Zdecydowana większość Polaków, bo aż 74 proc. zrobi zakupy świąteczne w grudniu, coraz chętniej korzystając z internetu. Pod tym względem wyprzedzają nas jedynie Brytyjczycy i Niemcy. Już 38 proc. polskich konsumentów przynajmniej raz użyło smartfona w procesie zakupowym.
Korzystanie z urządzeń mobilnych stało się jednym z najsilniejszych nawyków współczesnego Polaka. Dostęp do smartfonów ma obecnie już 80 proc. z nas, a ponad połowa do tabletu. Aż sześć na siedem osób zerka na swój smartfon przed upłynięciem jednej godziny po obudzeniu, a ponad 75 proc. w ostatniej godzinie przed zaśnięciem.
Topmall, polska firma e-commerce zamierza wyciągnąć jedną z największych i najstarszych marek internetowych w Polsce z kłopotów. - W ciągu kilku tygodni zaczniemy wyprowadzać markę Merlin.pl na prostą oraz odbudowywać zaufanie klientów i dostawców - zapowiada Łukasz Szczepański prezes zarządu spółki Topmall.
Sklep internetowy alma24.pl uruchamia nową usługę w modelu kliknij i odbierz. Tak zwane Coolomaty, to dostępne 24h na dobę urządzenia, które umożliwiają klientom spożywczych sklepów internetowych odbiór zamówienia bez konieczności oczekiwania na kuriera w domu.
- Food retail nigdzie na świecie nie przeniósł się do internetu w takim stopniu, jak inne dobra konsumpcyjne. Handel spożywczy nie jest forpocztą rewolucji e-commercowej - mówił Michał Kędzia, partner funduszu Enterprise Investors, podczas debaty "20 lat nowoczesnego handlu w Polsce – nowy konsument, nowy handel", która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015.
Szybki rozwój e-handlu wymusza rozbudowę sieci logistycznych i magazynowych na obszarach zurbanizowanych – wynika z raportu „From First Mile to Last Mile” poświęcony globalnemu rynkowi usług logistycznych, który przygotowała firma Colliers International .
Tell odstąpił od negocjacji kupna 100 proc. akcji spółki Merlin od Czerwonej Torebki. Przypomnijmy, że Tell i Czerwona Torebka podpisały list intencyjny w sprawie nabycia Merlina 3 września. Tellowi przysługiwało prawo wyłączności na negocjacje do 16 października 2015 r.
Zakupy są wciąż bardzo istotnym i czasochłonnym elementem codziennego życia każdego Polaka, wskazują badania przeprowadzone dla Tesco przez grupę badawczą Ipsos. Tylko na wizyty w sklepach spożywczych poświęcamy średnio 3 godziny tygodniowo. Oznacza to, że w ciągu roku między sklepowymi półkami spędzamy aż 7 dni. Tesco rusza z kampanią, która pokazać, że zakupy w internecie, m.in. poprzez usługę Tesco Ezakupy pozwalają zaoszczędzić wiele cennego czasu.
Nowoczesny koncept i usługa Drive w Intermarché. Optymalizacja polityki cenowej i rozwój działu „Ogród” w Bricomarché. Tak Grupa Muszkieterów odpowiada na potrzeby swoich klientów, podążając na obecnie obowiązującymi trendami konsumenckimi i rynkowymi.
Jest szansa na Drive Solo w Polsce w perspektywie 2-3 lat. Obecnie jest jednak za wcześnie ze względu na to, że konsument nie dojrzał jeszcze do tego typu rozwiązań - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
W tym roku sektor e-handlu w Polsce ma szansę wzrosnąć o ponad 15 proc., do blisko 32 mld zł. Dynamicznie rośnie też liczba e-klientów kupujących przez urządzenia mobilne. Dalszy szybki rozwój jest pewny. Umożliwi go rozbudowa infrastruktury dostępowej, która gwarantuje szybkie łącze, i pocztowej, która ułatwi i przyspieszy dostawy towarów. Także kompetencje cyfrowe Polaków są coraz większe, choć wciąż zbyt małe – podkreśla Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji.
W przyszłości sklepy będą o wiele bardziej atrakcyjne niż obecnie. Handel off-line będzie czymś, co będzie uzupełniało handel on-line. Nie sądzę jednak, aby za 10 lat doszło do gwałtownego wyginięcia tradycyjnych placówek handlowych – one pozostaną. Być może będzie ich mniej, zmienią się ich funkcje, ale pozostaną na rynku – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Handel detaliczny w internecie jest bardzo stabilnie rozwijającym się kanałem sprzedaży rynku detalicznego w Polsce. Jak pokazują nasze prognozy, w tym roku jego wartość przekroczy 30 mld zł, a do końca dekady jeszcze się podwoi. Wartość rynku e-commerce to już ponad 5 proc. wartości handlu detalicznego w Polsce pokazuje analiza PMR zaprezentowana w najnowszym raporcie „Handel internetowy w Polsce 2015. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2015-2020”.
Ponad 90 proc. e-sklepów stara się lepiej poznać swoich klientów, śledząc ich zachowanie podczas zakupów. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają im w ten sposób pozyskać dane, które wykorzystują do zmiany wyglądu strony i jej funkcjonalności. Najczęściej są to jednak kosmetyczne poprawki. 41 proc. decyduje się na poważną zmianę wyglądu strony rzadziej niż raz na rok.
Właśnie dzięki temu, że (polski - red.) rynek jest niedojrzały, jest w stanie notować taką dynamikę i rosnąć tak szybko. Dzięki e-commerce jest on w stanie utrzymać to tempo jeszcze przez wiele lat, rozwijając się przy tym w nowych obszarach. To duża szansa dla przedsiębiorców, którzy – szczególnie w sektorze handlu – muszą być bardzo elastyczni w swoich działaniach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.
Konsumenci coraz częściej robią zakupy online. Wiedzą o tym zarówno producenci, jak i detaliści. E-commerce to trend, który dynamicznie rozwija się na całym świecie. Dzięki badaniu Nielsena na temat zakupów on-line dowiadujemy się, które grupy konsumentów kupują przez Internet, jakie produkty wybierają oraz jak kształtuje się rozwój e-commerce w poszczególnych regionach świata.
Ponad połowie internautów (52 proc.), którzy wykorzystują urządzenia mobilne do robienia zakupów online, zdarza się rozpoczynać proces zakupowy na smartfonie, a finalizować go na komputerze lub tablecie. W ten sposób najczęściej postępują osoby między 25 a 34 rokiem życia.
Wszystkie placówki i punkty obsługi klienta InPost oraz PGP działają sprawnie i wszystkie placówki spełniają wymogi konieczne przy obsłudze korespondencji na rzecz sądów powszechnych i prokuratur – zapewnia prezes InPost Sebastian Anioł. Zapewnia, że prowadzone są rozmowy z firmą Ruch na temat dalszej współpracy.
Według naszych założeń wdrożenie projektu (sklepu internetowego - red.) Le Drive we wszystkich sklepach Intermarché w Polsce nastąpi w roku 2016. Koncept Drive Solo (magazyn z miejscem do odbioru zamówionego towaru) może pojawić się w Polsce w perspektywie 2-3 lat. Obecnie jest jednak za wcześnie ze względu na to, że konsument nie dojrzał jeszcze do tego typu rozwiązań - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Weterynarze przeciwko zastępowaniu urzędowych lekarzy personelem pomocniczym
Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie
Rolnicy żyją z dotacji unijnych
Wierzyciele sieci Piotr i Paweł mogą dostać jedynie 10 proc. wierzytelności
Ardanowski: Przypadek z ASF? Nie sądzę
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.