Zgodnie z zapowiedzią Stany Zjednoczone nałożyły w piątek karne cła na szereg towarów z krajów Unii Europejskiej o wartości 7,5 miliarda dolarów, pomimo wcześniejszych gróźb retorsji ze strony państw unijnych.
Grant’s, jedna z najstarszych marek szkockiej whisky na świecie, przygotowała na ten rok sporo niespodzianek. Od sierpnia na sklepowych półkach pojawi się w odświeżonych opakowaniach. W portfolio marki pojawią się też zupełnie nowe warianty.
Szkocja, jako jedno z pierwszych państw na świecie wprowadziła z początkiem maja minimalną cenę na alkohol. Regulacje mają przede wszystkim uderzyć w producentów najtańszego alkoholu wysokoprocentowego. O tym jak ta sytuacja może wpłynąć na rynek i branżę szkockiej whisky mówi dyrektor inwestycyjny Stilnovisti.
Eksport szkockiej whisky w pierwszym kwartale 2017 roku rośnie. Jego wartość wyniosła 875,2 miliona funtów i jest o 10 proc. wyższa niż w takim samym okresie rok temu. Mocno wzrósł też eksport do Polski – w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 jego wartość zanotowała 25,6 proc. wzrostu. Ciekawie wygląda sprawa eksportu do Rosji. W wyniku nałożonych sankcji, whisky częściej trafia do Rosji przez Łotwę i Estonię.
Do Polski trafia coraz więcej butelek szkockiej whisky. W 2016 roku import tego trunku nad Wisłą sięgnął 28 milionów butelek o wartości 62,5 milionów funtów. W szranki ze szkocką staje irlandzka whisky, po którą Polacy sięgają coraz częściej, skłaniając się ku jej droższym odmianom.
Po trzech trudnych latach dla eksportu szkockiej whisky, rok 2016 przyniósł wzrost jego wartości do niecałych 4 miliardów funtów. Rekordowy okazał się eksport single maltów, którego wartość przekroczyła miliard funtów. Przyczynami wzrostu są między innymi rosnąca popularność szkockiej whisky typu single malt, szczególnie tej w luksusowych wydaniach, oraz spadek wartości funta po czerwcowym referendum w sprawie Brexitu. O ponad 18 proc. wzrósł eksport szkockiej whisky do Polski.
Polska znalazła się na 13-tym miejscu na świecie pod względem konsumpcji whisky – wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez Scotch Whisky Association. Na liście top 20 największych importerów w 2015 r. nasz kraj zajmuje 13 miejsce pod względem wolumenu i 18 miejsce pod względem wartości.
Polacy kupują whisky głównie w dyskontach oraz w hipermarketach. Podczas jednej wizyty wydają średnio ponad 55 zł. Najszybciej rośnie segment whisky single malt, choć wszystkie segmenty kategorii whisky mają przed sobą dobre perspektywy – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti.
Polski rynek szkockiej whisky bardzo dojrzał. Liczba zamożnych Polaków rośnie. Konsumenci coraz częściej odkrywają gatunkowe, importowane trunki, a chcąc poszerzać wrażenia smakowe kupują whisky coraz lepszej jakości – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti.
Wśród producentów szkockiej whisky przeważa optymizm, czego dowodem są otwarcia nowych gorzelni oraz zapowiedzi kolejnych inwestycji. Siła przemysłu szkockiej whisky tkwi m.in. w mnogości rynków – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti, która oparła się m.in. na danych Scotch Whisky Association.
Polska znalazła się wśród 20 największych importerów szkockiej whisky. Import tego alkoholu do Polski wzrósł w pierwszej połowie 2015 roku o ponad 45 proc. pod względem wartości, a pod względem wolumenów o ponad 60 proc. – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti, która oparła się m.in. na danych Scotch Whisky Association. Rynek ma przed sobą długie lata bardzo dużego wzrostu.
Szkocka whisky miała bardzo udany rok. Rosła sprzedaż i powstawały nowe destylarnie. W pierwszej połowie 2015 roku Polska zanotowała najwyższy wzrost importu szkockiej – wśród państw objętych rankingiem – pod względem wartościowym i ilościowym. Coraz popularniejsze stają się też inwestycje w złoty trunek, w tym w beczki whisky. Eksperci prognozują, że popularność whisky będzie systematycznie rosnąć.
Szkocka whisky ceniona jest nie tylko przez koneserów, lecz także przez inwestorów. Zyski, jakie osiągają na tym alkoholu, co najmniej trzykrotnie przebijają dochody z bankowych lokat. W niektórych przypadkach możliwy jest zwrot z inwestycji w whisky na poziomie 20-25 proc. rocznie.
Szkoccy producenci whisky, reprezentujący gałąź gospodarki o rocznych obrotach w wysokości 4,3 mld funtów, obawiają się, że zwycięstwo zwolenników niepodległości Szkocji w referendum 18 września może dla nich oznaczać zmianę na gorsze.
Dochodowy sektor produkcji szkockiej whisky wyraził po raz pierwszy publicznie obawy związane z perspektywą niepodległości Szkocji, bo dostęp do globalnej sieci ma dla niego zasadnicze znaczenie - informuje serwis ekonomia.rp.pl.
Polacy wydają na whisky już ponad 1 mld zł rocznie. Według firmy badawczej Nielsen w 2013 r. wartość jej sprzedaży zwiększyła się o 14,8 proc. Przedstawiciele Diageo Polska, producenta i dystrybutora m.in. marki Johnnie Walker, przyznają, że whisky była najszybciej rosnącą kategorią alkoholi na rynku - informuje Rzeczpospolita.
Jak informuje portal thespiritsbusiness.com za telewizją CNBC TV18, japońska spółka Suntory, która przed tygodniem dokonała przejęcia grupy Beam, złożyła ofertę opiewającą na nieco poniżej 1 mld dolarów za firmę Whyte & Mackay.
Prezydent Andrzej Duda z wizytą w centrali Mlekovity
Food Rentgen odpowiada dostawcy kaszy gryczanej do sieci Lidl
Ekonomiczny poniedziałek: Dlaczego bunt konsumencki w Polsce nie działa?
Rok więzienia w zawieszeniu za faszerowanie kurczaków wodą z solą
ZM Henryk Kania ze stratą netto prawie 886 mln zł po trzech kwartałach
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.