Rok 2018 upłynął w Galerii Olimp pod znakiem startu modernizacji remodelingu i przebudowy najstarszej części centrum o powierzchni ok. 4 tys. mkw., która po zakończeniu prac stanie się nie tylko bardziej funkcjonalna, ale i spójna architektonicznie z resztą centrum handlowego.
Z danych Bisnode Polska wynika, że w 2018 roku z polskiego rynku zniknęło ich ok. 11 tys. sklepów. Choć prym wiodą małe placówki ogólnospożywcze to dobra koniunktura nie pomogła też sieciom obecnym od lat w centrach handlowych. To efekt nie tylko zakazu handlu w niedziele, ale także konkurencji w internecie oraz polityki sieciowych gigantów - informuje propertynews.pl.
Dziesiąty rok działalności Galerii Wisła w Płocku był nie tylko jubileuszowy, ale również bardzo udany. Oferta centrum rozszerzyła się o nowoczesną strefę restauracyjną, jak też sklepy i punkty usługowe takich marek jak TUI czy Vox Gadget. Na przedłużenie umów najmu zdecydowało się również wielu dotychczasowych najemców Galerii Wisła, wśród których znalazły się marki Apart, Inglot, Calzedonia czy Venezia. Łącznie w ubiegłym roku najemcy podpisali umowy na ponad 2 400 mkw. powierzchni.
Całkowita wielkość powierzchni handlowej oddanej do użytku w 2018 roku wyniosła około 420 000 m kw. Zasoby powierzchni handlowej powiększyły się o 3 proc. do 14,7 mln m kw. Prawie 30 proc. nowej podaży stanowiły małe centra i parki handlowe o powierzchni poniżej 20 000 m kw. Natomiast około 60 000 mkw. oddanej powierzchni dostarczono w ramach rozbudowy istniejących centrów i parków handlowych - wynika z podsumowania firmy doradczej Cushman & Wakefield nt. rynku powierzchni handlowych w Polsce w 2018 roku.
EPP, spółka inwestującą w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce, przyniosła inwestorom na giełdzie w Johannesburgu (JSE) roczną stopę zwrotu w wysokości 21%. Oznacza to najwyższy wynik wśród spółek indeksu nieruchomości na tym parkiecie i stanowi znaczącą różnicę w porównaniu do rocznego wskaźnika referencyjnego indeksu (SAPY) na poziomie -25%.
Zmiana w dworzec miała sprawić, że Galeria Metropolia będzie jedynym w Polsce centrum handlowym ze sklepami otwartymi w niedziele z zakazem handlu. Pomysł się nie sprawdził, dlatego teraz powstanie tu centrum rozrywkowe i foodhall – informuje serwis trojmiasto.wyborcza.pl.
Wyniszczająca handel walka cenowa oraz polityka nieustających wyprzedaży i rabatów zdaje się zbierać powoli swoje żniwo. Branża stawia pierwsze nieśmiałe pytania o zasadność wprowadzenia do regulaminów centrów handlowych zapisów o sztywnych terminach wyprzedaży czy konkurowania innymi parametrami niż tylko cena – podkreślają eksperci Retail Institute.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) i firma doradcza EY przedstawiły pierwszy raport podsumowujący społeczne i ekonomiczne znaczenie rozwoju nieruchomości handlowych w Polsce. Raport powstał z okazji 15 lecia Stowarzyszenia PRCH i jest pierwszą tego typu publikacją podsumowującą znaczenie i wiele aspektów działalności branży.
Liczba klientów w centrach handlowych spadła w październiku, kolejnym miesiącu obowiązywania zakazu handlu w niektóre niedziele, o 4,0 proc. rdr - wynika z danych FootFall Indeks Polska, który bada frekwencję w centrach handlowych.
Dokładna informacja o tym, ilu klientów odwiedza galerię i jakie sklepy cieszą się popularnością jest dziś kluczowa i to nie tylko przy planowaniu działań marketingowy czy ocenie potencjału obiektu. Analizy liczby klientów odgrywają coraz większą rolę w rozmowach z potencjalnymi najemcami oraz przy rekomercjalizacji.
Dziś centra handlowe są coraz mniej nastawione na tradycyjny „shopping”, większy akcent kładąc na społeczne i rozrywkowe funkcje i stając się nowym miejscem spotkań dla mieszkańców miast. Jest to efekt rosnącej konkurencji na rynku, nowych rozwiązań technologicznych, a także zmieniających się zachowań i potrzeb klientów w zakresie zakupów.
Siedem osób zostało poszkodowanych w wyniku oderwania się podwieszanego sufitu w jednym ze sklepów na I piętrze galerii handlowej w centrum Rzeszowa. Sześcioro z nich zostało przewiezionych do szpitala. Zakończyła się zarządzona ewakuacja klientów galerii.
Pomimo wprowadzenia częściowego zakazu handlu w niedzielę rozwój rynku powierzchni handlowych w Polsce nie zwalnia tempa. Planowana podaż na koniec 2018 roku powinna osiągnąć rekordowy w ostatnich trzech latach poziom wynoszący ok. 490 000 mkw. 52% tej powierzchni zostanie oddane w miastach powyżej 400 000 mieszkańców, a 42% w miejscowościach poniżej 100 000 mieszkańców. Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowuje III kwartał br. na polskim rynku nowoczesnych powierzchni handlowych w raporcie: Marketbeat rynek handlowy w Polsce – III kwartał 2018 r.
Od początku roku całkowita wartość transakcji inwestycyjnych na rynku handlowym przekroczyła 2,1 mld euro. To już teraz lepszy wynik niż ten zarejestrowany w całym 2017. Co więcej, biorąc pod uwagę dostępność produktu oferowanego na sprzedaż oraz liczbę i wartość transakcji czekających na finalizację, spodziewamy się, że 2018 r. na rynku handlowym zamknie się z rekordowym rezultatem inwestycyjnym - ponad 3 mld euro - komentuje Adam Kiernicki, Dyrektor w Dziale Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, JLL.
Nowe technologie, potrzeby konsumentów i lokalizacja – to trzy obszary rozwoju handlu w Polsce, na które wskazuje najnowszy raport CBRE „Zakupy przyszłości. Retail 2030”. Prognozy dla tej branży są optymistyczne, jednak nadążanie za trendami i potrzebami konsumentów postawi wiele wyzwań przed właścicielami i zarządcami obiektów handlowych. W ciągu kolejnych 12 lat rynek powinien rozwijać się w tym samym lub jeszcze szybszym tempie, a sprzedaż detaliczna stanie się bardziej interaktywna, zarówno w trybie offline, jak i online.
W pierwszym półroczu 2018 roku otwartych zostało 13 nowych centrów. Tradycyjnie dużo działo się na rynku inwestycyjnym. Inwestorzy na nieruchomości komercyjne wydali w pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku ponad 3,3 mld euro, z czego 1,9 mld euro przeznaczone zostało na centra handlowe – wynika z raportu PRCH Retail Research Forum.
Eksperci JLL we współpracy z agencją Freebee, przeanalizowali, jakich trendów możemy spodziewać się w obszarze customer experience (wrażeń klientów) w sektorze nieruchomości handlowych. Werdykt? Nasze doświadczenia ukształtują w dużej mierze technologie.
Jeszcze tej jesieni wystartuje restauracja Arkadiusza Milika. Lokal Food & Ball powstanie w największej galerii w Katowicach, a start zaplanowany jest na przełom października i listopada. Na tym reprezentant Polski jednak nie zamierza skończyć. W planach ma także budowę osiedla mieszkaniowego - wynika z informacji money.pl.
Südzucker zamyka Cukrownię Strzyżów
Alma ukarana za to, że w sprawozdaniach za 2016 r. nie widziała zagrożeń
Chorten: Sieci z polskim kapitałem radzą sobie na rynku. Planują inwestycje
PZPBM zapowiada działania mające ułatwić zagospodarowanie bydła pourazowego
Samorząd weterynaryjny: Rzeźnie nadzorują urzędowi lekarze weterynarii finansowani z budżetu
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.