślusarczyk, twórca serwisu Centrum Druku 3D.
Sanepid: W kaszach firmy Janex nie ma pozostałości glifosatu
Róża Thun: Ekologicznie i ekonomicznie - tak chcemy myśleć o żywności
Mięso na wtorek: Pamapol wprowadza bezmięsną linię produktów Healthy Mind
IERiGŻ: Ceny trzody w grudniu będą wyższe o 25-35 proc. rdr
Trendy technologiczne w 2020 roku: Rozwiązania przyszłości i 5G
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.