WYNIKI WYSZUKIWANIA
Makarony Polskie poszerzają ofertę o produkty z segmentu żywności funkcjonalnej
Spółka Makarony Polskie wchodzi w segment żywności funkcjonalnej. Testowe partie makaronów z dodatkiem kwasów omega 3 i omega 6 trafiły na rynek w grudniu ubiegłego roku, a do końca tego roku mogą być już dostępne w szerokiej dystrybucji. Spółka deklaruje, że jeśli produkty spodobają się konsumentom, rozważy wprowadzenie takich dodatków we wszystkich swoich makaronach. więcej
Prozdrowotny proszek zrewolucjonizuje przemysł spożywczy?
Proszek wynaleziony przez naukowców może zrewolucjonizować rynek produktów spożywczych. Substancja, którą można dodawać do żywności, posiada zalety probiotyków - bakterii lub drożdży regulujących pracę przewodu pokarmowego i obniżających poziom cholesterolu we krwi - oraz kwasów omega-3, które m.in. zmniejszają ryzyko zachorowania na raka - informuje gazeta.pl. więcej
PSPO rozpoczyna kampanię promocyjną oleju rzepakowego
Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju rozpoczyna kampanię edukacyjną „Pokochaj olej rzepakowy". Jej celem jest podniesienie świadomości konsumentów na temat wartości odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego. Stowarzyszenie liczy także na to, że dzięki kampanii o 5 proc. wzrośnie spożycie oleju rzepakowego w Polsce. więcej
Światowy rynek kwasów omega-3 pnie się w górę
Jak podaje Packaged Facts rynek produktów spożywczych zawierających kwasy omega-3 dynamicznie pnie się w górę. W 2010 r. wartość produktów zawierających kwasy omega-3 wyniosła 5,57 mld EUR i przewiduje się, że będzie rosnąć rocznie w tempie 15-20 proc. więcej
Prof. Wawer: Potrzebujemy więcej kwasów Omega-3. Musimy jeść ryby
W diecie brakuje nam nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3. W związku z tym, że ich źródłem są ryby, potrzebna jest kampania społeczna, zachęcająca Polaków do spożywania ryb - uważa prof. dr hab. Iwona Wawer z Uniwersytetu Medycznego w Warszawie. więcej
Rynek kwasów omega-3 kontynuuje dynamiczny rozwój
Jak twierdzi Frost & Sullivan coraz większa ilość doniesień naukowych o korzyściach zdrowotnych związanych z konsumpcja kwasów omega-3 przyczyniła się do wzrostu światowego rynku tego składnika. więcej
Spożywanie ryb zmniejsza ryzyko osłabienia wzroku u starszych osób
By zmniejszyć ryzyko osłabienia wzroku, starsze osoby muszą spożywać więcej ryb - doszli do wniosku naukowcy Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa w Baltimore (USA). Wyniki ich badań opublikowano w najnowszym wydaniu pisma "Oftalmologia". więcej
Coraz lepsze czasy dla kwasów omega-3
Bardzo dużo badań naukowych potwierdzających korzyści zdrowotne ze spożywania kwasów omega-3 w formach DHA i EPA spowodowało rosnące zainteresowanie ze strony konsumentów. więcej
Omega-3 pomaga w leczeniu stłuszczenia wątroby
Dieta bogata w kwasy tłuszczowe omega-3 chroni wątrobę przed skutkami otyłości - wynika z badań opublikowanych w "The FASEB Journal". więcej
Konsumenci podchodzą z dystansem do produktów funkcjonalnych
- W tej chwili konsumenci podchodzą z dystansem do produktów funkcjonalnych, ale zmienia się mentalność i świadomość odbiorców. Jest ona zdecydowanie wyższa w wielkich ośrodkach miejskich - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Barbara Maciejewska, z SM Sudowia. więcej