Pomoc w zakupach, wsparcie w przemieszczaniu się po terenie centrum, podawanie wybranych przedmiotów – to tylko niewielki zakres pomocy w ramach usługi „Asystent osoby z niepełnosprawnością”, która jest dostępna w Posnanii od otwarcia. Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych, który obchodzony jest 3 grudnia, Posnania przypomina, iż jest miejscem przyjaznym osobom o szczególnych potrzebach.
Dla należącej do EPP galerii Twierdza Kłodzko mijający rok jest bardzo udany. Większość najemców zdecydowała się przedłużyć umowy najmu, a marki Medicine, 4F oraz Apart powiększyły lub zmodernizowały swoje salony. W centrum handlowym pojawiły się też nowe marki: Ryłko, BIG STAR i Triumph.
Action jest coraz częściej postrzegany jako traffic generator, ponieważ skutecznie ożywiamy ruch handlowy. Ostatnio szczególnie jest to widoczne w galerii Manhattan w Gorzowie Wielkopolskim. Oczywiście jesteśmy jeszcze zbyt mali, by z tego słynąć, ale sądzę, że wraz z rozwojem naszej sieci będziemy się stawać pożądanym partnerem także dużych obiektów – uważa Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.
W ofercie rozrywkowej centrów handlowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej przeważają multipleksy i kluby fitness, jednak na popularności zyskują także nowe formy rekreacji - wynika z najnowszego raportu Colliers International pt. „ExCEEding Borders”, w którym eksperci przeanalizowali sektor rozrywki w obiektach handlowych w 13 krajach CEE. Najwięcej na rekreację i kulturę wydają konsumenci w Czechach, średnio 38,23 EUR miesięcznie.
Galeria Jurajska powoli zamyka proces rekomercjalizacji. Objął on głównie najemców, którym kończyły się 5- i 10-letnie umowy najmu. Przy okazji centrum handlowe dokonało także kilku korekt w swojej ofercie, odświeżając tenant-mix nowymi markami m.in. w segmencie mody oraz zdrowia i urody.
Gemini Park Tychy na wzór japońskich galerii handlowych tworzy na Śląsku program aktywności skierowany do seniorów. Ma to być pierwsza w regionie odpowiedź rynku retail na starzenie się polskiego społeczeństwa, a co za tym idzie konsumentów.
Lokalne wyroby spożywcze prosto z Włoch m.in. oliwy, wędliny i sery w jednym miejscu. Tak zapowiadają się najbliższe Włoskie Targi Żywności Regionalnej, które od 20 do 30 listopada będzie można odwiedzić w toruńskim centrum handlowym Nowe Bielawy.
W Polsce, niespełna 40-milionowym kraju, nowoczesne obiekty handlowe notują od 150 do 170 mln odwiedzin miesięcznie. Wniosek jest oczywisty: Polacy kochają centra i parki handlowe i z roku na rok oczekują od nich więcej.
Nie przygotowujemy obecnie żadnego projektu związanego z jakimkolwiek nowym podatkiem handlowym; nie zaskoczymy handlu detalicznego żadnym nowym obciążeniem od przyszłego roku - zapewniła w środę PAP minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz.
Po niespełna roku od rozpoczęcia realizacji nowej strategii rozwoju poziom komercjalizacji Arkad Wrocławskich przekroczył 95 proc. Do grona najemców centrum handlowego dołączyła sieć Dealz, która w tym roku otworzy lokal o powierzchni ponad 400 mkw. Z początkiem jesieni czterech najemców zdecydowało się też na przedłużenie umów, a jeden powiększył lokal.
Koncepcja galerii handlowych nieustannie się zmienia. Komercyjne przestrzenie zyskują nowe funkcjonalności a klienci oczekują, że centra będą dopasowywać się do ich potrzeb i stylu życia. Dialog z klientem podjęła Galeria Łódzka, która od 2002 roku silnie zaznacza swoją obecność na zakupowej mapie miasta.
Carrefour Polska zakończył rozbudowę Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu. W odnowionym i powiększonym o blisko 3000 mkw. obiekcie pojawiły się nowe marki, m.in. Smyk i Pepco, a dotychczasowi najemcy kompleksowo odświeżyli lub przebudowali swoje lokale. Rozbudowie uległa także strefa restauracyjna oraz parking. Odświeżony wizerunek obiektu promuje kampania marketingowa pod hasłem „Nowe rozdanie”.
Pekabex Bet, spółka z grupy Pekabex, 24 września zawarła umowę generalnego wykonania stanu surowego zamkniętego inwestycji Galeria Podhalańska w Nowym Targu o planowej powierzchni najmu 50 tys. m2. Szacunkowa wartość umowy wynosi 51,2 mln zł netto.
Rynek centrów handlowych w największych polskich aglomeracjach jest dojrzały i dobrze rozwinięty. Około 10 mln konsumentów o rocznej sile nabywczej bliskiej 410 mld zł ma duże możliwości wyboru lokalizacji, oferty i formatu obiektu, w którym robi zakupy. Na koniec czerwca br. w ośmiu największych ośrodkach miejskich działało 215 centrów handlowych o łącznej powierzchni najmu 6,7 mln mkw. – informuje Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
20 sesji tematycznych, blisko 130 prelegentów i ponad 1000 gości wzięło udział w IX edycji Property Forum w Warszawie. Najwięksi inwestorzy i deweloperzy rynku nieruchomości, eksperci z Polski i z zagranicy, przedstawiciele banków i instytucji finansowych, najemcy oraz samorządowcy dyskutowali o przyszłości nieruchomości komercyjnych i trendach
w tym sektorze. Program wydarzenia wzbogaciły: gala Prime Property Prize, Proptech Festival, rozmowy Propertynews.pl – wywiady Jeden na jeden oraz premiera raportu 'Coworking w Polsce'.
Carrefour Polska, właściciel i zarządca Sonata Park w Sochaczewie, podjął decyzję o rozpoczęciu rozbudowy liczącego obecnie ponad 11.000 m.kw. obiektu. Pierwsze prace oraz proces komercjalizacji nowej części galerii ruszą jeszcze w tym roku.
Około stu osób ewakuowano w środę rano z jednej z galerii handlowych w Gorzowie Wlkp. Powodem był ogień i dym, które pojawiły się w jednym ze sklepów z odzieżą i galanterią skórzaną – poinformował PAP rzecznik Komendy Miejskiej PSP w Gorzowie Bartłomiej Mądry.
Galeria Solna od lat angażuje się we wspieranie osób cierpiących na autyzm i rozpowszechnianie wiedzy na temat tej choroby. - Co roku właśnie spod naszego centrum handlowego startuje inowrocławski Niebieski Bieg Świadomości, w którym udział bierze kilkaset osób z całej Polski. Postanowiliśmy pójść o krok dalej i z myślą o naszych klientach ze spektrum autyzmu wprowadzamy tzw. Godziny ciszy – mówi Emila Iwanciw-Czerwińska, dyrektor Galerii Solnej.
Należące do EPP centra handlowe Galeria Veneda w Łomży oraz Galeria Twierdza w Zamościu otrzymały certyfikaty miejsca przyjaznego rowerzystom na Wschodnim Szlaku Rowerowym Green Velo. Wraz z będącym własnością EPP centrum Galeria Echo w Kielcach są one obecnie jedynymi obiektami handlowymi w Polsce z wyróżnieniem za przygotowanie udogodnień dla miłośników dwóch kółek.
Galeria Jurajska notuje rosnące obroty. Wpływ ma na to zarówno rekordowa liczba klientów, jaka odwiedza obiekt, jak również oferta, oparta przede wszystkim na znanych markach modowych i rozrywce - informuje Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.
Ruszyły działania mające na celu przekształcenie galerii Rotunda w Starą Szwalnię. Na parterze Starej Szwalni znajdą się lokale handlowo-usługowe, kwiaciarnia oraz restauracja, pierwsze piętro będzie strefą o profilu dziecięcym, natomiast drugie przeznaczone zostanie na biura i przestrzeń coworkingową.
Na dachu należącej do spółki EPP kieleckiej Galerii Echo pojawiły się ule. W ten sposób Galeria Echo jako pierwsze centrum handlowe w regionie demonstruje swoje przywiązanie do świadomych działań na rzecz ochrony środowiska i zwiększenia populacji tych pożytecznych owadów.
Food Rentgen odpowiada dostawcy kaszy gryczanej do sieci Lidl
Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie
Weterynarze przeciwko zastępowaniu urzędowych lekarzy personelem pomocniczym
Wierzyciele sieci Piotr i Paweł mogą dostać jedynie 10 proc. wierzytelności
Ardanowski: polska żywność jest dobrej jakości i niedroga
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.