Krakowska spółka poligraficzna MM Druk Serwis otrzymała zastrzeżenie patentowe na kartonowe opakowanie służące do ekspozycji i przenoszenia puszek. Jest ono rezultatem aktywności realizowanej przez Małopolski Klaster Poligraficzny, w ramach projektu Projektowanie i produkcja opakowań. Poszukiwano rozwiązania umożliwiającego pozyskanie stosunkowo dużej powierzchni nadruku bocznego do wykorzystania dla celów reklamowych, a ponadto - na poziomie funkcjonalnym – stworzenia optymalnego uchwytu do przenoszenia całego zestawu.
Grupa kapitałowa Plast-Box w pierwszym kwartale 2018 rou zanotowała 1,9 proc. wzrostu sprzedaży, podnosząc przychody do 40,1 mln zł. Jednocześnie zanotowała wynik EBITDA sięgający 3,7 mln zł oraz zysk netto na poziomie 1,3 mln zł.
Założony przez rodzinne przedsiębiorstwo Thimm start-up Cartonara stał się kamieniem węgielnym cyfrowych modeli biznesowych. W marcu działalność rozpoczął niemiecki sklep internetowy, oferujący firmom i klientom prywatnym standardowe opakowania z tektury falistej oraz stanowiące akcesoria, które ułatwiają dystrybucję towarów.
Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, wprowadził do oferty opakowania z zintegrowanym uchwytem. Nowe uchwyty zapewniają łatwiejsze pobieranie wiader z podajników na liniach rozlewniczych, a także zwiększają ochronę opakowań podczas transportu.
Nico Nusmeier, który w latach 2001-2005 był w Polsce prezesem Grupy Żywiec, po latach powrócił do naszego kraju i objął stanowisko wiceprezesa zarządu firmy Can-Pack, działającej w branży opakowań m.in. dla przemysłu spożywczego.
Biorąc pod uwagę pierwszą sprzedaż dla Monstera, w 2016 roku będziemy mieli około 20-25 milionów złotych przychodów. W 2017 roku zakładamy przychody w modelu, do 100 mln złotych - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Łukasz Kręski, prezes firmy Invento, która produkuje puszki PET. Firma porównuje się do rynku puszek aluminiowych i liczy na 3 proc. w nim udział.
- Jedną z największych przewag opakowań wielokrotnego użytku jest skuteczniejsza ochrona produktów świeżych przed zepsuciem - mówił Bart Caspers, Commercial Manager for Center Europe, EuroPool System podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.
Rosnąca tendencja do indywidualizacji posiada daleko idące konsekwencje dla produkcji opakowań elastycznych. Kilka wiodących marek przeprowadziło już kampanie w zakresie zindywidualizowanych projektów etykiet, na przykład do butelek do picia lub całkowicie spersonalizowanych, unikalnych etykiet do produktów do smarowania pieczywa. Tego rodzaju indywidualizacja wymaga nowego podejścia do elastyczności w procesie produkcji opakowań, którą zapewnia jedynie druk cyfrowy.
Według szacunków Polskiej Izby Opakowań (PIO), rynek ten wart jest w naszym kraju ok. 8 mld euro, co stanowi 1,3 proc. światowej produkcji. Jeśli zestawimy to z prognozami wzrostu rynku na poziomie 3,5 proc. rocznie – widać, jaki potencjał wzrostu ma ta branża.
Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, wypracował w I półroczu 2016 r. 76,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 5,7 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki wyniosły odpowiednio: 73,2 mln zł i 3,5 mln zł.
Grupa Ergis, producent opakowań m.in. dla branży spożywczej, zanotowała po I półroczu 2016 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 350,4 mln zł oraz 14 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 345,4 mln zł i 19,7 mln zł.
Zdaniem specjalistów z branży jest wiele istotnych kierunków rozwoju opakowań do produktów mleczarskich. Producenci opakowań dążą do poprawy funkcjonalności opakowań, co ma ułatwić konsumentom używanie opakowania, często jego wielokrotne otwieranie i zamykanie, a także ułatwić przechowywanie oraz transportowanie produktów. Opakowania, które nie spełniają tych podstawowych kryteriów są konsekwentnie wycofywane z oferty.
Zarząd BSC Drukarnia Opakowań zarekomenduje walnemu zgromadzeniu przeznaczenie na dywidendę z zeszłorocznego zysku 6,2 mln zł, co daje 0,63 zł na akcję. Pozostała część zysku, czyli 15,6 mln zł, trafi na kapitał zapasowy spółki - informuje zarząd spółki w komunikacie.
Rola producentów opakowań dla produktów spożywczych uległa transformacji na przestrzeni ostatnich lat. Dzisiaj opakowanie to nie tylko rozwiązanie logistyczne. Producenci coraz częściej kładą nacisk na aspekty sprzedażowe oraz marketingowe opakowań. A producenci opakowań to nie tylko wytwórcy ale i doradcy, od pracy których w dużej mierze zależy sukces danego produktu spożywczego na sklepowej półce.
Opakowanie premium wyróżnia się na tle standardowych produktów dopracowaniem szczegółów. Komunikuje, że to właśnie ten produkt jest przeznaczony dla wybierającego, jako wyjątkowego konsumenta. Często komunikat o limitowanej serii lub specjalnym smaku buduje postrzeganie produktu jako premium.
- W opakowaniach premium niezwykle istotna jest odpowiednia szata graficzna, stąd do każdego produktu spożywczego powinien być dobrany indywidualny kolor. To tzw. neurodesign, czyli oddziaływanie kolorem i obrazem na nasz pradawny mózg. Elementów graficznych na opakowaniu nie powinno być zbyt dużo. Powinny być proste i budzić pozytywne skojarzenia. W kręgach badawczych nazywamy to neuroestetyką opakowania. Niespójna grafika budzi czasem niepokój i reakcje negatywną w naszej podświadomości – mówi Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa.
Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal, podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że szeroka oferta produktów rybnych może być zarówno szansą, jaki i zagrożeniem dla polskich przetwórców. - Jest to duża szansa dla tych firm, których strategią jest wzrost poprzez inwestycje, stały rozwój swoich produktów. Z drugiej strony jest to istotna bariera dla mniejszych przedsiębiorstw, które będą zmuszone szukać wyłącznie nisz rynkowych – tłumaczy Kowalski.
Opakowanie premium dla żywności i napojów powinno zwracać uwagę konsumentów w przestrzeni sklepowej. Musi się wyróżniać na tle konkurencji oraz przekonać tych niezdecydowanych klientów do zakupu. Czym jest opakowanie premium? Jest obietnicą emocji i przyjemności jakie niesie ze sobą dany produkt spożywczy.
W dniach 14-15 października 2015 w Centrum Konferencyjno – Pokazowym, w siedzibie firmy Trepko w Gnieźnie odbyło się I Forum Technologii Pakowania. Wydarzenie skierowane do branży spożywczej było okazją do zaprezentowania najnowocześniejszych rozwiązań związanych z procesem pakowania żywności.
Producenci opakowań w branży spożywczej stawiają przede wszystkim na bezpieczeństwo i na wygodę. Oba te trendy idą w parze, choć z przewagą bezpieczeństwa produktu – uważa Wacław Wasiak, dyrektor Polskiej Izby Opakowań.
Według wstępnych wyników Grupa Ergis, lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo–Wschodniej, zanotowała w trzecim kwartale 2015 roku przychody w wysokości 167,6 mln zł (o 1,2 proc. niższe niż rok wcześniej), zysk operacyjny na poziomie 3,8 mln zł (o 50 proc. niższy niż w trzecim kwartale 2014 roku).
Według ekspertów Stora Enso, w segmencie sprzedaży detalicznej produktów żywnościowych występuje potencjał do podwojenia rentowności na poziomie zysku operacyjnego (EBIT) dzięki strategicznym projektom opakowania. Dzięki strategicznym projektom opakowania, detaliczni internetowi sprzedawcy artykułów higieny osobistej mają szansę na zwiększenie rentowności na poziomie zysku operacyjnego (EBIT) aż o 50 proc.
Opakowania cały czas się zmieniają, bo wędlin paczkowanych jest coraz więcej, a to z kolei wynika z potrzeb dyktowanych przez dyskonty i sklepy conveniens, które na dzisiaj rozwijają się najszybciej. Rozwój konfekcjonowanych wędlin zmusza i motywuje producentów do wdrażania nowatorskich materiałów opakowaniowych oraz do rozwijania metod samego pakowania – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
- Jesteśmy w przededniu mentalnej zmiany jeżeli chodzi o sposób podchodzenia do zakupów. 15 lat temu kupowanie samochodów przez internet wydawało się utopią. Wynikało to z naszego polskiego podejścia, że jest on dobrem luksusowym. Dziś samochód stał się narzędziem. Coraz mniej ludzi rzeczywiście przeżywa moment zakupu. To pokazuje ogromną zmianę jaka dokonuje się na naszych oczach – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska.
Food Rentgen odpowiada dostawcy kaszy gryczanej do sieci Lidl
Wierzyciele sieci Piotr i Paweł mogą dostać jedynie 10 proc. wierzytelności
ZM Henryk Kania ze stratą netto prawie 886 mln zł po trzech kwartałach
Ardanowski: polska żywność jest dobrej jakości i niedroga
Rok więzienia w zawieszeniu za faszerowanie kurczaków wodą z solą
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.