Pamapol to kolejny przedstawiciel branży, który wprowadza na rynek produkty adresowane do świadomego i...niekoniecznie spożywającego mięso konsumenta. Jest o co walczyć, bo choć zdeklarowani wegetarianie i weganie stanowią 8 proc. populacji to już 38,5 proc. Polaków przyznaje, że w różny sposób ogranicza spożywanie mięsa.
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie producentów żywności roślinnymi analogami mięsa eksperci Centrum Prawa Żywnościowego przygotowali ekspertyzę prawną dotyczącą prawidłowego nazewnictwa tychże produktów. Ma ona usystematyzować wiedzę i usprawnić pracę producentom żywności i innowatorom w branży spożywczej.
Papa John’s, jako pierwsza w Polsce sieć pizzerii, wprowadziła pizzę z wegańskim serem. W ofercie dostępna jest pizza Warzywna Uczta i pikantna Śródziemnomorska. Można też stworzyć własną kompozycję z dostępnych składników, wymieniając tradycyjny ser mozzarella na roślinny Sheese. Oferta jest objęta patronatem kampanii RoślinnieJemy, prowadzonej przez stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Globalny trend związany z rosnącą popularnością roślinnych alternatyw mięsa jest coraz bardziej widoczny także na polskim rynku. Rośnie również sektor konsumentów, którzy decydują się coraz chętniej wdrażać roślinne dania w codziennym odżywianiu. Sieć Restauracji Olimp we współpracy z firmą Kubara oraz kampanią RoślinnieJemy wprowadza do menu roślinne klopsy Dobra Kaloria – naturalny produkt o smaku, wyglądzie i zapachu mięsa.
Warszawa od kilku lat uznawana jest za jedno z najszybciej rozwijających się miast pod kątem popularności kuchni roślinnej. Rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych kucharzy umiejętnie poruszających się także po tym obszarze. W Zespole Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych nr 1 w Warszawie odbyły się w związku z tym pilotażowe warsztaty kuchni roślinnej zorganizowane w ramach kampanii RoślinnieJemy.
Firma Sodexo dołączyła do kampanii RoślinnieJemy, koordynowanej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. W ramach współpracy w restauracjach Sodexo wdrożone zostaną roślinne receptury, które dedykowane będą nie tylko weganom i wegetarianom, ale także fleksitarianom – osobom stopniowo ograniczającym spożycie produktów odzwierzęcych.
- Mam wrażenie, że w Polsce CSR jest postrzegany bardzo punktowo. Fajnie, że firmy podejmują jakieś działania, np. zapraszają pracowników żeby odmalowali dom dziecka czy odwiedzili schronisko. Jednak mnie bardziej odpowiada wizja całościowego podejścia, czyli spojrzenia z góry na firmę, którą prowadzimy i podjęcia próby oceny tego jak nasza firma wpływa na środowisko i jakie koszty generuje - mówił Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w kampanii Roślinniejemy podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.
Produkcja mięsa bez uboju zwierząt - czy to możliwe? Innowatorzy twierdzą, że tak właśnie wyglądała będzie przyszłość tej branży. “Czyste mięso”, czyli takie, które wyprodukowane zostało w laboratorium, cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko naukowców, ale również biznesu, dzięki czemu wkrótce może okazać się realną alternatywą dla przemysłowej hodowli zwierząt.
Już ponad połowa społeczeństwa deklaruje zmniejszenie spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego na rzecz roślinnych. W Europie co dziesiąty produkt wprowadzany na rynek jest wegetariański. Choć Polacy to mięsożercy, stopniowo rośnie zapotrzebowanie na roślinne produkty i dania – zarówno w sklepach, jak i w restauracjach. Dlatego coraz więcej rodzimych producentów stawia na produkty wege i wegetariańskie. Rośnie też liczba zielonych restauracji.
- Trend na kuchnię roślinną przychodzi do nas z Zachodu, a Polska i polskie firmy się tym trendom poddają. Także branża mięsna widzi ten trend i chce być częścią tej zmiany, nie poddawać się jej bezwładnie, ale reagować i otwierać się na nią. Robi tak np. Sokołów wprowadzając linię produktów roślinnych. Nie mamy problemów ze współpracą z firmami mięsnymi - mówiła Weronika Pochylska, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy podczas debaty "Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend" podczas Food Show 2018.
- Warto żeby konsumenci mieli dystans do mód żywieniowych, a zaczęli zwracać uwagę na fundamentalne problemy świata związane z wyżywieniem ludzkości - mówi Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex Plus podczas panelu na Food Show 2018.
Kuchnia 100 proc. roślinna staje się coraz wyrazistszym trendem. W produkty wegańskie coraz śmielej wchodzą nawet czołowi producenci mięsa. Tematu tego nie mogło zabraknąć podczas tegorocznego Food Show! 11-13 marca będziecie mogli nie tylko spotkać się z propagatorami roślinnego jedzenia, ale także sami spróbować i ocenić, czy wegańskie jedzenie ma rzeczywiście szansę stać się żywnością przyszłości.
Róża Thun: Ekologicznie i ekonomicznie - tak chcemy myśleć o żywności
Sanepid: W kaszach firmy Janex nie ma pozostałości glifosatu
Ardanowski: Przypadek z ASF? Nie sądzę
Mięso na wtorek: Pamapol wprowadza bezmięsną linię produktów Healthy Mind
Świąteczne ciężarówki Coca-Cola odwiedzą Chorzele, Sandomierz i Iławę
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.