17 marca Hoop Polska stała się integralną częścią wiodącego polskiego producenta wody mineralnej Ustronianka, a dokładniej jej właściciela ZMB Capital, który nabył 100% akcji Hoop Polska będących dotychczas w posiadaniu Kofola ČeskoSlovensko. Finał transakcji ogłoszonej kilka tygodni temu przez obie strony poprzedziło jej zatwierdzenie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i potwierdzenie walnego zgromadzenia Kofola ČeskoSlovensko.
Firma ZMB Capital, do której należy marka wody mineralnej Ustronianka, otrzymała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad spółką Hoop Polska - podał businessinsider.com.pl powołując się na informację UOKiK na Twitterze.
- Sektor napojowy od dawna cieszy się niegasnącym zainteresowaniem ze strony inwestorów. Duży rynek wewnętrzny, w połączeniu z perspektywami wzrostu i silną pozycją wielu lokalnych marek stanowi atrakcyjne pole do inwestycji dla wielu firm, które pragną się rozwijać, a z drugiej strony pozwala uzyskiwać satysfakcjonujące wyceny ze sprzedaży aktywów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG w Polsce.
Przychody Kofoli w ubiegłym roku osiągnęły ten sam poziom, jak w roku ubiegłym (ok. 1,13 mld zł). Wskaźnik ekonomiczny EBITDA wyniósł 158 mln PLN i spadł o 10,7%. Firma osiągnęła dobre wyniki na rynku czeskim i słowackim, mocno wzrosła również w regionie Adriatyku. Pomimo wcześniej ogłoszonego spadku w Polsce, firmie udało się zbudować nowe filary. Grupa Kofola potwierdza podążanie w obranym kierunku, który wyznacza zdrowa, naturalna żywność, a jej udział w całkowitej sprzedaży gwałtownie rośnie.
Napoje Nestea, które od początku roku są dystrybuowane przez Hoop Polska (wcześniej wchodziły w skład portfolio Cola HBC Polska), dostępne będą w nowych opakowaniach oraz w zmodyfikowanym składzie. W planach także działania marketingowe.
- Obserwacje procesu dorastania i decyzji zakupowych młodych konsumentów można przekuć w późniejszy sukces - tak o millenialsach mówi Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.
O realizacji długofalowej strategii Hoop Polska: restrukturyzacji, koncentracji produkcji w zakładzie w Kutnie, przejęciach, porządkach w portfolio oraz o perspektywach dla rynku napojów bezalkoholowych w Polsce rozmawiamy z Jiřím Vlasák'iem, członkiem zarządu Kofoli i prezesem Hoopa.
- Rozwój dystrybucji to jeden ze strategicznych celów Kofoli w Polsce. Uporządkowaliśmy portfolio, dokonaliśmy restrukturyzacji w obrębie produkcji i zmian w polityce handlowej. Mamy jasny kierunek rozwoju. Nie ukrywam, że jednym z celów jest wejście do impulsowych kanałów dystrybucji - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska.
- Porównując Polskę do Czech, czy Słowacji nie trudno zauważyć, że jest to rynek bardzo duży i chłonny, choć mocno podzielony – złożony z kilku liderów w poszczególnych kategoriach i wielu małych graczy. To z kolei wpływa na marże i wywołuje potrzebę innowacji, za którą ten rynek jest w stanie płacić - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska.
- Obserwujemy wzrosty sprzedaży produktów naszych kluczowych marek. Dlatego chcemy mocno wspierać brandy, by umacniać ich pozycję rynkową przy rozsądnej marżowości. Planujemy również inwestycje w nowe, także innowacyjne produkty, które są wpisane w obecne trendy na rynku napojów w Polsce - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska.
- Koncentracja produkcji w rozbudowanym i nowoczesnym zakładzie w Kutnie jest kolejnym krokiem ku realizacji naszej długofalowej strategii na rynku polskim. Mogę jednocześnie zapewnić, że jesteśmy w stanie zabezpieczyć całą produkcję – zarówno pod względem jej skali,jak i jakości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska.
Grupa Kofola aktualizuje długofalową strategię działalności w Polsce. W ramach wprowadzanych zmian nastąpi wygaszenie produkcji w zakładzie w Grodzisku Wielkopolskim i jej koncentracja w zakładzie w Kutnie, w którym planowane są dalsze inwestycje.
Hoop Cola rozpoczyna świąteczną kampanię marketingową. Główną oś kampanijnej opowieści stanowi polska tradycja wspólnego wypatrywania Pierwszej Gwiazdki, której pojawienie się jest znakiem do rozpoczęcia kolacji wigilijnej. To właśnie ten świąteczny symbol jest bohaterem rozpoczynającej się kampanii.
Choć tegoroczne lato - w porównaniu do ubiegłorocznego- nie było idealne dla sprzedaży napojów bezalkoholowych, Grupie Kofola udało się zwiększyć sprzedaż w Czechach, Słowacji i Słowenii o 9,4%. Polski rynek, który obecnie jest dużym wyzwaniem dla Kofoli, jest świadkiem największej aktywności firmy w ciągu ostatnich czterech lat i planowana jest wielka ofensywa w naszyn kraju. W szczególności sytuacja w Polsce miała największy wpływ na wyniki gospodarcze Grupy; przychody spadły o 2,4%, wskaźnik EBITDA o 13,9%.
Trend prozdrowotny i innowacje zdominują kierunki rozwoju rynku napojów w Polsce. Jednak producentom – oprócz zmian legislacyjnych – „dokuczać” będą także takie zjawiska jak presja cenowa i rosnące znaczenie dyskontów – wynika z debaty „Przyszłość branży napojowej – między tradycją a innowacją”, która odbyła się w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.
- Wszelkie regulacje przepisów jak podatek handlowy, nowe Prawo wodne czy zakaz handlu w niedziele będą miały istotny wpływ na branżę napojową w Polsce. Najważniejszą kwestą jest, aby wszystkie zmiany były przewidywalne, co daje równe szanse dla wszystkich producentów i handlowców – mówił Jiří Vlasák, Dyrektor Generalny Hoop Polska, podczas debaty „Przyszłość branży napojowej – między tradycją a innowacją”, w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.
Wzrost spożycia wód butelkowanych, wysoka sprzedaż w kategorii soków, duża ilość sklepów i szybki rozwój segmentu dyskontów – to – zdaniem Jiří Vlasáka, dyrektora generalnego Hoop Polska, trendy na polskim rynku napojów, które wyróżniają nas od Czechów.
Grupa Kofola osiągnęła w pierwszym kwartale 2016 roku 236,6 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost o 17 proc. w ujęciu rocznym. Liczone w koronach czeskich skonsolidowane przychody wzrosły do 1,5 mld koron z 1,3 mld. W Polsce przychody spadły.
Prezydent Andrzej Duda z wizytą w centrali Mlekovity
Food Rentgen odpowiada dostawcy kaszy gryczanej do sieci Lidl
Marta Marczak, PwC: Polacy nigdy nie będą roślinożercami (wideo)
Ekonomiczny poniedziałek: Dlaczego bunt konsumencki w Polsce nie działa?
Rok więzienia w zawieszeniu za faszerowanie kurczaków wodą z solą
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.