W bieżącym roku minimalne ceny promocyjne papieru toaletowego spadły średnio o 6%. 4-paki najbardziej potaniały w hipermarketach, 6-paki – tylko w drogeriach i aptekach, a 8-paki – wyłącznie w dyskontach. Maksymalne koszty zakupu w promocji wzrosły aż o 33%. 4 rolki najmocniej zdrożały w sieciach typu convenience. Artykuł pakowany po 6 szt. też wyraźnie poszedł w górę w tym formacie. 8-rolkowe opakowania szczególnie podrożały w hipermarketach. Z kolei średnie ceny promocyjne zwiększyły się o nieco ponad 5%. Poza drobnymi wyjątkami, bez względu na rozmiar paczki, prawie wszędzie były podwyżki.
Częstotliwość promowania papieru toaletowego pakowanego po 8 rolek w ciągu dwóch lat prawie się nie zmieniła. Odnotowano średnio 2,6-2,7 promocji na sieć. W tym samym czasie opakowania po 16 szt. miały wyniki 0,6-0,7. Produkty w większych paczkach występowały ok. 0,4 razy na miesiąc w 2016 roku i 0,6 – rok później. W pierwszych ośmiu miesiącach 2018 roku średnia miesięczna ilość zwiększyła się do 0,8 - informuje MondayNews.
W przyszłym roku należy spodziewać się podwyżek papieru toaletowego, o 10-30 proc. Wpłyną na nie m.in. rosnące od ponad 2 lat ceny celulozy. Dotychczas brali je na siebie producenci, ale dłużej nie dadzą rady – informuje MondayNews.
Polacy wydają na papier toaletowy rocznie około 1,2 mld zł. Konkurencja na rynku jest niemała - w sprzedaży jest dostępnych około 30 produktów markowych. Jednak to nie one najlepiej się sprzedają, lecz te z segmentu private label, które mają ponad połowę udziałów w branżowym torcie - pisze "Puls Biznesu".
Food Rentgen odpowiada dostawcy kaszy gryczanej do sieci Lidl
Rok więzienia w zawieszeniu za faszerowanie kurczaków wodą z solą
ZM Henryk Kania ze stratą netto prawie 886 mln zł po trzech kwartałach
Ardanowski: polska żywność jest dobrej jakości i niedroga
Wierzyciele sieci Piotr i Paweł mogą dostać jedynie 10 proc. wierzytelności
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.