Tetra Pak i Sokpol wprowadziły soki jabłkowe w nowych bio opakowaniach. Soki marki Vital Fresh w kartonach Tetra Prisma Aseptic 1000 Square Bio Based Craft są dostępne w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce.
Firma Tetra Pak ogłosiła otwarcie wartego 25 milionów euro centrum oferującego rozwiązania w zakresie produkcji sera z własnym zapleczem sprzedażowym, inżynieryjnym i produkcyjnym. Olsztyński zakład o powierzchni 12 tys. m2, zatrudniający ponad 350 osób w działach technicznym, produkcyjnym oraz zarządzania biznesem, podwoi potencjał Tetra Pak w sektorze rozwiązań dla produkcji sera w Polsce, jak też pozwoli na zakrojone na szeroką skalę testy sprzętu.
Z okazji przypadającego Światowego Dnia Środowiska Tetra Pak opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju na rok 2019. By podkreślić wyjątkowość tej daty, firma podzieliła się kompleksowymi informacjami na temat swoich działań, inwestycji i planów związanych z kwestiami zrównoważonego rozwoju.
Dla rynku opakowań bardzo duże znaczenie mają zmiany społeczne, wzrost zainteresowania konsumentów kwestiami związanymi ze środowiskiem oraz dyrektywa Single Use Plastics – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Kinga Sieradzon, Dyrektor Generalna Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.
Nową metodę odzyskiwania surowców z opakowań wielomateriałowych, w jakich sprzedawane są np. soki owocowe, opracowali naukowcy z Politechniki Śląskiej. Metoda pozwala na osiągnięcie lepszej jakości – wobec wcześniejszych – odzyskiwanego tworzywa sztucznego.
Świat staje się coraz bardziej nowoczesny, a świadomi konsumenci, oprócz jakości żywności, częściej zwracają uwagę również na wygląd opakowania, wygodę jego użytkowania oraz wpływ na środowisko. Dokonując wyborów zakupowych, warto zwrócić uwagę na produkty spożywcze w bezpiecznych, kartonowych opakowaniach, które nadają się do recyklingu.
Właściwe opakowanie produktów mlecznych jest bardzo istotne przede wszystkim z uwagi
na skuteczną ochronę zawartości. Świat idzie do przodu, a świadomi konsumenci, oprócz jakości żywności, doceniają dziś również wygląd opakowania, wygodę użytkowania oraz jego wpływ na środowisko.
Większość konsumentów w Polsce twierdzi, że opakowanie przyjazne środowisku to takie, które wykonano z surowców odnawialnych. To dlatego na popularności zyskują opakowania kartonowe, w których średnio aż 75 proc. masy wykonane jest z celulozy pochodzącej z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Opakowania kartonowe do płynnej żywności nadają się do recyklingu. Co ważne, coraz więcej pustych kartonów po mleku i sokach jest odpowiednio segregowanych w gospodarstwach domowych, zbieranych w drodze selektywnej zbiórki i poddawanych procesom recyklingu. To efekt rosnącej świadomości konsumentów – 65 proc. Polaków deklaruje, że wie, jak prawidłowo segregować odpady opakowaniowe. Dodatkowo plusem opakowań kartonowych jest gwarancja bezpieczeństwa przechowywanej w nich żywności.
Tetra Pak, producent opakowań kartonowych do płynnej żywności, do końca bieżącego roku wprowadzi do swojej oferty papierowe słomki. Takie rozwiązanie jest jednym z elementów szerszego programu, który ma na celu wsparcie globalnych działań na rzecz rozwiązania problemu zanieczyszczenia środowiska naturalnego tworzywami sztucznymi.
- Odpowiednie opakowanie produktów jest bardzo istotne, szczególnie jeśli chodzi o wyroby mleczarskie. Główną rolą opakowania jest w tym przypadku ochrona żywności. Nie bez znaczenia pozostaje także wygoda w ich użytkowaniu i konsumpcji oraz estetyka. Na rynku mamy do czynienia z coraz bardziej świadomym konsumentem, dla którego liczy się nie tylko wygląd opakowania, ale także jego wpływ na produkt oraz na środowisko - informują eksperci Tetra Pak.
Rosnąca ilość odpadów na świecie to jeden z wiodących problemów cywilizacyjnych. 16 stycznia 2018 roku był przełomowy, zwiastował bowiem zasadnicze zmiany w podejściu do całego cyklu życia produktów wytwarzanych z plastiku. Komisja Europejska, po trwającej dłuższy czas debacie i konsultacjach, przyjęła pierwszą w historii ogólnoeuropejską Strategię dla Tworzyw Sztucznych. Surowce te są jednym z filarów Planu Gospodarki o Obiegu Zamkniętym. Zgodnie z założeniami, do 2030 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych mają nadawać się do recyklingu.
- Soki, w tym sok pomarańczowy, pozostaje ważnym składnikiem w diecie konsumentów na całym świecie. Nasze pogłębione, prowadzone w skali globalnej badania, jednoznacznie wskazały, że pasteryzacja ma jedynie minimalny wpływ na poziom zawartości witaminy C w soku, podczas gdy jednocześnie gwarantuje bezcenną możliwość dłuższego życia i zachowania niekwestionowanego bezpieczeństwa produktu – mówi Kinga Sieradzon, dyrektor generalna Tetra Pak.
Dobre opakowanie powinno przede wszystkim spełniać swoją podstawową rolę – chronić wartości odżywcze produktów, bez konieczności dodawania konserwantów. Zapewniać barierę przed światłem, które może niszczyć składniki odżywcze zapakowanej żywności, oraz przed jej utlenianiem. Na opakowaniu powinny również być łatwo dostępne informacje o porcji produktu i jego składzie - wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Tetra Pak.
Polacy poświęcają więcej uwagi bezpieczeństwu żywności niż inni Europejczycy – już ponad 80% z nas wybiera naturalną żywność bez sztucznych dodatków i konserwantów - wynika z raportu "Dobre opakowanie ma znaczenie”, przygotowanego na zlecenie Tetra Pak.
- Wśród polskich konsumentów rośnie troska o środowisko naturalne i świadomość zagadnień związanych z ekologią. Zdaniem 44 proc. Polaków firmy powinny postępować w sposób odpowiedzialny i dbać o środowisko - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Kinga Sieradzon, dyrektor generalny Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.
- Polska jest bardzo innowacyjnym i szybko rozwijającym się rynkiem i jest dla Tetra Pa priorytetem w tym regionie. Nasz wkład w polską gospodarkę to przede wszystkim wdrażanie wraz z naszymi partnerami biznesowymi nowoczesnych rozwiązań do obróbki i pakowania płynnych i półpłynnych produktów żywnościowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Kinga Sieradzon, dyrektor generalny Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.
Tetra Pak wprowadził nową wersję opakowania Tetra Brik Aseptic 1000 Edge. Do produkcji elementów opakowania wykonanych z tworzywa wykorzystano polimery uzyskane z trzciny cukrowej. Pozostałym surowcem wykorzystanym do produkcji opakowania jest papier, dzięki czemu udział surowców odnawialnych w opakowaniu wzrósł do ponad 80 proc.
Kinga Sieradzon została dyrektorem generalnym Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski. Nowa dyrektor jest związana z firmą od 22 lat. W przeszłości zajmowała stanowiska kierownicze w biurach firmy w Szwajcarii, Szwecji, Grecji oraz w Polsce. Kinga Sieradzon zastąpiła Małgorzatę Kołton.
Obecnie jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla naszej planety jest nielegalna wycinka drzew. Tetra Pak jest jedną z firm, która stara się przeciwdziałać spustoszeniom wyrządzonym w lasach na całym świecie. W ramach tych działań wspiera globalne działania na rzecz środowiska poprzez zwiększanie w swoich opakowaniach ilości papieru pochodzącego z odpowiedzialnie zarządzanych lasów - informują eksperci Tetra Pak.
Z raportu Tetra Pak „100 proc. Juice Index” wynika, że kategoria soków 100 proc. powinna wrócić na ścieżkę wzrostu - i to pomimo spowolnienia na rynkach światowych. Jest to efekt polepszającej się sytuacji na niektórych rynkach lokalnych oraz wolniejszych spadków na dojrzałych rynkach, co prowadzi do ustabilizowania popytu na soki 100 proc. i przewidywanego wzrostu kategorii w 2018 r.
- Dwa na trzy mleka kupowane w Polsce są zapakowane w kartony, w tym większość przetwarzana i pakowana przy wykorzystaniu technologii UHT. To właśnie zalety kartonów wpływają na tak dużą popularność tych opakowań w branży mleczarskiej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.
Róża Thun: Ekologicznie i ekonomicznie - tak chcemy myśleć o żywności
Sanepid: W kaszach firmy Janex nie ma pozostałości glifosatu
Ardanowski: Przypadek z ASF? Nie sądzę
Mięso na wtorek: Pamapol wprowadza bezmięsną linię produktów Healthy Mind
Świąteczne ciężarówki Coca-Cola odwiedzą Chorzele, Sandomierz i Iławę
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.